munstycken

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

munstycken

Inlägg av adamklasen »

jag har öppnat upp min luftburk på derbin o ljudet blev klart bättre men jag behöver nog bytte munstycke så att den går jämnare (med tanke på att vid fullgas så bluddrar den och orkar inte)
o så läste jag att man ska byte 5 storl. när den börjar 4 takta, ska jag öka huvudmunstycket uppåt eller nedåt då?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Har du tagit bort hela luftfiltret eller vad menar du med att öppna upp den? :S

Du byter till ett för stort munstycke sedan går du ned tills den går bra.
adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

Inlägg av adamklasen »

Hampu skrev:Har du tagit bort hela luftfiltret eller vad menar du med att öppna upp den? :S

Du byter till ett för stort munstycke sedan går du ned tills den går bra.
nej, jag har borrat i luftburken ;)
ok, men vart borde jag börja? original ska ju vara 62, så kanske 72-70?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

adamklasen skrev:
Hampu skrev:Har du tagit bort hela luftfiltret eller vad menar du med att öppna upp den? :S

Du byter till ett för stort munstycke sedan går du ned tills den går bra.
nej, jag har borrat i luftburken ;)
ok, men vart borde jag börja? original ska ju vara 62, så kanske 72-70?
Ja, 70 lär funka att börja med.

Har du inget annat trim? Ifall polisen misstänker att din moped är trimmad och tar in den (vilket faktiskt händer originalmopeder ibland) så kommer de se att burken är uppborrad och bytt munstycke vilket innebär att den är trimmad och du kan åka fast på det.

Verkligen inte värt att köra uppborrat utan annat trim bara för att få ett ''häftigt'' ljud.
adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

Inlägg av adamklasen »

Hampu skrev:
adamklasen skrev:
Hampu skrev:Har du tagit bort hela luftfiltret eller vad menar du med att öppna upp den? :S

Du byter till ett för stort munstycke sedan går du ned tills den går bra.
nej, jag har borrat i luftburken ;)
ok, men vart borde jag börja? original ska ju vara 62, så kanske 72-70?
Ja, 70 lär funka att börja med.

Har du inget annat trim? Ifall polisen misstänker att din moped är trimmad och tar in den (vilket faktiskt händer originalmopeder ibland) så kommer de se att burken är uppborrad och bytt munstycke vilket innebär att den är trimmad och du kan åka fast på det.

Verkligen inte värt att köra uppborrat utan annat trim bara för att få ett ''häftigt'' ljud.
de är små hål bakom kåpan
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

adamklasen skrev:
Hampu skrev:
adamklasen skrev: nej, jag har borrat i luftburken ;)
ok, men vart borde jag börja? original ska ju vara 62, så kanske 72-70?
Ja, 70 lär funka att börja med.

Har du inget annat trim? Ifall polisen misstänker att din moped är trimmad och tar in den (vilket faktiskt händer originalmopeder ibland) så kommer de se att burken är uppborrad och bytt munstycke vilket innebär att den är trimmad och du kan åka fast på det.

Verkligen inte värt att köra uppborrat utan annat trim bara för att få ett ''häftigt'' ljud.
de är små hål bakom kåpan
Dem kommer fortfarande märka det, gör som du vill men jag vet att det inte är kul att åka fast för trimmad moped, lär vara ännu tråkigare när man inte ens kört en trimmad moped som går över 60.
adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

Inlägg av adamklasen »

Hampu skrev:
adamklasen skrev:
Hampu skrev: Ja, 70 lär funka att börja med.

Har du inget annat trim? Ifall polisen misstänker att din moped är trimmad och tar in den (vilket faktiskt händer originalmopeder ibland) så kommer de se att burken är uppborrad och bytt munstycke vilket innebär att den är trimmad och du kan åka fast på det.

Verkligen inte värt att köra uppborrat utan annat trim bara för att få ett ''häftigt'' ljud.
de är små hål bakom kåpan
Dem kommer fortfarande märka det, gör som du vill men jag vet att det inte är kul att åka fast för trimmad moped, lär vara ännu tråkigare när man inte ens kört en trimmad moped som går över 60.
fast sen lär den ju inte låta när man ökat på munstycket eller?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

adamklasen skrev:
Hampu skrev:
adamklasen skrev: de är små hål bakom kåpan
Dem kommer fortfarande märka det, gör som du vill men jag vet att det inte är kul att åka fast för trimmad moped, lär vara ännu tråkigare när man inte ens kört en trimmad moped som går över 60.
fast sen lär den ju inte låta när man ökat på munstycket eller?
Fast dem skruvar ju isär mopeden + så fort du gör någon ändring (som tex hål i luftburken så mopeden får mer luft) så räknas den ju som trimmad, även ifall du inte byter munstycke.
adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

Inlägg av adamklasen »

Hampu skrev:
adamklasen skrev:
Hampu skrev:Dem kommer fortfarande märka det, gör som du vill men jag vet att det inte är kul att åka fast för trimmad moped, lär vara ännu tråkigare när man inte ens kört en trimmad moped som går över 60.
fast sen lär den ju inte låta när man ökat på munstycket eller?
Fast dem skruvar ju isär mopeden + så fort du gör någon ändring (som tex hål i luftburken så mopeden får mer luft) så räknas den ju som trimmad, även ifall du inte byter munstycke.
så länge det inte låter så märker dom ju inget? och då har dom ingen anledning till o skruva isär skiten
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

[spoiler]
adamklasen skrev:
Hampu skrev:
adamklasen skrev: fast sen lär den ju inte låta när man ökat på munstycket eller?
Fast dem skruvar ju isär mopeden + så fort du gör någon ändring (som tex hål i luftburken så mopeden får mer luft) så räknas den ju som trimmad, även ifall du inte byter munstycke.
så länge det inte låter så märker dom ju inget? och då har dom ingen anledning till o skruva isär skiten
[/spoiler]
Fast borrar du upp och byter munstycke så låter den ändå högre än original ju?
Skriv svar