Hur stor är en Rieju Drac's reservtank?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

swagsta
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 3 juni 2014, 20:35

Hur stor är en Rieju Drac's reservtank?

Inlägg av swagsta »

Tjenare, hur stor är Rieju Drac's reservtank? Jag blandar olja i tanken, och om jag kör på reserv så finns det väl ingen olja om jag inte har fel? Dessutom, vart är reservtanken?
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 25 maj 2014, 20:41

Inlägg av lucman »

reserven är på 1L, det är samma tank som den vanliga bara att när man kör på vanliga "tanken" så åker bensinen ner genom ett rör som sticker upp i tanken, det är högt över botten på tanken, så när bensinen går nedanför det röret slår man på reserven så rinner bensinen ner genom ett rör i botten av tanken :)
swagsta
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 3 juni 2014, 20:35

Inlägg av swagsta »

Ah okej, men vad är den där "tanken" på vänstra kåpan. Den har typ en bensin-sak på sig. Eller olja eller vad det är. Fick höra att kylarvätskan åker-runt så man ej behöver kolla den? Men tror ej det är så, eller stämmer det?

Sen, så du menar att reservtanken har olja? Alltså färdigblandat i tanken? För slog på reserv och då rök det INGET. Iallafall inte mycket, var knappt synligt. Annars om jag kör på "ON" Så rycker det. För killen tidigare körde på rätt fet blandning. Så jag fick rulla den, ville ej riskera att den skar. Men kan man köra på reserv då?
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 25 maj 2014, 20:41

Inlägg av lucman »

Tanken vid vänstra kåpan är oljetanken, eftersom du blandar olja i tanken bör den vara tom. Kylarvätskan cirkulerar igenom ett slutet system, du bör hålla lite koll på att det inte minskar, i sånna fall läcker det. Blandar du i tanken så blandas det också i reservtanken. Mycket konstigt, jag blandar också i tanken och kört på reserven många gånger så det fungerar.
Skriv svar