Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Ja, 70 lär funka att börja med.adamklasen skrev:nej, jag har borrat i luftburkenHampu skrev:Har du tagit bort hela luftfiltret eller vad menar du med att öppna upp den? :S
Du byter till ett för stort munstycke sedan går du ned tills den går bra.
ok, men vart borde jag börja? original ska ju vara 62, så kanske 72-70?
de är små hål bakom kåpanHampu skrev:Ja, 70 lär funka att börja med.adamklasen skrev:nej, jag har borrat i luftburkenHampu skrev:Har du tagit bort hela luftfiltret eller vad menar du med att öppna upp den? :S
Du byter till ett för stort munstycke sedan går du ned tills den går bra.
ok, men vart borde jag börja? original ska ju vara 62, så kanske 72-70?
Har du inget annat trim? Ifall polisen misstänker att din moped är trimmad och tar in den (vilket faktiskt händer originalmopeder ibland) så kommer de se att burken är uppborrad och bytt munstycke vilket innebär att den är trimmad och du kan åka fast på det.
Verkligen inte värt att köra uppborrat utan annat trim bara för att få ett ''häftigt'' ljud.
Dem kommer fortfarande märka det, gör som du vill men jag vet att det inte är kul att åka fast för trimmad moped, lär vara ännu tråkigare när man inte ens kört en trimmad moped som går över 60.adamklasen skrev:de är små hål bakom kåpanHampu skrev:Ja, 70 lär funka att börja med.adamklasen skrev: nej, jag har borrat i luftburken
ok, men vart borde jag börja? original ska ju vara 62, så kanske 72-70?
Har du inget annat trim? Ifall polisen misstänker att din moped är trimmad och tar in den (vilket faktiskt händer originalmopeder ibland) så kommer de se att burken är uppborrad och bytt munstycke vilket innebär att den är trimmad och du kan åka fast på det.
Verkligen inte värt att köra uppborrat utan annat trim bara för att få ett ''häftigt'' ljud.
fast sen lär den ju inte låta när man ökat på munstycket eller?Hampu skrev:Dem kommer fortfarande märka det, gör som du vill men jag vet att det inte är kul att åka fast för trimmad moped, lär vara ännu tråkigare när man inte ens kört en trimmad moped som går över 60.adamklasen skrev:de är små hål bakom kåpanHampu skrev: Ja, 70 lär funka att börja med.
Har du inget annat trim? Ifall polisen misstänker att din moped är trimmad och tar in den (vilket faktiskt händer originalmopeder ibland) så kommer de se att burken är uppborrad och bytt munstycke vilket innebär att den är trimmad och du kan åka fast på det.
Verkligen inte värt att köra uppborrat utan annat trim bara för att få ett ''häftigt'' ljud.
Fast dem skruvar ju isär mopeden + så fort du gör någon ändring (som tex hål i luftburken så mopeden får mer luft) så räknas den ju som trimmad, även ifall du inte byter munstycke.adamklasen skrev:fast sen lär den ju inte låta när man ökat på munstycket eller?Hampu skrev:Dem kommer fortfarande märka det, gör som du vill men jag vet att det inte är kul att åka fast för trimmad moped, lär vara ännu tråkigare när man inte ens kört en trimmad moped som går över 60.adamklasen skrev: de är små hål bakom kåpan
så länge det inte låter så märker dom ju inget? och då har dom ingen anledning till o skruva isär skitenHampu skrev:Fast dem skruvar ju isär mopeden + så fort du gör någon ändring (som tex hål i luftburken så mopeden får mer luft) så räknas den ju som trimmad, även ifall du inte byter munstycke.adamklasen skrev:fast sen lär den ju inte låta när man ökat på munstycket eller?Hampu skrev:Dem kommer fortfarande märka det, gör som du vill men jag vet att det inte är kul att åka fast för trimmad moped, lär vara ännu tråkigare när man inte ens kört en trimmad moped som går över 60.
[/spoiler]adamklasen skrev:så länge det inte låter så märker dom ju inget? och då har dom ingen anledning till o skruva isär skitenHampu skrev:Fast dem skruvar ju isär mopeden + så fort du gör någon ändring (som tex hål i luftburken så mopeden får mer luft) så räknas den ju som trimmad, även ifall du inte byter munstycke.adamklasen skrev: fast sen lär den ju inte låta när man ökat på munstycket eller?