VIARELLI MATADOR TRIMMA

Posta förslag på guider som ni skulle vilja ha genomförda

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Isabellegeidemark
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 september 2014, 14:11

VIARELLI MATADOR TRIMMA

Inlägg av Isabellegeidemark »

Okej så jag undrar hur jag trimmar min viarelli matador som just nu går i ca 50km/h utan att gjort ett piss. den är helt ny och jag har inte gjort ett skit med den. Jag hade innan en Viarelli racer som jag försökte att klippa den rosa kabeln på men inte ett piss hände då.

Men hur trimmar jag denna moped utan att behöva köpa något.
finns de möjligen ngn stuv eller liknande, eller går det att dra rosa kabeln. någon som har en matador eller vet???

om någon vet kan den snälla förklara utförligt hur man gör då jag är tjej och inte fattar ett piss om vart grejerna ens typ sitter.
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

du kan dra v ringen på den här är hur man gör https://m.youtube.com/watch?v=GK0RisTjKc4 och om du inte har någon v ring har du en v bricka https://m.youtube.com/watch?v=VmvXD0QMHog [/youtube]
Isabellegeidemark
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 september 2014, 14:11

Inlägg av Isabellegeidemark »

Tack så mycket!
Men finns de ngn som vet om de funkar att kapa rosa kabeln. Och isåfall vart sitter den och hur fan kommer man åt den? Vart sitter den? Ska ja klippa eller dra ur den?? Går de att laga den? Hur snabbt kommer moppen gå??
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Menar du kabel som "stryper" cdin? Vad jag har hört så funkar det inte att klippa den för att få en ostrypt cdi. Om du vill ha en ostrypt cdi så får du köpa en :)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
adamskur
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 9 februari 2014, 18:58

Inlägg av adamskur »

kolla om det går en kabel från variatorkåpan till cdin, den ska vara rosa. den känner av hur fort koppligen roterar och stryper vid ca 45-50kmh.
det är bara att klippa av. det ger högre toppfart men axxet är det samma.

sätt i något lättare vikter 6g eller 5g för bättre styrka i uppförsbackar!
mulle meck har lärt mig allt jag vet


fordon: sym orbit 1
jawa 210 trasig koppling
Isabellegeidemark
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 september 2014, 14:11

Inlägg av Isabellegeidemark »

Okej tack så mycket, men måste man byta vikter??? Vad kan hända om man inte gör de då?
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

om du inte byter vikter går den slöare i upp förbackar blanannat. det är typ allt och du får inte ut lika mycket kraft tror jag
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Isabellegeidemark skrev:Okej tack så mycket, men måste man byta vikter??? Vad kan hända om man inte gör de då?
Den kommer ju inte gå dåligt för att du inte byter vikter, dock så lär den väl gå lite bättre ifall du byter.
Skriv svar