Tjenare, har en Derbi Senda xtreme 05 och jag har ett problem, den varvar inte ur, har exakt samma problem som den här snubben https://www.youtube.com/watch?v=m_DQ5mGCfew
vad kan det vara?
xaamiis skrev:Tjenare, har en Derbi Senda xtreme 05 och jag har ett problem, den varvar inte ur, har exakt samma problem som den här snubben https://www.youtube.com/watch?v=m_DQ5mGCfew
vad kan det vara?
Har den gått bra förut? har du bytt något efter den började gå dåligt?
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Kan ju ha kommit fukt i luftfiltret, då börjar den hålla på sådär, och det tar väldigt länge före vatten/bensin avdunstar ur ett filter.
Annars är jag säker på att du har för stort munstycke också, om du kör helt originalt, annars om du har trimrör osv så kan man ha nästan hur stort som helst före den går bra ( jag har 108, men med öppet filter 115 förr)
Lindstr0m skrev:¨När min drac inte varva ur helt, så var kolven sönder..
Men det märks mycket väl på kompressionen, om det är mindre kompression i cylindern tätar inte kolvringarna tillräckligt bra mot cylinderväggen och avgaser slipper mellan = ingen ork, och är det tillräckligt dåligt orkar den knappt komma upp i varv
Uppdaterar lite, när min kompis rörde på någon sladd vid cdin när jag stod och varva fullt så börjar den öka i varv lite grann, sen när jag nyss var ute och sladdade så kunde jag ibland varva fullt ut, kan det bara vara att byta cdi? för har redan bytt tändhatt, tändstift osv
xaamiis skrev:Uppdaterar lite, när min kompis rörde på någon sladd vid cdin när jag stod och varva fullt så börjar den öka i varv lite grann, sen när jag nyss var ute och sladdade så kunde jag ibland varva fullt ut, kan det bara vara att byta cdi? för har redan bytt tändhatt, tändstift osv
Jordfel kan orsaka rätt konstiga saker, och nu då du säger att din kompis rört någon sladd, så kan han ha puttat till en halvlös jordkabel så den börjat jorda igen, och därmed kan den varva. CDIn mår inte bra av att inte få jord, men här får någon mer elkunnig än jag ge lite input också.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
xaamiis skrev:Uppdaterar lite, när min kompis rörde på någon sladd vid cdin när jag stod och varva fullt så börjar den öka i varv lite grann, sen när jag nyss var ute och sladdade så kunde jag ibland varva fullt ut, kan det bara vara att byta cdi? för har redan bytt tändhatt, tändstift osv
Kolla noga så alla kablar sitter i och inte glappar.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Kan det inte vara att bränsle kranen är sönder då? finns ett membran i den som lätt kan gå sönder och då kommer det bränsle dit de inte ska. vakumet som i den gör så allt flyter på rätt.
J*vligt säker på att det är luftfiltret som spökar, låter som att det är blött så om jag var du hade jag kollat upp det och rengjort.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
tele444 skrev:Kolla cdi kontakerna? Kan va utslitna och dålig kontakt... Var så på min Derbi iaf.. Gjorde nya o den orkade att varva ut till 105km/h igen
Ekar det här inne på forumet eller?
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
tele444 skrev:Kolla cdi kontakerna? Kan va utslitna och dålig kontakt... Var så på min Derbi iaf.. Gjorde nya o den orkade att varva ut till 105km/h igen
Detta är garanterat ett tändningsproblem, no offense pojkar men alltså serriöst den beter sig inte såhär pga blandning etc. Börja med att byta stift och tändhatt/kabel och kom sedan tillbaka med resultat.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!