Trimma eller inte?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Trimma eller inte?

Inlägg av Roxx_Oggster »

Hej!
jag funderar på om jag ska trimma min Aerox ytterligare har redan zx rör, helt ostrypt osv med vikter fjädrar och allt sånt… den gör nu ca 80 i vindstilla och platta förhållanden… men jag vill ha bättre axx och lite mer kraft och funderar på 70cc och större förgasare, men då kommer problemet, jag vill kunna sälja den för en bra peng när den ska säljas… har ni kunnat sälja era trimmade mopeder? eller sjunker värdet mycket? vill helst ha minst 10k för den nästa vinter/vår och det är en 08 som gått ca 1000 mil… tips? förslag? vad säger ni?

tack på förhand!
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

haha sålt mina mopeder med 70cc o rubbet och inga problem, men du kan ju fortfarande sätta på allt orginal sen igen om du ska sälja? :S
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

derbeyy skrev:haha sålt mina mopeder med 70cc o rubbet och inga problem, men du kan ju fortfarande sätta på allt orginal sen igen om du ska sälja? :S
men fick du bra betalt för dom då?
nästa köp blir ju bil så vill ha lite för moppen liksom...
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Är du ful sätter du på original när du säljer och säger inte ett skit om det..
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

Speedway skrev:Är du ful sätter du på original när du säljer och säger inte ett skit om det..
nja, vet inte om jag är så ful;)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Klart det går att sälja. Värdeminskningen (efter dom gånger jag kollat på blocket) är inte så farliga på nyare mopeder. En lite äldre och det dalar fort. Hur som helst förstår ju alla att en trimmad moped har blivit körd hårdare och slitits mer.
Årets Styrelsemedlem 2013
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vafan lätt att bara sätta på original när man ska sälja :) Jag satte på originalcylindern nu ikväll för jag inte fått min att gå bra med 70cc än och jag vill ta moppen till skolan imorrn för buss suger <3 :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Hampu skrev:Jag satte på originalcylindern nu ikväll för jag inte fått min att gå bra med 70cc än och jag vill ta moppen till skolan imorrn för buss suger <3 :D
Jahopp. Vet inte om detta var relevant men visst :lol:

I vilket fall, 10k för en 08:a får du utan problem, även om den är trimmad. Däremot kan den vara mer svårsåld. ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

Tack så mycket för svaren, och era synpunkter!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Persson97 skrev:
Hampu skrev:Jag satte på originalcylindern nu ikväll för jag inte fått min att gå bra med 70cc än och jag vill ta moppen till skolan imorrn för buss suger <3 :D
Jahopp. Vet inte om detta var relevant men visst :lol:

I vilket fall, 10k för en 08:a får du utan problem, även om den är trimmad. Däremot kan den vara mer svårsåld. ;)
Tänkte på att det var lätt att byta tillbaka till original ifall han ska sälja ;)
Skriv svar