Köpa 250, Villken?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Köpa 250, Villken?

Inlägg av floydei »

Hallå grappar! Längesen jag var här nu. Nu är de så att jag sålt epan å moppen å ska nu köpa mig någon Cross.
tanken med det är att pendla till tjejen, bussen å jobbet osv. Alltså lär jag ju köra på vägar osv så ni behöver inte sitta å larva er å säga att de är omoget..
Undrar iaf Villken ni rekommenderar? Kollat lite på ktm osv men krav är att de ska vara 250. Samt vad tycker ni, 2 takt eller 4 takt? Helst ska den inte dra för mycket soppa så då lutar ju de åt 4 takt. Samtidigt hur är det med service osv?

Skriv gärna vad ni tycker å tänker å just varför :)

Tack för mig!
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

köp min 450? :3



köp en lv reggad så det blir halvlaglgit iallafall. valfri märkes
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
SebastianB
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 29 september 2013, 10:53

Inlägg av SebastianB »

Kör själv cross så kan göra en liten kort sammanfattning:

250 2-takt: Jäääävligt högljuda, dock är 2-taktare generellt sätt lättare att meka med som nybörjare, oljebyte borde senast göras var 10de timme. Om det skulle bli motorras så räcker det oftast med ny cylinder + kolv. (cirka 2000kr)

250 4-takt: Drar mindre än 2-takt, låter mindre på lägre varv, trivs bättre på låga varv. 4-taktare kan vara svåra att meka med i början, då man måste kolla ventiler väldigt ofta (inom raring iallafall), annars riskerar man motorras, OCH DET VILL MAN INTE! Om det skiter sig med en 4 taktare kan kostnaderna bli upp till 25.000kr.

Edit: Jag skulle kört på en 4-takt om jag var du. Sen skulle jag satsat på kända märken som Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki och som du sa KTM såklart :D
Kör själv KTM och är jävligt nöjd!

Lycka till och säg gärna vad det blev för hoj! :)
Kolla gärna in mitt stuntprojekt av en CH Racing!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58466 !AVSLUTAT!

(Fordon jag äger = X, fordon jag ägt = *)
-Aerox -03. (*)
-Ludix -10 Stunt. (*)
-CH Racing -05 Stuntkittad. (*)
-Aerox -11 Stunt. (X)
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Re: Köpa 250, Villken?

Inlägg av Nojjan »

floydei skrev:Hallå grappar! Längesen jag var här nu. Nu är de så att jag sålt epan å moppen å ska nu köpa mig någon Cross.
tanken med det är att pendla till tjejen, bussen å jobbet osv. Alltså lär jag ju köra på vägar osv så ni behöver inte sitta å larva er å säga att de är omoget..
Undrar iaf Villken ni rekommenderar? Kollat lite på ktm osv men krav är att de ska vara 250. Samt vad tycker ni, 2 takt eller 4 takt? Helst ska den inte dra för mycket soppa så då lutar ju de åt 4 takt. Samtidigt hur är det med service osv?

Skriv gärna vad ni tycker å tänker å just varför :)

Tack för mig!
Kawa KX250F där har du Power.
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Honda för fan :D
Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Inlägg av floydei »

Tack för svaren, menade inte nu att jag är nybörjare. Körde Cross från åldern 3-15 men blev tvungen att sluta pga personliga skäl, samtidigt som jag är sugen på 2takt så lockar 4 takt mer då jag slltid kört 2 takt innan å vill prova något nytt. Frågade för jag ville ha lite olika förslag på märken:) tack för svaren men blir antagligen en ktm:)
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Skriv svar