Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Har gått efter den guiden, men lyckas fortfarande inte få det och funka. Så hade varit väldigt bussigt om någon kunde ge mig lite snabba tips
Har 4 lägen på min nål, och på det näst högst upp blöddra den? Vad ska jag göra tycker du?Hampu skrev:Nålen på mitten, skruvarna 1,5 varv ut och ett rimligt huvudmunstycke.
Börja med att testa dig fram till det bästa huvudmunstycket.
Sedan nålen (halvgas)
Sedan luftskruven.
Sist tomgångsskruven
När du kommit fram till ett bra huvudmunstycke så kan du ta ett som är för stort så att den bluddrar när det är huvudmunstycket som jobbar, vilket gör att det inte blir huvudmunstycket som jobbar när du ställer in nålen, skulle detta hända får du ju samma resultat efter varje testkörning.
Gå ner ett snäpp..?SebastianB skrev:Har 4 lägen på min nål, och på det näst högst upp blöddra den? Vad ska jag göra tycker du?Hampu skrev:Nålen på mitten, skruvarna 1,5 varv ut och ett rimligt huvudmunstycke.
Börja med att testa dig fram till det bästa huvudmunstycket.
Sedan nålen (halvgas)
Sedan luftskruven.
Sist tomgångsskruven
När du kommit fram till ett bra huvudmunstycke så kan du ta ett som är för stort så att den bluddrar när det är huvudmunstycket som jobbar, vilket gör att det inte blir huvudmunstycket som jobbar när du ställer in nålen, skulle detta hända får du ju samma resultat efter varje testkörning.
Om man går ner ett snäpp får den ännu MER bensin Går man upp får man mindre, och det har jag gjort. Men då var jag tvungen att köra med full choke.Hampu skrev:Gå ner ett snäpp..?SebastianB skrev:Har 4 lägen på min nål, och på det näst högst upp blöddra den? Vad ska jag göra tycker du?Hampu skrev:Nålen på mitten, skruvarna 1,5 varv ut och ett rimligt huvudmunstycke.
Börja med att testa dig fram till det bästa huvudmunstycket.
Sedan nålen (halvgas)
Sedan luftskruven.
Sist tomgångsskruven
När du kommit fram till ett bra huvudmunstycke så kan du ta ett som är för stort så att den bluddrar när det är huvudmunstycket som jobbar, vilket gör att det inte blir huvudmunstycket som jobbar när du ställer in nålen, skulle detta hända får du ju samma resultat efter varje testkörning.
Sänker du nålen ett snäpp får du ju mindre bensin...SebastianB skrev:Om man går ner ett snäpp får den ännu MER bensin Går man upp får man mindre, och det har jag gjort. Men då var jag tvungen att köra med full choke.Hampu skrev:Gå ner ett snäpp..?SebastianB skrev: Har 4 lägen på min nål, och på det näst högst upp blöddra den? Vad ska jag göra tycker du?
Ja, precis. Det är ju det jag skriver! När jag skrev menade jag att clipset går upp ett snäpp, mitt fel för jag inte skrev det då. Clips upp/nålen ner mindre bensin. Förstår inte vad du gnäller för dock? Alla har varit nybörjare och gjort misstag. Tack ändå, för "hjälpen"Hampu skrev:Sänker du nålen ett snäpp får du ju mindre bensin...SebastianB skrev:Om man går ner ett snäpp får den ännu MER bensin Går man upp får man mindre, och det har jag gjort. Men då var jag tvungen att köra med full choke.Hampu skrev:Gå ner ett snäpp..?
Sen orkar jag inte lägga mig i denna skit mer.
Jadu, svårt att hjälpa till när det kommer till förgasarinställningar när jag inte har någon aning om vad för ändringar du har gjort och vad du har kommit fram till.SebastianB skrev:Ja, precis. Det är ju det jag skriver! När jag skrev menade jag att clipset går upp ett snäpp, mitt fel för jag inte skrev det då. Clips upp/nålen ner mindre bensin. Förstår inte vad du gnäller för dock? Alla har varit nybörjare och gjort misstag. Tack ändå, för "hjälpen"Hampu skrev:Sänker du nålen ett snäpp får du ju mindre bensin...SebastianB skrev: Om man går ner ett snäpp får den ännu MER bensin Går man upp får man mindre, och det har jag gjort. Men då var jag tvungen att köra med full choke.
Sen orkar jag inte lägga mig i denna skit mer.