Vad kostar motorsågs- bränsle?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

seXsson
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 28 april 2014, 13:01

Vad kostar motorsågs- bränsle?

Inlägg av seXsson »

Som Rubriken lyder vad kostar en dunk med "gräsklippar bränsle" eller "motorsågs bränsle"? de med orange dunk. har undrat det ett tag. har kört trimmat sen dag ett och har alltid tankat med det. eftersom farsan säger det blir billigare och säkrare och jag slipper blanda själv. men skulle vilja veta vad det kostar och skillnaden är emot att blanda själv.[/u]
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Gissar mig till att du inte pröjsat en krona bränsle själv eftersom du inte har någon uppfattning av vad det kostar.. Om man ändå fick bränsle av päronen... :roll:

Kan tänka mig att det blir +- 0 mot bensin från macken, eftersom du inte behöver köpa oljan :)
Vill du verkligen veta så fråga farsgubben? ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Man sparar på att blanda själv. Aspen som det heter ger dock "bättre" utsläpp och är nyttigare för motorn. en dunk med 5 liter kostar knappa 150 kronor har jag för mig
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Beror på vilken storlek man köper, men t.ex. 5l Aspen tvåtaktssoppa kostar 155kr, vilket alltså blir 31 kronor per liter. Mycket dyrare än "vanlig" bensin även om man räknar in tvåtaktsoljan.

http://www.duabhuset.se/#showCategory.php?id=1152
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar