Stunta med crossmoppe!

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

razzy
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 9 augusti 2014, 16:22
Ort: Piteå

Stunta med crossmoppe!

Inlägg av razzy »

Tar upp frågan igen, i en ny tråd. :lol: Behöver tips för att stunta med min Gilera rcr!
Har urpluggat just nu men lyckas inte riktigt få upp den, tror ni 12-65 drev funkar bra? Har hört av folk att 11-60 ska vara bra för stunting, men då jag har tillgång till ett 65 drev så vill jag testa det :)
Bild
cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Inlägg av cod3mwf »

har en drac rr 01 Rieju då med tk rör 11 52 drevning får upp den jätte lätt 50cc 12mm förgasare original insug/membran ostrypt cdi
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Min nya Derbi har igenpluggad tarm och okänd(antagligen 11 eller 12)-65. Får upp den på bakan hur enkelt som helst :) Ut och öva! Ett tips är att lära dig stillaståendes först med fötterna i marken :D
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Alltså, du måste ju lära dig tekniken först och främst..? En original moped går upp så du kan ju inte klaga på urpluggat.
razzy
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 9 augusti 2014, 16:22
Ort: Piteå

Inlägg av razzy »

Hampu skrev:Alltså, du måste ju lära dig tekniken först och främst..? En original moped går upp så du kan ju inte klaga på urpluggat.
Ska öva mer. Men då jag inte får köra den nu pga. Att jag inte får trimma -.- Men blir o dreva han till 12-65 så fort jag fixat ny kedja
Morsan blir lite fundersam varför jag inte pluggar den o kör xD
Bild
adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

Inlägg av adamklasen »

Revilz skrev:Min nya Derbi har igenpluggad tarm och okänd(antagligen 11 eller 12)-65. Får upp den på bakan hur enkelt som helst :) Ut och öva! Ett tips är att lära dig stillaståendes först med fötterna i marken :D
Förlåt att jag tränger mig ;) men tycker de blir så många trådar om detta :3
Men en liten fråga, tror ni att man kan få upp mim Derbi xtreme på Bakan med endast 15/60?
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

adamklasen skrev:
Revilz skrev:Min nya Derbi har igenpluggad tarm och okänd(antagligen 11 eller 12)-65. Får upp den på bakan hur enkelt som helst :) Ut och öva! Ett tips är att lära dig stillaståendes först med fötterna i marken :D
Förlåt att jag tränger mig ;) men tycker de blir så många trådar om detta :3
Men en liten fråga, tror ni att man kan få upp mim Derbi xtreme på Bakan med endast 15/60?
Allt går, men det blir nog svårt med den drevningen.

Vad jag hade gjort är att lära mig med en lättare drevning(tekniken osv) och sedan dreva lite tyngre när man har fått känn på det :)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Re: Stunta med crossmoppe!

Inlägg av Persson97 »

razzy skrev:lyckas inte riktigt få upp den
:lol:

Lär dig tima gas med när du rycker upp moppen så kommer du märka va lätt den reser sig :) Båda knäna på sadeln, ett knä på sadels eller stå på sadeln kan hjälpa till.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
razzy
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 9 augusti 2014, 16:22
Ort: Piteå

Re: Stunta med crossmoppe!

Inlägg av razzy »

Persson97 skrev:
razzy skrev:lyckas inte riktigt få upp den
:lol:

Lär dig tima gas med när du rycker upp moppen så kommer du märka va lätt den reser sig :) Båda knäna på sadeln, ett knä på sadels eller stå på sadeln kan hjälpa till.
Okej! Så fort jag kan köra igen så ska jag testa det :)
Bild
razzy
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 9 augusti 2014, 16:22
Ort: Piteå

Inlägg av razzy »

Har nu ett 65 bakdrev! Måste fixa en ny kedja så är stulen komplett :)
Bild
hampus norlen
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 augusti 2014, 10:42

Inlägg av hampus norlen »

På min yamaha dt 50rsm så är det urpluggat men inte så hög drevning och jag får upp den lätt på 1an och 2an sittandes så klart det går med din moppe, träna lite mer
razzy
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 9 augusti 2014, 16:22
Ort: Piteå

Inlägg av razzy »

Har nu 11-65 drev. Tränar på att få upp den på tvåan för tillfället, har inte riktigt fått in tekniken än :) Men han går lätt upp om man kopplingssnärtar iaf ^~^
Bild
Skriv svar