straff för trimmad moppe

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lothe23
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 november 2013, 15:07

straff för trimmad moppe

Inlägg av lothe23 »

Tjena, har hört att jag får ca 1500 för att köra trimmat, + indraget lämp i 4-6 månader.

Men här är min fråga: om jag kör utan regplåt på en landsväg så jag inte kan sticka nånstans o de tar mig vad kan jag få för + i bötrar?

och om jag försöker sticka på tex cykelstig o de endån får ta på mig, vad får jag för straff tex bötrar o lämp då?

vill gärna att någon med egen erfarenhet svarar så ni inte bara läser rakt av från google. (sägs mycket olika på alla forum)

och är det värt att försöka sticka eller kan jag lika bra stanna o ta den lille bötern och indraget lämp i ca 6 månader, ist för att riskera bilkörkort tills jag är typ 21?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Ingen regplåt = 1000:-
Smitning = 1000:-

Nej, du kommer inte få uppskjutet lämp tills du är 21 (beroende på hur gammal du är nu då, såklart, gissar på runt 15 år gammal?) bara för att du blivit tagen en gång...

Ifall det är värt att sticka eller inte är det bara DU som avgör? Sen spelar det ju VÄLDIGT (!) stor roll beroende på vart du befinner dig när polisen vill ta dig. Ett ställe där du kan alla småvägar och gångvägar är det väldigt mycket lättare än på en raksträcka utan avfarter.
lothe23
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 november 2013, 15:07

Inlägg av lothe23 »

Hampu skrev:Ingen regplåt = 1000:-
Smitning = 1000:-

Nej, du kommer inte få uppskjutet lämp tills du är 21 (beroende på hur gammal du är nu då, såklart, gissar på runt 15 år gammal?) bara för att du blivit tagen en gång...

Ifall det är värt att sticka eller inte är det bara DU som avgör? Sen spelar det ju VÄLDIGT (!) stor roll beroende på vart du befinner dig när polisen vill ta dig. Ett ställe där du kan alla småvägar och gångvägar är det väldigt mycket lättare än på en raksträcka utan avfarter.
Jag är 16 år, fyller 17 nästa, kört trimmat med plåt på sen jag va 15 aldrig blivit tagen, men om man smiter kör man ju tex: för fort, trafikfara osv, spelar inte detta väldigt stor roll med lämpet?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

lothe23 skrev:
Hampu skrev:Ingen regplåt = 1000:-
Smitning = 1000:-

Nej, du kommer inte få uppskjutet lämp tills du är 21 (beroende på hur gammal du är nu då, såklart, gissar på runt 15 år gammal?) bara för att du blivit tagen en gång...

Ifall det är värt att sticka eller inte är det bara DU som avgör? Sen spelar det ju VÄLDIGT (!) stor roll beroende på vart du befinner dig när polisen vill ta dig. Ett ställe där du kan alla småvägar och gångvägar är det väldigt mycket lättare än på en raksträcka utan avfarter.
Jag är 16 år, fyller 17 nästa, kört trimmat med plåt på sen jag va 15 aldrig blivit tagen, men om man smiter kör man ju tex: för fort, trafikfara osv, spelar inte detta väldigt stor roll med lämpet?
Gör det säkert, eftersom du inte frågade efter det så svarade jag helt enkelt inte på det.
Eftersom trafikfaran och hur fort du kommer köra inte är något du kan förutspå kan vi därför inte komma fram till något straff.
Skriv svar