moppe får för mycket luft med öppet filter! (70cc 19mm)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Breezeffs
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 8 maj 2014, 23:55
Ort: Vällingby

moppe får för mycket luft med öppet filter! (70cc 19mm)

Inlägg av Breezeffs »

tjo jag har en neos med polini 70cc,gianelli next rör,minns inte sakerna i varren men 4g vikter iaf, 19 mm dellorto black racing förgasare, vet inte vilket munstycke men engligt förra ägaren så är den inställd. dåså nu till frågan då! fick den för circa 2 veckor sen och redan första veckan när ja köörde tänkte jag:"fan den går lite sämre nu kan de vara filtret som börjar bli smutsigt?" självklart brukar det vara de då den inte axxa lika bra!
vill påminna att detta problem hade ja med min gamla speedfight.
så jag tar av filtret och ser en strumpa
tänker:äh kasta den fan gör den för skillnad!
rengör den med airfilter cleaner o oljar in den osv, stoppar tbx den i förgasaren och startar moppen,
ska köra och den börjar bluddra!tänkte lixom vafan igen?
så sätter tbx strumpan
inget resultat samma,satte en till,bludder,satte ännu en till och den gick normalt men går ju sämre med massa strumpor osv är ja säker på.
fått hit ett proffs på föggar och han kunde verkligen inte ställa in den o han hade samma på sin hyper aerox!
vad ska ja göra nu? tänker fani mej inte ha nån mesig luftfilterbox på den då jag inte gillar det, måste ja byta munstycken eller går de att ställa in den så den ska gå utan massa strumpor på fitret?
tack i förhand!
Om man vågar fullgasa med sin trimmade moppe så har man inte trimmat tillräckligt ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Går och justera med munstycket eller en strumpa. Men det känns ju oseriösare då luftflödet kan variera och detsamma gäller blandningen.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Breezeffs
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 8 maj 2014, 23:55
Ort: Vällingby

Inlägg av Breezeffs »

aa exakt, har lagt 3 strumpor över! tänkte först att man fyller i luftfiltret me extra svamp så ser filtret i övrigt bättre ut eller ger bättre flöde? körde 5 meter o förgasaren sög upp biten som tur gick de inte igenom :P ska jag då ha större munstycke?
Om man vågar fullgasa med sin trimmade moppe så har man inte trimmat tillräckligt ;)
Skriv svar