Mina originalvikter är helt slut, mässingen kikar fram. Så jag beställde nya vikter från Twostroke, Dr pulley 6,5g kändes helt rätt. Dock verkar det inte som att dom orkar trycka ut variatorn ordentligt, toppfarten sjönk från 65 till 25 och den bara varvar. Byter jag tillbaka till originalvikterna så funkar det klockrent igen.
Är vikterna för lätta, eller gör jag något fel? Kan jag göra något annat så att det funkar med de nya vikterna, eller är det bara att köpa nytt?
Vad ska jag isf beställa för tyngd på vikterna?
Moppen är en Peugeot SF2 2005 luftkyld. Otrimmad men rensat avgassystem, sportluftfilter och dragen v-ring. Någon som sitter på lite svar?
orginal vikterna till peugeot tror jag är på 8,5g men väg dem för säkerhets skull!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
Fast jag har kört den olastad på stödet, och jag ser hur den inte drar ihop bakre variatorn med dom nya vikterna. Den gör det när jag gör samma sak med dom gamla vikterna.
Original vikterna i Speedfight 2 är på 9g, 16x13. Testat lite olika men 7,5-8g är nog optimalt till org setup, så 6,5 är lite för lätt, har ingen erfarenhet av Dr.pulley men har för mig att dem varvar lite mer? Jag skulle nog sätta i vanliga runda 8g för att den ska gå perfekt.