Köra i skogen

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Köra i skogen

Inlägg av Vagif »

Tja vill börja köra i skogen. När jag säger skogen menar jag att det finns breda grusstigar, dem är raka. Om jag skaffar crossdäck kan jag då köra där?

Har beta rr med 70cc o annat gott.

För dem som vet vill jag köra vägen från Tumba till Lida genom skogen.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Öhh? Kan väl köra där ändå? Vet inte riktigt hur gruset är men...
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: Köra i skogen

Inlägg av GurkMarmelad »

Vagif skrev:Tja vill börja köra i skogen. När jag säger skogen menar jag att det finns breda grusstigar, dem är raka. Om jag skaffar crossdäck kan jag då köra där?

Har beta rr med 70cc o annat gott.

För dem som vet vill jag köra vägen från Tumba till Lida genom skogen.
Jag kör i skog och grusvägar med sm däck och det går utan problem. (förutom att det inte finns något vidare grepp)
Jag har crossdäck liggandes som troligtvis åker på när vintern nalkas. Crossdäcken har jag också använt i skogen och visst blir det mycket bättre fäste jämfört med sm däck men på väg känns dem inte alls roliga i mitt tycke.

Som svar på din fråga, köp crossdäck om du kör mycket skog och inte så mycket väg. sm däck fungerar ganska bra på grusvägar och dylikt men man får verkligen passa hastigheten påväg in i en kurva!
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: Köra i skogen

Inlägg av Vagif »

GurkMarmelad skrev:
Vagif skrev:Tja vill börja köra i skogen. När jag säger skogen menar jag att det finns breda grusstigar, dem är raka. Om jag skaffar crossdäck kan jag då köra där?

Har beta rr med 70cc o annat gott.

För dem som vet vill jag köra vägen från Tumba till Lida genom skogen.
Jag kör i skog och grusvägar med sm däck och det går utan problem. (förutom att det inte finns något vidare grepp)
Jag har crossdäck liggandes som troligtvis åker på när vintern nalkas. Crossdäcken har jag också använt i skogen och visst blir det mycket bättre fäste jämfört med sm däck men på väg känns dem inte alls roliga i mitt tycke.

Som svar på din fråga, köp crossdäck om du kör mycket skog och inte så mycket väg. sm däck fungerar ganska bra på grusvägar och dylikt men man får verkligen passa hastigheten påväg in i en kurva!
Ska bara köra på asfalt när jag åker till gy,nasiet, alltså 2 ggr i veckan, annars åker jag buss. Jag vill köpa crossdäck från biltema, dom är ganska billiga
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: Köra i skogen

Inlägg av GurkMarmelad »

Vagif skrev:
GurkMarmelad skrev:
Vagif skrev:Tja vill börja köra i skogen. När jag säger skogen menar jag att det finns breda grusstigar, dem är raka. Om jag skaffar crossdäck kan jag då köra där?

Har beta rr med 70cc o annat gott.

För dem som vet vill jag köra vägen från Tumba till Lida genom skogen.
Jag kör i skog och grusvägar med sm däck och det går utan problem. (förutom att det inte finns något vidare grepp)
Jag har crossdäck liggandes som troligtvis åker på när vintern nalkas. Crossdäcken har jag också använt i skogen och visst blir det mycket bättre fäste jämfört med sm däck men på väg känns dem inte alls roliga i mitt tycke.

Som svar på din fråga, köp crossdäck om du kör mycket skog och inte så mycket väg. sm däck fungerar ganska bra på grusvägar och dylikt men man får verkligen passa hastigheten påväg in i en kurva!
Ska bara köra på asfalt när jag åker till gy,nasiet, alltså 2 ggr i veckan, annars åker jag buss. Jag vill köpa crossdäck från biltema, dom är ganska billiga
Om du bara köper däcket (gummit) så måste du köpa andra fälgar också. Ibland dyker det upp kompletta crossdäck på blocket.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Crossdäck (såna man använder på crossbanan) har inget att göra på vägar, dåligt fäste och ännu sämre livslängd. Finns betydligt bättre alternativ, med lite mindre aggressivt mönster som fungerar fint både på asfalt och ute i det gröna.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Finns 17" crossdäck med gurkan.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar