Sida 1 av 1

Rieju MRT Supermoto AM7?

Postat: 3 oktober 2014, 22:48
av Holmen
Tjena som rubriken lyder, är Rieju MRT Supermoto 2014 AM6 eller AM7?

Postat: 3 oktober 2014, 23:04
av LinkanTuning
AM6. :)

Postat: 3 oktober 2014, 23:20
av TheFlyingFin
Sålänge det inte är PowerUp så har dom AM6.

Postat: 4 oktober 2014, 09:32
av GustafHolmgren
TheFlyingFin skrev:Sålänge det inte är PowerUp så har dom AM6.
Jag har en rrx powerup, är det AM7?:O

Postat: 4 oktober 2014, 10:56
av Hampu
GustafHolmgren skrev:
TheFlyingFin skrev:Sålänge det inte är PowerUp så har dom AM6.
Jag har en rrx powerup, är det AM7?:O
Det märker du ju på antalet växlar? 6 växlar = AM6, 7 växlar = AM7

Postat: 4 oktober 2014, 11:38
av Speedway
Hampu skrev:
GustafHolmgren skrev:
TheFlyingFin skrev:Sålänge det inte är PowerUp så har dom AM6.
Jag har en rrx powerup, är det AM7?:O
Det märker du ju på antalet växlar? 6 växlar = AM6, 7 växlar = AM7
Nej, som TheFlyingFin skriver så sitter det så kallade Powerup på AM7, den är mycket starkare original och har bensinflöde som styrs elektroniskt. Bättre balansaxel och tätare låda!
Men den har fortfarande 6 växlar!

Postat: 4 oktober 2014, 11:47
av Hampu
Speedway skrev:
Hampu skrev:
GustafHolmgren skrev: Jag har en rrx powerup, är det AM7?:O
Det märker du ju på antalet växlar? 6 växlar = AM6, 7 växlar = AM7
Nej, som TheFlyingFin skriver så sitter det så kallade Powerup på AM7, den är mycket starkare original och har bensinflöde som styrs elektroniskt. Bättre balansaxel och tätare låda!
Men den har fortfarande 6 växlar!
Isåfall känns det ju onödigt att den heter AM6, när man tänker på skillnaden mellan 5&6.

Postat: 4 oktober 2014, 12:20
av emilnordman
Hampu skrev:Isåfall känns det ju onödigt att den heter AM6, när man tänker på skillnaden mellan 5&6.
Vadå skillnaden mellan 5 och 6? AM5 har 6 växlar, AM6 har 6 växlar, AM7 har 6 växlar, enkelt (har hört att folk säger att AM5 har 5 växlar förresten, men jag har ägt 2 varav båda har haft 6 växlar :? )

Postat: 4 oktober 2014, 12:30
av Hampu
emilnordman skrev:
Hampu skrev:Isåfall känns det ju onödigt att den heter AM6, när man tänker på skillnaden mellan 5&6.
Vadå skillnaden mellan 5 och 6? AM5 har 6 växlar, AM6 har 6 växlar, AM7 har 6 växlar, enkelt (har hört att folk säger att AM5 har 5 växlar förresten, men jag har ägt 2 varav båda har haft 6 växlar :? )
Ahapp, så allt är bara skitsnack om antalet växlar? Typ alla säger ju att femman och sexan står för antalet växlar :S

Postat: 4 oktober 2014, 14:30
av TheFlyingFin
Hampu skrev:
emilnordman skrev:
Hampu skrev:Isåfall känns det ju onödigt att den heter AM6, när man tänker på skillnaden mellan 5&6.
Vadå skillnaden mellan 5 och 6? AM5 har 6 växlar, AM6 har 6 växlar, AM7 har 6 växlar, enkelt (har hört att folk säger att AM5 har 5 växlar förresten, men jag har ägt 2 varav båda har haft 6 växlar :? )
Ahapp, så allt är bara skitsnack om antalet växlar? Typ alla säger ju att femman och sexan står för antalet växlar :S
Lite forskning senare (garanti på källornas kvalité kan inte ges) så har jag hittat att skillnaden är i cylindern, vilken har bättre portar (om man nu kan säga så) på AM5 och 5 växlad låda och 2mm klenare drevaxel. Men som sagt, hur mycket av detta som stämmer vet jag inte.

Postat: 4 oktober 2014, 14:45
av GustafHolmgren
Det jag kan säga som ägare av en powerup, är att dom är starkare än dom vanliga. Jag har aldrig vetat varför och har inte brytt mig om det heller, men det märks genom att jag kör om polarna o uppförsbackarna :) Men den har 6 växlar och INTE 7 :)

Postat: 4 oktober 2014, 16:39
av rieju4life
Nyare powerup har ju11- 60 drev kan ju ligga i det te det som gör dom starkare?;) och elektroniks styrd bränsle e inte sant det e bara byta munstycke osv som vanligt:) och byta förgasare till det man vill ha utan problem:) och den har 6 växlar:) och har en ecu. Som har varvstopp så power up har ecu ist för cdi och ecu går även och borra vilket jag gjorde:) sen e det bara varva tills den rasar;) och även vanliga am5-6 cylindrar passar AM7 utan nåra modifieringar:)