Speedfight 2 dor vid tomgang, svarstartad efterat

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

fairmount
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 september 2014, 21:48

Speedfight 2 dor vid tomgang, svarstartad efterat

Inlägg av fairmount »

Hej!

Har en speedfight som en dag tappade all kraft nar jag korde, motorn lat kraftlos och inget hande vid gaspadrag, tills den rullat till stillastaende, da dog den. Startade igen, men motvilligt. Jag lyckades kora hem efter det (ett par mil), sen dog den pa samma vis igen dagen efter medan jag korde men ville inte starta igen. Jag har gjort rent forgasaren, och nu startar den men dor efter nagon minut pa tomgang. Man kan kora ivag om man vill, men da dor den sa fort man stannar till, och aven medan man kor sa tappar den kraften och dor da och da. Den dor alltid pa samma vis, tappar all kraft och dor nar den rullat till stillastaende, eller ganska omgaende vid tomgang.

Jag har gjort rent munstyckena i forgasaren, men det hjalpte inte. Har ocksa bytt tandstift, och det dar lilla genomskinliga filtret i plast som sitter mellan bensintanken och forgasaren. Det gamla filtret droppade lite bensin, men det har det iofs gjort lange. Markte nar jag skruvade upp luftburken att skumgummit dar i var ganska marinerat i bensin, troligtvis som lackt in fran det gamla droppande filtret. Men detta borde inte vara problemet? Den hade ju som sagt droppat lange utan att problemet uppstod.

Har surfat runt lite och hittat mojliga forklaringar som problem med tandspole eller problem med automatchoke. Vad tror ni? Det skulle vara skont att slippa skruva med allt for manga delar, kanske kan nagon har lista ut vilken del det ar som felar sa jag slipper skruva med allt.