framlycktan blinkar iställeg för blinkers...

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

framlycktan blinkar iställeg för blinkers...

Inlägg av laxfanskap »

Hej jag har ett problem med min Rieju rrx 07. Jag satte på blinkersena för ett tag sen och då funkade bara höger, men när jag blinkade åt vänsterr blinkade baklyktan istället... några dagar efter slutade även höger att fungera, det visade sig att det var lampan som hoppat ur på nått sätt. Men när jag satte in den igen och blinkade så blinkade fram och baklyktan istället
Jag vet att jag kopplat in blinkersena rätt men jag kan inte fatta vad som hänt, har kollat efter kortslutningar och liknande men hittade inga, vet någon vad detta kan bero på?
Tack för svar, MVH laxfanskap.
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Re: framlycktan blinkar iställeg för blinkers...

Inlägg av Revilz »

laxfanskap skrev:Hej jag har ett problem med min Rieju rrx 07. Jag satte på blinkersena för ett tag sen och då funkade bara höger, men när jag blinkade åt vänsterr blinkade baklyktan istället... några dagar efter slutade även höger att fungera, det visade sig att det var lampan som hoppat ur på nått sätt. Men när jag satte in den igen och blinkade så blinkade fram och baklyktan istället
Jag vet att jag kopplat in blinkersena rätt men jag kan inte fatta vad som hänt, har kollat efter kortslutningar och liknande men hittade inga, vet någon vad detta kan bero på?
Tack för svar, MVH laxfanskap.
Inte så att du har kopplat in blinkerssladdarna på lampan och lampsladdarna på bilnkersarna?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Re: framlycktan blinkar iställeg för blinkers...

Inlägg av Sammaboss »

Revilz skrev:
laxfanskap skrev:Hej jag har ett problem med min Rieju rrx 07. Jag satte på blinkersena för ett tag sen och då funkade bara höger, men när jag blinkade åt vänsterr blinkade baklyktan istället... några dagar efter slutade även höger att fungera, det visade sig att det var lampan som hoppat ur på nått sätt. Men när jag satte in den igen och blinkade så blinkade fram och baklyktan istället
Jag vet att jag kopplat in blinkersena rätt men jag kan inte fatta vad som hänt, har kollat efter kortslutningar och liknande men hittade inga, vet någon vad detta kan bero på?
Tack för svar, MVH laxfanskap.
Inte så att du har kopplat in blinkerssladdarna på lampan och lampsladdarna på bilnkersarna?
Exakt vad jag också tänkte för det har hänt mig :P
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Re: framlycktan blinkar iställeg för blinkers...

Inlägg av laxfanskap »

Revilz skrev:
laxfanskap skrev:Hej jag har ett problem med min Rieju rrx 07. Jag satte på blinkersena för ett tag sen och då funkade bara höger, men när jag blinkade åt vänsterr blinkade baklyktan istället... några dagar efter slutade även höger att fungera, det visade sig att det var lampan som hoppat ur på nått sätt. Men när jag satte in den igen och blinkade så blinkade fram och baklyktan istället
Jag vet att jag kopplat in blinkersena rätt men jag kan inte fatta vad som hänt, har kollat efter kortslutningar och liknande men hittade inga, vet någon vad detta kan bero på?
Tack för svar, MVH laxfanskap.
Inte så att du har kopplat in blinkerssladdarna på lampan och lampsladdarna på bilnkersarna?
Nej, har inte haft borta dom sladdarna, och är helt säker på att det är rätt sladdar som är inkopplade... tror ni att det kan vara någon kortslutning någonstans, i ett relä t.ex?
Skriv svar