Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Okej, då får det bli något annat rör! Vet du vad för hårdhet man bör köra på ungefär? Variatorvikter bytte jag åt honom förut så vi har ett helt kit med det Tackar enormt för svar!Hampu skrev:Skulle inte säga att det är värt med ett sådant rör, vad jag har hört så brukar dessa inte ge särskilt mycket effekt, ungefär som ett urpluggat original/ZX.
Ska din kompis inte köra bakhjul så tycker jag verkligen inte att han ska köpa ett lågvarvigt rör, riktigt tråkig toppfart till skillnad från andra trevliga rör!
Sen ger ju faktiskt ett högvarvigt rör både bättre acceleration OCH toppfart än ett lågvarvigt.
Sen tror jag inte att polisen kollar så mycket på avgassystemet faktiskt, möjligtvis att de kollar färgen men man kan ju färga effektröret svart också för att bli lite diskretare
Lär vara en dellorto 12mm som på de andra aeroxarna, 6mm dellortomunstycken blir förmodligen alldeles utmärkt!
Glöm inte att köpa variatorvikter, även kopplingsfjädrar kan vara bra!
Fjädrarnas hårdhet anges väl i % hårdare än original?Ogge98 skrev:Okej, då får det bli något annat rör! Vet du vad för hårdhet man bör köra på ungefär? Variatorvikter bytte jag åt honom förut så vi har ett helt kit med det Tackar enormt för svar!Hampu skrev:Skulle inte säga att det är värt med ett sådant rör, vad jag har hört så brukar dessa inte ge särskilt mycket effekt, ungefär som ett urpluggat original/ZX.
Ska din kompis inte köra bakhjul så tycker jag verkligen inte att han ska köpa ett lågvarvigt rör, riktigt tråkig toppfart till skillnad från andra trevliga rör!
Sen ger ju faktiskt ett högvarvigt rör både bättre acceleration OCH toppfart än ett lågvarvigt.
Sen tror jag inte att polisen kollar så mycket på avgassystemet faktiskt, möjligtvis att de kollar färgen men man kan ju färga effektröret svart också för att bli lite diskretare
Lär vara en dellorto 12mm som på de andra aeroxarna, 6mm dellortomunstycken blir förmodligen alldeles utmärkt!
Glöm inte att köpa variatorvikter, även kopplingsfjädrar kan vara bra!
Tyckte också Pro Replica var ett riktigt schysst rör när jag hade det, för övertala honom att köpa det Vad för verktyg menar du att man behöver till kopplingen?Arkstar skrev:Har provat båda till original cylinder
Min uppfattning är:
Stage 6 Street: Helt okej, Låter tyst, svår inställd med vikter och fjädrar enligt mig, men som sagt den va helt okej!
Stage 6 Pro Replica: Min favorit, Riktigt bra, mycket effekt för pengarna tycker jag, Kan låta högt om man inte packar ljuddämparen bra med ull och använder packning.
Lättare att ställa in tyckte jag ialla fall
Bättre acceleration när man ställde in den
Drog det flesta ialla fall ^^
Men om han verkligen vill ha original utseende så tycker jag att han ska köra på Stage 6 Street.
Men vill han trimma lite lätt, så är Pro Replica ett utmärkt val.
2. Jag skulle tippa på att det är 12mm förgasare på dem (Gurtner)
6mm munstycken!
Tips: Samtidigt ni beställer det kan ni slänga i viktset och fjäderset + verktyg till koppling om ni nu inte har
Haha japp, kom på det precis efter att jag postade :p Ändrade fråganHampu skrev:Fjädrarnas hårdhet anges väl i % hårdare än original?Ogge98 skrev:Okej, då får det bli något annat rör! Vet du vad för hårdhet man bör köra på ungefär? Variatorvikter bytte jag åt honom förut så vi har ett helt kit med det Tackar enormt för svar!Hampu skrev:Skulle inte säga att det är värt med ett sådant rör, vad jag har hört så brukar dessa inte ge särskilt mycket effekt, ungefär som ett urpluggat original/ZX.
Ska din kompis inte köra bakhjul så tycker jag verkligen inte att han ska köpa ett lågvarvigt rör, riktigt tråkig toppfart till skillnad från andra trevliga rör!
Sen ger ju faktiskt ett högvarvigt rör både bättre acceleration OCH toppfart än ett lågvarvigt.
Sen tror jag inte att polisen kollar så mycket på avgassystemet faktiskt, möjligtvis att de kollar färgen men man kan ju färga effektröret svart också för att bli lite diskretare
Lär vara en dellorto 12mm som på de andra aeroxarna, 6mm dellortomunstycken blir förmodligen alldeles utmärkt!
Glöm inte att köpa variatorvikter, även kopplingsfjädrar kan vara bra!
Verktyg som du kan skruva av kopplingen men Har du mutterdragare kan du bara skruva av det!Ogge98 skrev:Tyckte också Pro Replica var ett riktigt schysst rör när jag hade det, för övertala honom att köpa det Vad för verktyg menar du att man behöver till kopplingen?Arkstar skrev:Har provat båda till original cylinder
Min uppfattning är:
Stage 6 Street: Helt okej, Låter tyst, svår inställd med vikter och fjädrar enligt mig, men som sagt den va helt okej!
Stage 6 Pro Replica: Min favorit, Riktigt bra, mycket effekt för pengarna tycker jag, Kan låta högt om man inte packar ljuddämparen bra med ull och använder packning.
Lättare att ställa in tyckte jag ialla fall
Bättre acceleration när man ställde in den
Drog det flesta ialla fall ^^
Men om han verkligen vill ha original utseende så tycker jag att han ska köra på Stage 6 Street.
Men vill han trimma lite lätt, så är Pro Replica ett utmärkt val.
2. Jag skulle tippa på att det är 12mm förgasare på dem (Gurtner)
6mm munstycken!
Tips: Samtidigt ni beställer det kan ni slänga i viktset och fjäderset + verktyg till koppling om ni nu inte har
Passar på att fråga, vet du vad bulten eller vad man ska kalla den som håller fast kopplingen har för storlek? Finns 38, 39 och 41mm på verktyget.Arkstar skrev:Verktyg som du kan skruva av kopplingen men Har du mutterdragare kan du bara skruva av det!Ogge98 skrev:Tyckte också Pro Replica var ett riktigt schysst rör när jag hade det, för övertala honom att köpa det Vad för verktyg menar du att man behöver till kopplingen?Arkstar skrev:Har provat båda till original cylinder
Min uppfattning är:
Stage 6 Street: Helt okej, Låter tyst, svår inställd med vikter och fjädrar enligt mig, men som sagt den va helt okej!
Stage 6 Pro Replica: Min favorit, Riktigt bra, mycket effekt för pengarna tycker jag, Kan låta högt om man inte packar ljuddämparen bra med ull och använder packning.
Lättare att ställa in tyckte jag ialla fall
Bättre acceleration när man ställde in den
Drog det flesta ialla fall ^^
Men om han verkligen vill ha original utseende så tycker jag att han ska köra på Stage 6 Street.
Men vill han trimma lite lätt, så är Pro Replica ett utmärkt val.
2. Jag skulle tippa på att det är 12mm förgasare på dem (Gurtner)
6mm munstycken!
Tips: Samtidigt ni beställer det kan ni slänga i viktset och fjäderset + verktyg till koppling om ni nu inte har
Sen är svåra biten att skruva loss kopplingen från remskivan,
Har ni Biltema i närheten så köp ett gaffelbensverktyg som ni kan ha på muttern som sitter på kopplingen, se bara till att mäta den först!
samt fjäderkrok, underlättar fjäderbyten så det blir hur lätt som helst!
jag köpte 39mm funkade svin bra lätt värt pengarnaOgge98 skrev:Passar på att fråga, vet du vad bulten eller vad man ska kalla den som håller fast kopplingen har för storlek? Finns 38, 39 och 41mm på verktyget.Arkstar skrev:Verktyg som du kan skruva av kopplingen men Har du mutterdragare kan du bara skruva av det!Ogge98 skrev: Tyckte också Pro Replica var ett riktigt schysst rör när jag hade det, för övertala honom att köpa det Vad för verktyg menar du att man behöver till kopplingen?
Sen är svåra biten att skruva loss kopplingen från remskivan,
Har ni Biltema i närheten så köp ett gaffelbensverktyg som ni kan ha på muttern som sitter på kopplingen, se bara till att mäta den först!
samt fjäderkrok, underlättar fjäderbyten så det blir hur lätt som helst!
Vad har du för moppe?guddingalex skrev:jag köpte 39mm funkade svin bra lätt värt pengarnaOgge98 skrev:Passar på att fråga, vet du vad bulten eller vad man ska kalla den som håller fast kopplingen har för storlek? Finns 38, 39 och 41mm på verktyget.Arkstar skrev:Verktyg som du kan skruva av kopplingen men Har du mutterdragare kan du bara skruva av det!
Sen är svåra biten att skruva loss kopplingen från remskivan,
Har ni Biltema i närheten så köp ett gaffelbensverktyg som ni kan ha på muttern som sitter på kopplingen, se bara till att mäta den först!
samt fjäderkrok, underlättar fjäderbyten så det blir hur lätt som helst!