tips på lekfordon till vintern på klass 2 kort :)

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

tips på lekfordon till vintern på klass 2 kort :)

Inlägg av Androidgreen »

Tjena!
Jag har klass 2 kort men jag vill ta klass 1 kort för att köra EPA måste jag då betala ca 5k eller bara halva priset? och tips på lekfordon till vintern på klass 2 kort :)
Senast redigerad av Androidgreen den 2 oktober 2014, 00:18, redigerad totalt 2 gång.
Honda mt5 och Rieju drac :)
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Hela lol :wink:
Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

Inlägg av Androidgreen »

Jakzu skrev:Hela lol :wink:
Haha 😂 okej :p
Honda mt5 och Rieju drac :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Ta kontakt med körskolan du läste på! För jag tog klass 2 kort, kostade 1200, vilket innebar en heldag teori FÖR KLASS 1, sedan prov för klass 2.

Jag var påväg att ta klass 2 kort för några år sen, och då ringde jag och frågade om jag kunde komma undan billigare eftersom jag redan läst halva teoridelen, och dom sa jag, och jag behövde bara betala 1500 + provkonstnader för att ta klass 1 kort.

Så ta och ring din körskola och prata med dom, har du tur kan du göra som jag hade kunnat göra :) Nu äre bilkörkort som kostar istället.... :twisted:
Bild
Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

Inlägg av Androidgreen »

Tja :)
Tack så mycket för hjälpen men jag har tänkt på det ett tag nu och orkar inte gå om hela kursen/plugga på am körkortet....
Men jag tänkte det vad kan jag köra för fordon på mitt klass 2 kort (bil) lekfordon på vintern... :)
Honda mt5 och Rieju drac :)
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 3 maj 2014, 19:13
Ort: gävle

Inlägg av fruktigkaka »

Androidgreen skrev:Tja :)
Tack så mycket för hjälpen men jag har tänkt på det ett tag nu och orkar inte gå om hela kursen/plugga på am körkortet....
Men jag tänkte det vad kan jag köra för fordon på mitt klass 2 kort (bil) lekfordon på vintern... :)
Klass 2 fyrhjuling
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

fruktigkaka skrev:
Androidgreen skrev:Tja :)
Tack så mycket för hjälpen men jag har tänkt på det ett tag nu och orkar inte gå om hela kursen/plugga på am körkortet....
Men jag tänkte det vad kan jag köra för fordon på mitt klass 2 kort (bil) lekfordon på vintern... :)
Klass 2 fyrhjuling
Skitroligt, men kallt som fan, en tralla är faktiskt att föredra på vintern. För att inte tala om hur slöa moppehjulingarna är original, blir mest stillastående slirande, ingen direkt fart i det hela ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Dt50r-08
Elmoped
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 januari 2013, 17:53

Inlägg av Dt50r-08 »

köp tralla. Det finns ju faktist a-traktorer som är reggade som klass 2 motorredskap och dom får du köra(heter ju inte a-traktor då men du fattar)
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Varför inte göra ett hemmabygge om du endast ska leka lite i kvarteret runtom dig? Jag har alltid tyckt att sk "minibikes" är sjukt coola! Om du ska åka till skolan etc så får du nog spana in en fyrhjuling :)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

Inlägg av Androidgreen »

fruktigkaka skrev:
Androidgreen skrev:Tja :)
Tack så mycket för hjälpen men jag har tänkt på det ett tag nu och orkar inte gå om hela kursen/plugga på am körkortet....
Men jag tänkte det vad kan jag köra för fordon på mitt klass 2 kort (bil) lekfordon på vintern... :)
Klass 2 fyrhjuling
Finns det? :)
Honda mt5 och Rieju drac :)
Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

Inlägg av Androidgreen »

Dt50r-08 skrev:köp tralla. Det finns ju faktist a-traktorer som är reggade som klass 2 motorredskap och dom får du köra(heter ju inte a-traktor då men du fattar)
aa vill ha tralla men orkar inte ta om kortet men vad menar du med klass 2 epor har jag aldrigt hört? :)
Honda mt5 och Rieju drac :)
Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

Inlägg av Androidgreen »

Revilz skrev:Varför inte göra ett hemmabygge om du endast ska leka lite i kvarteret runtom dig? Jag har alltid tyckt att sk "minibikes" är sjukt coola! Om du ska åka till skolan etc så får du nog spana in en fyrhjuling :)
Kan ju gå men bor rätt nära stan så hehe :)
Honda mt5 och Rieju drac :)
Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

Inlägg av Androidgreen »

Tja vad heter dom som är a tralla fast är reggade som klass 2 då? :)
har tänkt på amica 3 hjuling men dom är så fula och kommer välta när man sladdar tror jag :)
Honda mt5 och Rieju drac :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Androidgreen skrev:Tja vad heter dom som är a tralla fast är reggade som klass 2 då? :)
har tänkt på amica 3 hjuling men dom är så fula och kommer välta när man sladdar tror jag :)
Tänker du på EPA kanske..?
Endast reggade 1975 och tidigare, brukar ligga på högre pris än a-traktorerna.
Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

Inlägg av Androidgreen »

Hampu skrev:
Androidgreen skrev:Tja vad heter dom som är a tralla fast är reggade som klass 2 då? :)
har tänkt på amica 3 hjuling men dom är så fula och kommer välta när man sladdar tror jag :)
Tänker du på EPA kanske..?
Endast reggade 1975 och tidigare, brukar ligga på högre pris än a-traktorerna.
Det var nån som skrev att det fanns a traktor som man kunde köra på klass 2 kortet finns det?
Honda mt5 och Rieju drac :)
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Hampu skrev:
Androidgreen skrev:Tja vad heter dom som är a tralla fast är reggade som klass 2 då? :)
har tänkt på amica 3 hjuling men dom är så fula och kommer välta när man sladdar tror jag :)
Tänker du på EPA kanske..?
Endast reggade 1975 och tidigare, brukar ligga på högre pris än a-traktorerna.
Det heter motorfordonklass 2 då måste du ha en kran eller något

EPA är samma som atfaktor bara att den är stumbakaxel inga fjädrar etc
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Androidgreen skrev:
Hampu skrev:
Androidgreen skrev:Tja vad heter dom som är a tralla fast är reggade som klass 2 då? :)
har tänkt på amica 3 hjuling men dom är så fula och kommer välta när man sladdar tror jag :)
Tänker du på EPA kanske..?
Endast reggade 1975 och tidigare, brukar ligga på högre pris än a-traktorerna.
Det var nån som skrev att det fanns a traktor som man kunde köra på klass 2 kortet finns det?
Tror inte det, ''klass2'' kortet är väl bara till för EU25/30moppar? Sen räknas väl Amica in där eftersom det inte är en traktor?
Androidgreen
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 30 oktober 2013, 01:50
Ort: Norrköping

Inlägg av Androidgreen »

värt att sälja min mt5 och köpa slider?[/img]
Honda mt5 och Rieju drac :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Nojjan skrev:
Hampu skrev:
Androidgreen skrev:Tja vad heter dom som är a tralla fast är reggade som klass 2 då? :)
har tänkt på amica 3 hjuling men dom är så fula och kommer välta när man sladdar tror jag :)
Tänker du på EPA kanske..?
Endast reggade 1975 och tidigare, brukar ligga på högre pris än a-traktorerna.
Det heter motorfordonklass 2 då måste du ha en kran eller något

EPA är samma som atfaktor bara att den är stumbakaxel inga fjädrar etc
Det finns två klasser, motorredskap klass 1 och klass 2. ALLA a-traktorer och epatraktorer är klass 2, och får köras på am kort eller förarbevis för motorredskap klass 2. Klass 2 får gå max 30km/h, undantaget vissa brukstraktorer som får gå 40. Motorredskap klass 1 får gå 50, t.ex mobilkranar, och det krävs b-körkort eller högre för sådana.

Så nej, de finns inga atraktorer/ epor man får köra med klass II moppekortet/ förarbeviset
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar