Baotian 63cc

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Victornorberg
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 april 2014, 18:03

Baotian 63cc

Inlägg av Victornorberg »

Hej! jag har funderat på att köpa detta cylinder http://www.racing-planet.se/cylinderkit ... _dkVPl_uPY
Är det värt? jag har helt urpluggad så någon som vet vad den kommer toppa med denna ungefär?
Behöver man köpa något annat till typ som Fögasare eller behöver man inte det?
Tack på förhand// Victor
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Har aldrig mekat 4t men gissar ju på att det behövs huvudmunstycken.
Sen behöver du byta vikter också, kopplingsfjädrar är också något du bör byta, men utan fjädrarna blir den bara slö i accelerationen :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Den lär ska vara svindålig kvalite. En kille fick ett ex. som fick hål i kolven efter några hundra kilometer o.O (såvida han inte hade fel tändstift, men tror inte det för han är professionell)
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Victornorberg
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 april 2014, 18:03

Inlägg av Victornorberg »

[quote="TheFlyingFin"]Den lär ska vara svindålig kvalite.
Jasså? vad jag har hört ska de vara Naruko man ska köpa om man har 4t. han kanske bara hade otur? testade han att skicka tillbaka?
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Victornorberg skrev:
TheFlyingFin skrev:Den lär ska vara svindålig kvalite.
Jasså? vad jag har hört ska de vara Naruko man ska köpa om man har 4t. han kanske bara hade otur? testade han att skicka tillbaka?
Ne för man har exakt ingen garanti står det i en liten text på lådan ;) Finns Polini å Airsal också, Airsals är 82cc och bara 20€ dyrare än Narakus 63 så den är inte förstörd med priset =D
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Victornorberg
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 april 2014, 18:03

Inlägg av Victornorberg »

[quote="TheFlyingFin"][quote="Victornorberg"][quote="TheFlyingFin"]Den lär ska vara svindålig kvalite.
Jasså? vad jag har hört ska de vara Naruko man ska köpa om man har 4t. han kanske bara hade otur? testade han att skicka tillbaka?[/quote]

Ne för man har exakt ingen garanti står det i en liten text på lådan ;) Finns Polini å Airsal också, Airsals är 82cc och bara 20€ dyrare än Narakus 63 så den är inte förstörd med priset =D[/quote]
Fast nu är de så att farsan inte låter mig skaffa 70cc eller mer:/ kanske man ska fjäska och försöka få en 70cc? eller ska man bara ta 63? Sen undrar jag också om någon vet ungefär vad toppen blir? :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Victornorberg skrev:
TheFlyingFin skrev:
Victornorberg skrev: Ne för man har exakt ingen garanti står det i en liten text på lådan ;) Finns Polini å Airsal också, Airsals är 82cc och bara 20€ dyrare än Narakus 63 så den är inte förstörd med priset =D
Fast nu är de så att farsan inte låter mig skaffa 70cc eller mer:/ kanske man ska fjäska och försöka få en 70cc? eller ska man bara ta 63? Sen undrar jag också om någon vet ungefär vad toppen blir? :)
På en baotian så kommer 80 eller 60 inte göra så stor skillnad. Med org röret så får du ändå inte ut 100% effekt. Men toppen blir runt 80-90.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Victornorberg
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 april 2014, 18:03

Inlägg av Victornorberg »

Varför får man inte ut 100% ur org rör? det finns ju ingen plugg på 4t och trim rör gör inger större skillnad heller vad jag läst
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Trimrör gör inte direkt nån större skillnad på 4T, inte om man jämför med skillnaden det gör på en 2T, men om man vill pressa ur 100% ur motorn så kan man lika väl byta rör också :)
Skriv svar