avgasrör som cpi sm?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

avgasrör som cpi sm?

Inlägg av pizza-bagarn »

Tja!

Undrar om någon här vet om det finns att köpa någonstans ett avgasrör som liknar cpi sm´s avgasrör till min Derbi Senda xtreme 2006?

alltså en typ av underliggande fast inte lika långt som normalt och helst lite kortare än cpi sm.

tacksam för svar och tack på förhand! :D

edit: hela moppen är original
Senast redigerad av pizza-bagarn den 31 augusti 2014, 19:29, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

turbokit har ett 70cc rör har jag för mig. ska se om jag hittar det på Twostroke :)

Edit: 80 cc var det visst :roll:
http://twostroke.se/product.asp?product=14267
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

Pelsnernels skrev:turbokit har ett 70cc rör har jag för mig. ska se om jag hittar det på Twostroke :)

Edit: 80 cc var det visst :roll:
http://twostroke.se/product.asp?product=14267
Tack! :)

Men kan jag köra med detta rör även fast jag ej har 80cc? kör ju på orginal.
Är detta ett trimrör?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

trimrör är det ja, Nej den skulle nog inte gå så väldans bra med en tam 50cc original cylinder. Kollade runt lite sanbbt och det borde fungera okej, ett rör för 50cc skulle förmodligen leverera bättre men det funkar att köra med vad jag förstog.....
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

Pelsnernels skrev:trimrör är det ja, Nej den skulle nog inte gå så väldans bra med en tam 50cc original cylinder. Kollade runt lite sanbbt och det borde fungera okej, ett rör för 50cc skulle förmodligen leverera bättre men det funkar att köra med vad jag förstog.....
Hmm okej :)!
Men vet du eller någon annan om det finns åtminstone något liknande som ser ut likadant på ett ungefär? :D
Senast redigerad av pizza-bagarn den 1 september 2014, 06:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Nja inte vad jag vet. Om du inte hittar något på eBay eller liknande. Annars finns ju vanliga underliggande rör. Dom är ju dock längre, annars får du se om du kan få tag på ett av cpi:s orginalrör, då lär du dock behöva svetsa nya fästen. Är lite osäker på om De passar i Derbi-cylindern men.....
Nels, Nels, Pelsnernels!
Skriv svar