Stunta, orginal Beta

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Snaxy
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 14 augusti 2014, 23:02

Stunta, orginal Beta

Inlägg av Snaxy »

Har precis köpt en beta, kommer jag kunna att köra ringar och sånt? Kan stegra lätt 50 m på cykel om jag sitter ner, vill helst köra lagligt på betan. Så kommer det att gå om jag har 12:a? :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Det går, tolva är inget som du MÅSTE ha precis...
Allt går att stunta med.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

borra upp pluggen och sätt lättare drevning så går den lagligt i fart men får betydligt mer ork och kraft :)
Henru
MurasBrusha!
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 oktober 2012, 19:31
Ort: Nyhamns fucking läge

Inlägg av Henru »

"Kan stegra lätt 50 m på cykel om jag sitter ner"
ahaaa, jo om man kan stegra på cykel så kan man göra det på allt som har två hjul eller? :roll:
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Jag kör ju en nästintill original beta, 20mm plugg och 10-53 drevning. Det går alldeles utmärkt att göra wheelies. Egentligen så handlar ju wheelies om teknik så öva öva öva! :)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Henru skrev:"Kan stegra lätt 50 m på cykel om jag sitter ner"
ahaaa, jo om man kan stegra på cykel så kan man göra det på allt som har två hjul eller? :roll:
Får nog försvara killen (förmodar jag, kan vara en tjej) där, det känns ändå som att man bör ha lite bättre balans då och vara van vid att köra på ett hjul än om man aldrig ens testat med en cykel eller vad som helst :)
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Ossian skrev:
Henru skrev:"Kan stegra lätt 50 m på cykel om jag sitter ner"
ahaaa, jo om man kan stegra på cykel så kan man göra det på allt som har två hjul eller? :roll:
Får nog försvara killen (förmodar jag, kan vara en tjej) där, det känns ändå som att man bör ha lite bättre balans då och vara van vid att köra på ett hjul än om man aldrig ens testat med en cykel eller vad som helst :)
Kan tillägga att 50m på cykel är ju bra mycket svårare än 50m på en moped, bra mycket svårare att hålla balansen åt sidorna med cykel.
Skriv svar