Uppkörning om 1.5 timme, kan ingenting

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Matlock
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 26 oktober 2013, 15:46

Uppkörning om 1.5 timme, kan ingenting

Inlägg av Matlock »

Tjena gott folk på TSR, förlåt om jag postat detta i fel subforum.

Nu till mitt problem: Jag har uppkörning om ca 1.5 timme, så svar inom den tiden vore perfekt! Jag har gjort landsvägskörning och det gick väl okej, fick godkänt även om jag råkade köra mot rött en gång och inte visste om högerregeln.

Nu gäller dock stadskörning och sedan stadskörning och landsvägkörning. Och jag kan ingenting egentligen. Jag har läst ut hela mopedboken och har skummat igen den stora röda teoriboken. Men ingenting sätter sig i huvudet om mig. Jag är så jävla rädd för att faila nu och det kan jag fan inte.

Vad behöver jag kunna? Jag kan ingenting, all hjälp skulle varit till godo. Om någon även hade lite information på vad som kommer på teoriprovet vore det guldvärt, typ vad jag måste kunna, hur många frågor till varje ämne (t.ex x antal om trafik, y antal om miljö o sånt)


Jag ursäktar för min just nu dåliga grammatik, jag är väldigt stressad.

Tack I förhand.
steppan_ek
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 20 mars 2014, 16:52

Re: Uppkörning om 1.5 timme, kan ingenting

Inlägg av steppan_ek »

Matlock skrev:Tjena gott folk på TSR, förlåt om jag postat detta i fel subforum.

Nu till mitt problem: Jag har uppkörning om ca 1.5 timme, så svar inom den tiden vore perfekt! Jag har gjort landsvägskörning och det gick väl okej, fick godkänt även om jag råkade köra mot rött en gång och inte visste om högerregeln.

Nu gäller dock stadskörning och sedan stadskörning och landsvägkörning. Och jag kan ingenting egentligen. Jag har läst ut hela mopedboken och har skummat igen den stora röda teoriboken. Men ingenting sätter sig i huvudet om mig. Jag är så jävla rädd för att faila nu och det kan jag fan inte.

Vad behöver jag kunna? Jag kan ingenting, all hjälp skulle varit till godo. Om någon även hade lite information på vad som kommer på teoriprovet vore det guldvärt, typ vad jag måste kunna, hur många frågor till varje ämne (t.ex x antal om trafik, y antal om miljö o sånt)


Jag ursäktar för min just nu dåliga grammatik, jag är väldigt stressad.

Tack I förhand.
Stadskörning är enkelt, du kör rätt hastighet, och väjar när du har triangel :P
vet inte om ni har så i svergie men i finland så har vi en person bakom oss i bilen som talar till oss med mikrofon, vart vi skall köra och vad vi skall göra, tillexempel veja från höger och sånt. men det är bara första gången, andra gången måste man själv kunna det :P

och i teoriprovet så kommer det tror jag: 5 bildfrågor och 10 teorifrågor, iallf i finland var det så. vet inte vad ni har i svergie
Skriv svar