Iphone 6 eller Sony Xperia Z3?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilken ska man ta?

Xperia Z3
18
64%
Iphone 6
10
36%
 
Antal röster: 28

Hultan_sr50
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 31 januari 2010, 17:48
Ort: Nacka

Iphone 6 eller Sony Xperia Z3?

Inlägg av Hultan_sr50 »

Tjabba!
Vad säger ni nu då boys Vilken borde man ta?

Är fett klyven hatar IOS systemet men börjar tröttna på android och windows finns inte ens på tavlan!

Kom gärna med lite feedback!

Hare!
Det ska ju vara lite SPORT!
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

jag hade ju lätt tagit z3an den ser bättre ut och verkar som en bra mobil


har du inte sett på sociala medier att iphone 6 lätt böjer sig lite i fickan
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ios är schysst för det är enkelt och strular i princip aldrig. De är ju trots allt en telefon, man behöver inte en miljard funktioner.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Hultan_sr50
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 31 januari 2010, 17:48
Ort: Nacka

Inlägg av Hultan_sr50 »

bensinskalle skrev:Ios är schysst för det är enkelt och strular i princip aldrig. De är ju trots allt en telefon, man behöver inte en miljard funktioner.
Tycker det är för mycket restriktioner i IOS

Det är det jag stör mig mest på.
Det ska ju vara lite SPORT!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Hultan_sr50 skrev:
bensinskalle skrev:Ios är schysst för det är enkelt och strular i princip aldrig. De är ju trots allt en telefon, man behöver inte en miljard funktioner.
Tycker det är för mycket restriktioner i IOS

Det är det jag stör mig mest på.
Varför ens fråga då? Ta android isf
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Hultan_sr50 skrev:
bensinskalle skrev:Ios är schysst för det är enkelt och strular i princip aldrig. De är ju trots allt en telefon, man behöver inte en miljard funktioner.
Tycker det är för mycket restriktioner i IOS

Det är det jag stör mig mest på.
Jailbreak brorsan ;)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Har ju alltid haft android, men nu vet jag inte längre. . Alla mobiler jag haft med de operativet har laggat och låst sig..
Årets Styrelsemedlem 2013
Hultan_sr50
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 31 januari 2010, 17:48
Ort: Nacka

Inlägg av Hultan_sr50 »

DEA!! skrev:Har ju alltid haft android, men nu vet jag inte längre. . Alla mobiler jag haft med de operativet har laggat och låst sig..
Precis det är ju lite de som är grejen!

Men kan säga direkt att jailbreak inte kommer på fråga!
Det ska ju vara lite SPORT!
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Får man fråga varför WP inte finns på tavlan? Om du har motiveringen att appar inte finns så tycker jag synd om dig för då har du ju fan inte nån koll. :?

Ta absolut Z3:an av dom två förövrigt. Android är riktigt najs utan något värre bloatware som tex touchwiz så den vore intressant för mig också i nuläget om jag skulle vilja byta bort min Lumia :D
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Hultan_sr50
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 31 januari 2010, 17:48
Ort: Nacka

Inlägg av Hultan_sr50 »

TheFlyingFin skrev:Får man fråga varför WP inte finns på tavlan? Om du har motiveringen att appar inte finns så tycker jag synd om dig för då har du ju fan inte nån koll. :?

Ta absolut Z3:an av dom två förövrigt. Android är riktigt najs utan något värre bloatware som tex touchwiz så den vore intressant för mig också i nuläget om jag skulle vilja byta bort min Lumia :D
Jag jobbar med telefoner så jag har 100% koll men gillar inte gränssnittet!
Har kört android i 4 år nu och börjar tröttna det är väl där det ligger.
Det ska ju vara lite SPORT!
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Apple är ett skämt undvik det till alla priser
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Hultan_sr50 skrev:
TheFlyingFin skrev:Får man fråga varför WP inte finns på tavlan? Om du har motiveringen att appar inte finns så tycker jag synd om dig för då har du ju fan inte nån koll. :?

Ta absolut Z3:an av dom två förövrigt. Android är riktigt najs utan något värre bloatware som tex touchwiz så den vore intressant för mig också i nuläget om jag skulle vilja byta bort min Lumia :D
Jag jobbar med telefoner så jag har 100% koll men gillar inte gränssnittet!
Har kört android i 4 år nu och börjar tröttna det är väl där det ligger.

Om du jobbar med telefoner så får man ju fråga sig varför du börjar fråga råd på ett så konstigt ställe som ett mopedforum? Finns ju tex Sweclockers som är sjukt mycket bättre och där du får betydligt bättre svar med motiveringar inbakade (inte alltid, finns ju rötägg där också). Men whatever, inte min sak att bry sig i :P
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

ah äntligen kommer denna diskussion upp. velar på samma fråga här. dock tycker jag iphone 6 inte kommer på fråga. alldeles för dyr med alltför dåliga specs. inte ens full hd skärm. dock är det där med bendgate är inte helt hållet sant. kolla tex MKBHD video om det. men jag har kollat mer på note 4, den verkar ju vara riktigt grym! dock är den ju stor som fan och även ganska dyr! men galaxy alphan som släpptes för ett tag sedan kändes riktigt bra med metallen runt om och noten har ju ungefär samma design. iphone 6 plus tycker jag inte heller verkar va så mycket att ha heller. tycker de här telefonerna är de sämsta apple har gjort. iphone 5s skulle jag hellre ta om jag vill ha ios.

Obs alla som inte gillar att android e segt. köp nexus telfonerna. tex nexus 5 tar iphone 6 specs med hästlängder och får nya android l nu.(kostar 2500) dock kommer ju nexus 6 nu med...
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Alyzzzer skrev:ah äntligen kommer denna diskussion upp. velar på samma fråga här. dock tycker jag iphone 6 inte kommer på fråga. alldeles för dyr med alltför dåliga specs. inte ens full hd skärm. dock är det där med bendgate är inte helt hållet sant. kolla tex MKBHD video om det. men jag har kollat mer på note 4, den verkar ju vara riktigt grym! dock är den ju stor som fan och även ganska dyr! men galaxy alphan som släpptes för ett tag sedan kändes riktigt bra med metallen runt om och noten har ju ungefär samma design. iphone 6 plus tycker jag inte heller verkar va så mycket att ha heller. tycker de här telefonerna är de sämsta apple har gjort. iphone 5s skulle jag hellre ta om jag vill ha ios.

Obs alla som inte gillar att android e segt. köp nexus telfonerna. tex nexus 5 tar iphone 6 specs med hästlängder och får nya android l nu.(kostar 2500) dock kommer ju nexus 6 nu med...
har haft note 3 i snart ett år, kan säga att jag aldrig har varit så nöjd med en telefon förut. Aldrig några problemet eller skit utan den bara spinner på i full fart. Note 4 lär ju inte ha blivit sämre :)
Skriv svar