Rieju Drac Bakbroms problem!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

swagsta
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 3 juni 2014, 20:35

Rieju Drac Bakbroms problem!

Inlägg av swagsta »

Har en Rieju Drac -03 Sport Edition, och den där pinnen som åker in i bak-bromscylindern åker ut hela tiden.

Testa att skruva på den där pinnen så den blev längre. Men då var bromsen högt upp, och den ska ju vara typ under tårna så man bara behöver trycka lite.
Hur ska jag göra? Fick höra att man skulle ha nån fjäder som hållde upp bromsen, men då sa andra att man skulle skruva på pinnen istället. Hur ska jag göra för att den ej ska åka ut? :)
steppan_ek
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 20 mars 2014, 16:52

Re: Rieju Drac Bakbroms problem!

Inlägg av steppan_ek »

swagsta skrev:Har en Rieju Drac -03 Sport Edition, och den där pinnen som åker in i bak-bromscylindern åker ut hela tiden.

Testa att skruva på den där pinnen så den blev längre. Men då var bromsen högt upp, och den ska ju vara typ under tårna så man bara behöver trycka lite.
Hur ska jag göra? Fick höra att man skulle ha nån fjäder som hållde upp bromsen, men då sa andra att man skulle skruva på pinnen istället. Hur ska jag göra för att den ej ska åka ut? :)
Jag tappade min på vägen, så jag lagade istelle där en bult med mutter, men det var en Rieju mrt 09. Du kan testa med att ta bort pinnen och laga en passlig bult där istellet.
Skriv svar