Små trim på crossmopeder

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

sHAWN
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 augusti 2014, 17:18

Små trim på crossmopeder

Inlägg av sHAWN »

Tjena, undrar vad det finns för små trim man kan göra på sin crossmoped så den kanske går 15-20 km/h snabbare. För på scooter's så kan man ju dra V ringen har jag hört men inget sånt finns ju på en crossmoped så ja skulle va tacksam för svar :)
teast97
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 maj 2014, 22:43

Inlägg av teast97 »

Enligt mig är små trim typ att:

Dreva.
Ta bort strypningar i avgasröret.

Så du kan ju börja med att göra någonting av detta. Drevning och urpluggat ger ju ganska bra mycket mer effekt än orginal. Ändå lätt att göra.
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 mars 2014, 17:45

Inlägg av Knatten123 »

Du kommer nog att behöva dra pluggen i röret om du ska dreva för att få mera fart. Annars kommer att moppen ha sämst ax.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Knatten123 skrev:Du kommer nog att behöva dra pluggen i röret om du ska dreva för att få mera fart. Annars kommer att moppen ha sämst ax.
Fast tex Derbi är ju ganska starka original så dessa mopeder går ju faktiskt att dreva ganska ''mycket'' även fast man kör original i övrigt.
sHAWN
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 augusti 2014, 17:18

Inlägg av sHAWN »

teast97 skrev:Enligt mig är små trim typ att:

Dreva.
Ta bort strypningar i avgasröret.

Så du kan ju börja med att göra någonting av detta. Drevning och urpluggat ger ju ganska bra mycket mer effekt än orginal. Ändå lätt att göra.

Ok tack :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Köp ett begagnat effektrör istället för att plugga ur, mer skoj + billigare (ifall du blir tagen och måste köpa nytt originalrör så kostar det jäääävligt mycket)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Är det en Derbi? Isåfall rekommenderar jag att köpa ett effektrör. För det är väldigt jobbigt att strypa av dom rören tyvärr!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
sHAWN
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 augusti 2014, 17:18

Inlägg av sHAWN »

Hampu skrev:Köp ett begagnat effektrör istället för att plugga ur, mer skoj + billigare (ifall du blir tagen och måste köpa nytt originalrör så kostar det jäääävligt mycket)
Vill inte ha ett effektrör för det är för mycket o typ vill vara lite diskret med ''små trimmet ''
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

sHAWN skrev:
Hampu skrev:Köp ett begagnat effektrör istället för att plugga ur, mer skoj + billigare (ifall du blir tagen och måste köpa nytt originalrör så kostar det jäääävligt mycket)
Vill inte ha ett effektrör för det är för mycket o typ vill vara lite diskret med ''små trimmet ''
Effektrör är ingenting som lockar till sig så jävla mycket uppmärksamhet.. Kör normalt så lär inte poliserna bry sig så mycket..
Har kört med effektrör på min slider hela sommaren utan att en enda snut har brytt sig, även fast jag kört på bakhjulet när dom sett mig.
sHAWN
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 augusti 2014, 17:18

Inlägg av sHAWN »

Speedway skrev:Är det en Derbi? Isåfall rekommenderar jag att köpa ett effektrör. För det är väldigt jobbigt att strypa av dom rören tyvärr!
Nej, har tyvärr ingen moppe. Det jag gör är att funderar på om jag ska skaffa en scooter o dra V ringen ( lättast ) eller ha en Crossmoppe o strypa den för kommer ha klass 2 och vill köra lite snabbare :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

sHAWN skrev:
Speedway skrev:Är det en Derbi? Isåfall rekommenderar jag att köpa ett effektrör. För det är väldigt jobbigt att strypa av dom rören tyvärr!
Nej, har tyvärr ingen moppe. Det jag gör är att funderar på om jag ska skaffa en scooter o dra V ringen ( lättast ) eller ha en Crossmoppe o strypa den för kommer ha klass 2 och vill köra lite snabbare :)
Ska du strypa den för att köra snabbare..?
sHAWN
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 augusti 2014, 17:18

Inlägg av sHAWN »

Hampu skrev:
sHAWN skrev:
Hampu skrev:Köp ett begagnat effektrör istället för att plugga ur, mer skoj + billigare (ifall du blir tagen och måste köpa nytt originalrör så kostar det jäääävligt mycket)
Vill inte ha ett effektrör för det är för mycket o typ vill vara lite diskret med ''små trimmet ''
Effektrör är ingenting som lockar till sig så jävla mycket uppmärksamhet.. Kör normalt så lär inte poliserna bry sig så mycket..
Har kört med effektrör på min slider hela sommaren utan att en enda snut har brytt sig, även fast jag kört på bakhjulet när dom sett mig.
Va inte så säker på det så fort dom ser att man har effektrör och att man hör på ljudet så är dom på dig direkt. och bor väldigt centrum så det blir lite jobbigt ^^
sHAWN
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 augusti 2014, 17:18

Inlägg av sHAWN »

Hampu skrev:
sHAWN skrev:
Speedway skrev:Är det en Derbi? Isåfall rekommenderar jag att köpa ett effektrör. För det är väldigt jobbigt att strypa av dom rören tyvärr!
Nej, har tyvärr ingen moppe. Det jag gör är att funderar på om jag ska skaffa en scooter o dra V ringen ( lättast ) eller ha en Crossmoppe o strypa den för kommer ha klass 2 och vill köra lite snabbare :)
Ska du strypa den för att köra snabbare..?
Strypa den eller dra pluggen eller vad det nu är.
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

sHAWN skrev:
Hampu skrev:
sHAWN skrev: Vill inte ha ett effektrör för det är för mycket o typ vill vara lite diskret med ''små trimmet ''
Effektrör är ingenting som lockar till sig så jävla mycket uppmärksamhet.. Kör normalt så lär inte poliserna bry sig så mycket..
Har kört med effektrör på min slider hela sommaren utan att en enda snut har brytt sig, även fast jag kört på bakhjulet när dom sett mig.
Va inte så säker på det så fort dom ser att man har effektrör och att man hör på ljudet så är dom på dig direkt. och bor väldigt centrum så det blir lite jobbigt ^^
Aerox original rör låter mer än zx-r just saying it.
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
sHAWN
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 augusti 2014, 17:18

Inlägg av sHAWN »

Nojjan skrev:
sHAWN skrev:
Hampu skrev:Effektrör är ingenting som lockar till sig så jävla mycket uppmärksamhet.. Kör normalt så lär inte poliserna bry sig så mycket..
Har kört med effektrör på min slider hela sommaren utan att en enda snut har brytt sig, även fast jag kört på bakhjulet när dom sett mig.
Va inte så säker på det så fort dom ser att man har effektrör och att man hör på ljudet så är dom på dig direkt. och bor väldigt centrum så det blir lite jobbigt ^^
Aerox original rör låter mer än zx-r just saying it.
Jasså? visste inte det :O
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Gianelli Go ska du ha om du vill ha ett diskret rör som ger bra effekt och inte låter ett skit, jag har det på min scooter o den gör i nuläget 65km/h och man hör inte ett ljud av motorn utan bara vinden o när hjulen snurrar i marken :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Så fort dom hör ljudet? Ett effektrör låter inte SÅ mycket och dom sitter ju i bilar... Kör du som ett fucko kommer snuten vara på dig, kör du snyggt lär dom inte bry sig.
sHAWN
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 augusti 2014, 17:18

Inlägg av sHAWN »

Hampu skrev:Så fort dom hör ljudet? Ett effektrör låter inte SÅ mycket och dom sitter ju i bilar... Kör du som ett fucko kommer snuten vara på dig, kör du snyggt lär dom inte bry sig.
Haha aokej :)
Skriv svar