Aerox vill inte varva ur

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Sebbestevic
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 5 oktober 2013, 11:55

Aerox vill inte varva ur

Inlägg av Sebbestevic »

Tja, har en Aerox, den har nyss varit inne på verkstad. I stort sett så är alla delar bytt i motorn vev, lager, kolv osv... (orginal) Den drar jävligt bra upp till 30 km/h och den kommer upp i varv. Har släppt vid 6500rpm för vill inte påfresta motorn eftersom den inte är helt inkörd oså. Men jag känner hur den blir genast segare i axx. Det är som att den inte orkar pressa upp mer. Då kan jag komma upp i 5500rpm. Har inte gett mer gas så men det känns som att den inte orkar mera. Den kommer upp i i fart så men det går segt om man jämför från 0-30 km/h. Innan den gick sönder så kom jag ju upp i 8000rpm. Vad kan det bero på? V-ringen var borta innan jag lämna in den om han kan ha satt tillbaks den, för han bytte variatorn. Hoppas jag har förklarat rätt nu men ni får väl skriva om ni undrar över nått speciellt eller hur jag ska säga....

Mvh
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Läste rubriken och tänkte att det var v-ringen och läste nu och det låter som det.

ta och kolla om den är kvar :D
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 3 maj 2014, 19:13
Ort: gävle

Inlägg av fruktigkaka »

om det inte är v ringen så kan dom ha satt i en strypning i röret , ganska vanligt att dom gör det om moppen går för fort när dom får in den
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Sebbestevic
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 5 oktober 2013, 11:55

Inlägg av Sebbestevic »

okej, tack! ska kolla vidare imorgon men kom upp i 55... dock så släppte jag gasen så har ingen aning om den kan gå fortare.. men tack ändå :)!
Skriv svar