handla på ebay

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

handla på ebay

Inlägg av DEA!! »

Hej TSR!

har hittat lite grejer på ebay jag skulle vilja köpa, men har aldrig köpt därifrån innan. Är det pålitligt? Hur funkar de? Någon av er som handlat, hur gick de?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Jag köpte ett Xbox 360 spel därifrån (Ski-Doo Challenge)

Det skulle funka till mitt Europiska Xbox 360 men de gjorde de inte.

Men själva affären gick perfekt och spelet låg i min brevlåda efter 4 dagar. Vilket tycker jag är extremt bra :)
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Har handlat grejer därifrån! Har gått bra och snabb frakt.
Senast redigerad av Speedway den 12 oktober 2014, 16:46, redigerad totalt 1 gånger.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Re: handla på ebay

Inlägg av TheGrimReaper »

DEA!! skrev:Är det pålitligt?
Köp från själjare med bra "poäng" så ska det inte vara några som helst problem. Sedan är Ebay en "mellanhand" som kan tex hjälpa dig att sätta tillbaka pengarna om du inte är nöjd osv
DEA!! skrev:Hur funkar de?
Du betalar Ebay håller i pengarna ett tag så företaget inte ska kunna blåsa dig eller om du inte är nöjd. du får din vara och du är nöjd så får säljaren sina pengar :)
DEA!! skrev:Någon av er som handlat, hur gick de?
Handlar minst en sak i veckan :) Bara stött på problem en gång då kvalitén på varan var kass. Så mailade annonsören o de svarade inte på mina mail. Då gick Ebay in o satte tillbaka mina pengar på direkten.

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Tack för svaren! Blir att handla lite sen så! :D
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Kom ihåg bara att om det står att varan är från Hong Kong eller nån annan asiatstad så får du nästan 9 gånger av 10 samma sak mycket billigare från Chinabuye, LightInTheBox, DhGate, DX osv, fast från de storfirmorna tar frakten längre pga Ebay's annonsörer skickar i vanliga brev och skriver inte firmanamn och därför behandlas av posten snabbare :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

emilnordman skrev:Kom ihåg bara att om det står att varan är från Hong Kong eller nån annan asiatstad så får du nästan 9 gånger av 10 samma sak mycket billigare från Chinabuye, LightInTheBox, DhGate, DX osv, fast från de storfirmorna tar frakten längre pga Ebay's annonsörer skickar i vanliga brev och skriver inte firmanamn och därför behandlas av posten snabbare :)
okej, ska jag ha i åtanke :D
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar