moppen böar o dör på fullgas

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

moppen böar o dör på fullgas

Inlägg av msr »

Tjena! Har ett litet problem med moppen! Bytte växellåds olja på moppen o när jag prövade gick den skit bra! Dagen efter skulle jag ut o glida med några polare och när jag skulle åka iväg så böade den när jag hade fullgas. Försökte jag köra o den orkade inte alls. Det hände också att när den böade så dog den. Även om jag drog in kopplingen så orkade den inte o den dog även om jag försökte gasa. Sorry om jag förklarar dåligt (ganska ny med moped)

Tack på förhand!
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Re: moppen böar o dör på fullgas

Inlägg av msr »

msr skrev:Tjena! Har ett litet problem med moppen! Bytte växellåds olja på moppen o när jag prövade gick den skit bra! Dagen efter skulle jag ut o glida med några polare och när jag skulle åka iväg så böade den när jag hade fullgas. Försökte jag köra o den orkade inte alls. Det hände också att när den böade så dog den. Även om jag drog in kopplingen så orkade den inte o den dog även om jag försökte gasa. Sorry om jag förklarar dåligt (ganska ny med moped)

Tack på förhand!
Kan även tillägga att den verkar gå pytte lite bättre om man chokear
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Skit i förgasaren, som typ alla problem som handlar om att mopeden dör :lol:
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

Hampu skrev:Skit i förgasaren, som typ alla problem som handlar om att mopeden dör :lol:
Får göra rent den i helgen då. Prövade precis nu och nu verkar det som att skrot högen inte böar haha aja kanske är temporärt men värt att göra rent den! Tack så mycket :)
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

Nu har den börjat böa igen... Om någon vet vad felet är så skulle jag uppskatta hjälp! :)
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Går för snålt nu när det är kallare ute?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

Revilz skrev:Går för snålt nu när det är kallare ute?
Den verkar gå sämre när det är kallt men mitt på dagen om det är 20 grader typ så går den fortfarande lika dåligt. Efter en stunds körning så börjar den böa. Trycker man in choken så funkar det bättre men råkar man släppa choken lite så böar den och dör nästan automatiskt. Lyckades ta den till skolan igår. Då böade den inte men påläggen hem så kunde jag knappt köra 50 meter innan den böade och dog. Jag gick med en bit och prövade då funkade tills jag kom till en backe då dog den där också av böande även om jag tryckte in choken och växlade ner till 1:an?
Skriv svar