Rieju rrx 06 avgassystem

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
KladdkakaaN
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 25 juli 2014, 03:05
Ort: Linköping

Rieju rrx 06 avgassystem

Inlägg av KladdkakaaN »

tja jag har en Rieju rrx och den är trimmad med turbokit avgassystem och ett turbokit ljuddämpare och jag tänkte göra denna orginal så att för att få den orginal räcker det med att bara ändra ljuddämpare eller måste jag ändra båda ? för trimmet låter ju fortfarande i vilket fall när jag har avgassystemet men ger det någon effekt eller bara ljud? :D
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

Om du vill att det går lagligt måste du plugga igen röret men bäst är ju såklart originalröret med plugg i..

Att byta ljuddämparen kommer inte göra någon skillnad hastighetsmässigt om det inte finns en plugg i ljuddämparen vilket jag tvivlar på att det gör. Ljudet blir annorlunda beroende på ljuddämpare, tycker du att det låter för mycket kan du packa om den o se om det hjälper.
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Användarens profilbild
KladdkakaaN
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 25 juli 2014, 03:05
Ort: Linköping

Inlägg av KladdkakaaN »

alltså eftersom jag bor så centralt som de går så vill jag ha den laglig =) och somsagt hänger mycket snutar här runt omkring men iaf så jag borde byta avgassystem? och isåfall vart ska man köpa det ? finns de på ts?
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

org rör får du nog skaffa begagnat.. svindyrt nytt o nej, finns inte på ts :P

Kolla blocket.se eller sök efter på fb gruppen, glöm inte byta munstycke i förgasaren igen också när du inte har trimrör annars kmr den förmodligen inte gå så bra.. Se till att det finns plugg till röret med
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Användarens profilbild
KladdkakaaN
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 25 juli 2014, 03:05
Ort: Linköping

Inlägg av KladdkakaaN »

ja tack så mycket !
Låst