Ecigg

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Zupz
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 8 januari 2014, 00:26

Ecigg

Inlägg av Zupz »

Tjena tänkte beställa ecigg någon som gjort det och vet om dom kollar att man är över 18 år ?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Ingen åldersgräns på e-cigg så nej.
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Dom e allmänt onajs, bara så att du vet, de är inte särskilt hälsosamma, goda eller värda pengarna
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Sämsta jävla skiten för att sluta röka... Fungerar typ bättre att tugga tuggummi!..
Men annars be dina föräldrar att köpa. Dem blir nog bara glada om du försöker sluta om du nu är under 18 :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

E-cigg har blivit jävligt poppis i Finland nu och alla jag känner har en, finns riktigt bra på Chinabuye, bästa där är VAMO-serien, absolut bästa man hittar till ett humant pris är Innokin iTaste MVP 2.0, med ställbar Volt, och utbytbara motstånd så man kan ställa in den själv (dessa möjligheterna finns iofs i alla VAMO och motsvarande, men iTaste MVP 2.0 har en helt annan kvalitet som man inte får från Kina, och batteriet funkar också som powerbank) :)

Man behöver inte vara 18 för att köpa själva e-ciggen, inte heller för vätskorna, dock nikotinvätskorna, dom ska man va över 18 för att få köpa.

Att det är ohälsosamt kan jag inte hålla med om, det är ju bara glykol o smakämnen man andas in, bättre än det som finns i äkta cigg, eller?

Gott? Beror väl på från person till person, men det finns så otroligt stort utbud på smaker nuförtiden så man hittar garanterat något som e gott. Finns vätskor att köpa på Chinabuye, E-cigarettechina osv, och E-puff om man föredrar att köpa från Sverige (dock mycket dyrare) :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

emilnordman skrev: Att det är ohälsosamt kan jag inte hålla med om, det är ju bara glykol o smakämnen man andas in, bättre än det som finns i äkta cigg, eller?
Bara för att vanliga cigaretter är sämre betyder ju inte det att e-cigg är HÄLSOSAMT? Förmodligen en hel del ämnen i de olika vätskorna som inte är särskilt bra.
Senast redigerad av Hampu den 16 oktober 2014, 15:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Hampu skrev:Bara för att vanliga cigaretter är sämre betyder ju inte det att e-cigg är ohälsosamt? Förmodligen en hel del ämnen i de olika vätskorna som inte är särskilt bra.
Exakt, det betyder inte att e-cigg är ohälsosamt, det är bara vattenånga och smakämnen man andas in, i princip samma sak som att sitta i en ångbastu med doftljus. Det är nikotinet i vätskan som inte är hälsosamt
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

emilnordman skrev:
Hampu skrev:Bara för att vanliga cigaretter är sämre betyder ju inte det att e-cigg är ohälsosamt? Förmodligen en hel del ämnen i de olika vätskorna som inte är särskilt bra.
Exakt, det betyder inte att e-cigg är ohälsosamt, det är bara vattenånga och smakämnen man andas in, i princip samma sak som att sitta i en ångbastu med doftljus. Det är nikotinet i vätskan som inte är hälsosamt
Hade råkat skriva ett O för mycket ;)
Bara för att det är bättre med e-cigg betyder inte det att e-cigg är hälsosamt.

Vattenångan är inte farlig, dock finns det andra ämnen i skiten också.
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Hampu skrev:Hade råkat skriva ett O för mycket ;)
Bara för att det är bättre med e-cigg betyder inte det att e-cigg är hälsosamt.

Vattenångan är inte farlig, dock finns det andra ämnen i skiten också.
Jo, man har hittat små mängder, någon få promille av nån slags metallspån i dom billigare vätskorna från Kina, men det är så obetydliga mängder så det är inget som är direkt farligt, om man inte röker flera deciliter om dagen, vilket är högst osannolikt då en behållare i en e-cigg är ca.1.5 - 3 milliliter och räcker en dag :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

emilnordman skrev:
Hampu skrev:Hade råkat skriva ett O för mycket ;)
Bara för att det är bättre med e-cigg betyder inte det att e-cigg är hälsosamt.

Vattenångan är inte farlig, dock finns det andra ämnen i skiten också.
Jo, man har hittat små mängder, någon få promille av nån slags metallspån i dom billigare vätskorna från Kina, men det är så obetydliga mängder så det är inget som är direkt farligt, om man inte röker flera deciliter om dagen, vilket är högst osannolikt då en behållare i en e-cigg är ca.1.5 - 3 milliliter och räcker en dag :)
Aa, men du.
När man använder en e-cigg så blir det även akrolein (ämne som används bla i tårgas) och detta ämnet är direkt dödshotande redan vid 2ppm (0,002 promille), självklart blir det ju inte i närheten av så mycket i kroppen men det ger ju en uppfattning om hur starkt ämnet är och inget jag skulle vilja andas in flera gånger om dagen bara för att jag vill puffa vattenångor ;)

Om ni ska köpa en e-cigg (hoppas isåfall att det är för att röka mindre cigaretter) så tycker jag ni ska köpa melon, fett go =D
Nej, jag röker inte något själv men har ju självklart testat.

Edit; det här med ämnet är gammalt, finns säkert vissa e-cigaretter som dem fixat det på.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

emilnordman skrev:E-cigg har blivit jävligt poppis i Finland nu och alla jag känner har en, finns riktigt bra på Chinabuye, bästa där är VAMO-serien, absolut bästa man hittar till ett humant pris är Innokin iTaste MVP 2.0, med ställbar Volt, och utbytbara motstånd så man kan ställa in den själv (dessa möjligheterna finns iofs i alla VAMO och motsvarande, men iTaste MVP 2.0 har en helt annan kvalitet som man inte får från Kina, och batteriet funkar också som powerbank) :)

Man behöver inte vara 18 för att köpa själva e-ciggen, inte heller för vätskorna, dock nikotinvätskorna, dom ska man va över 18 för att få köpa.

Att det är ohälsosamt kan jag inte hålla med om, det är ju bara glykol o smakämnen man andas in, bättre än det som finns i äkta cigg, eller?

Gott? Beror väl på från person till person, men det finns så otroligt stort utbud på smaker nuförtiden så man hittar garanterat något som e gott. Finns vätskor att köpa på Chinabuye, E-cigarettechina osv, och E-puff om man föredrar att köpa från Sverige (dock mycket dyrare) :)
Glykol får vi ju hoppas att det inte är för det är pissgiftigt och de dör man ganska fort av
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

bensinskalle skrev:Glykol får vi ju hoppas att det inte är för det är pissgiftigt och de dör man ganska fort av
Kommer inte på vad det heter, samma som används i rökmaskiner, nån slags glykol är det iaf
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Jag hade e-cigg när jag var 12-13 men jag hade aldrig rökt riktig cigarett, jag tyckte att det var gott som fan då man hade olika smaker att välja på. Jag hade det för skojs skull och när jag fick höra att det var farligt pga nikotin osv så slutade jag.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

bensinskalle skrev:
emilnordman skrev:E-cigg har blivit jävligt poppis i Finland nu och alla jag känner har en, finns riktigt bra på Chinabuye, bästa där är VAMO-serien, absolut bästa man hittar till ett humant pris är Innokin iTaste MVP 2.0, med ställbar Volt, och utbytbara motstånd så man kan ställa in den själv (dessa möjligheterna finns iofs i alla VAMO och motsvarande, men iTaste MVP 2.0 har en helt annan kvalitet som man inte får från Kina, och batteriet funkar också som powerbank) :)

Man behöver inte vara 18 för att köpa själva e-ciggen, inte heller för vätskorna, dock nikotinvätskorna, dom ska man va över 18 för att få köpa.

Att det är ohälsosamt kan jag inte hålla med om, det är ju bara glykol o smakämnen man andas in, bättre än det som finns i äkta cigg, eller?

Gott? Beror väl på från person till person, men det finns så otroligt stort utbud på smaker nuförtiden så man hittar garanterat något som e gott. Finns vätskor att köpa på Chinabuye, E-cigarettechina osv, och E-puff om man föredrar att köpa från Sverige (dock mycket dyrare) :)
Glykol får vi ju hoppas att det inte är för det är pissgiftigt och de dör man ganska fort av
Haha precis det jag tänkte skriva. "Det är ju bara glykol", Testa du dricka lite glykol så ska vi se om du är så karig :)
bibapeolola
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Axel skrev:Haha precis det jag tänkte skriva. "Det är ju bara glykol", Testa du dricka lite glykol så ska vi se om du är så karig :)
Jag kom bara inte på vad det hette, men man dricker ju iofs inte det, bara inhalerar ångan o exhalerar den så visserligen skulle man väl överlevt ändå :D
Skriv svar