Jag har en pgo big max 02, jag tog bort pluggen i avgassystemet
och bytte munstycke från 72 till 82 på min org förgasare
och nu går den inte rent,
jag tog bort sportluftfiltret helt och då gick den bättre utan filter,
då var min första tanke att jag tagit förstort munstycke och gick ner till storlek 80 och det blev ingen skillnad,
då satte tillbaka jag orginal munstycket 72 och då blev det lite bättre men sätter jag tillbaka sp filtret vill den inte varva upp men tar jag bort det så blir det bättre igen.
har justerat luftskruven men blir ingen storskillnad förutom att den går bäst när den är långt utskruvad,
tomgångsskruven måste jag ha helt inskruvad för att få tomgång över huvudtaget, det känns som den får för lite luft. kommer bara på 2 saker det skulle kunna vara:
1. får för mycket bensin så att inte luften räcker till
2. automat choken stänger inte ( tog ur och testa den och då funkade den men kanske tjärvar i förgasaren ?)
Tyvärr har inga andra storlekar just nu
Ska ta och beställ till nästa vecka.
Men jag tycker ändå att den beter sig konstigt
Eftersom den fortfarande vill ha väldigt mycket
Luft och att jag behöver ha tomgångsskruven inskruvad
I botten, tomgången borde vara jätte hög.
nicke_bur skrev:Tyvärr har inga andra storlekar just nu
Ska ta och beställ till nästa vecka.
Men jag tycker ändå att den beter sig konstigt
Eftersom den fortfarande vill ha väldigt mycket
Luft och att jag behöver ha tomgångsskruven inskruvad
I botten, tomgången borde vara jätte hög.
Skruvar jag in luft skruven sakta och fint går den bara sämre och bluddrar, så den får för mycket bensin,
Jag tror problemet är att den får för mycket bensin,
tittar jag in i förgasaren från luftfilter hållet ser jag att det skvätter bensin bakåt i som skulle ha hamnat i luftfiltret om jag kunde ha på utan att den går dåligt,
nicke_bur skrev:Skruvar jag in luft skruven sakta och fint går den bara sämre och bluddrar, så den får för mycket bensin,
Jag tror problemet är att den får för mycket bensin,
tittar jag in i förgasaren från luftfilter hållet ser jag att det skvätter bensin bakåt i som skulle ha hamnat i luftfiltret om jag kunde ha på utan att den går dåligt,
Herregud, luftskruven ska ju inte vara helt inskruvad? Den ska vara där den går som bäst på 1/8 gas.
Sportluftfilter drar mer bensin än original luftbox.
avgassystemet drar också mer bensin än original.
jo det är jag helt med på! jag måste ha skruven väldigt lång utskruvad ca 70%
den börjar redan gå dåligt när jag skruvar in den jätte lite knapp 1 vara från att vara utskruvad ca 70% av sin längd.
nicke_bur skrev:jo det är jag helt med på! jag måste ha skruven väldigt lång utskruvad ca 70%
den börjar redan gå dåligt när jag skruvar in den jätte lite knapp 1 vara från att vara utskruvad ca 70% av sin längd.
Tycker du borde skita i luftskruven just nu och gå på huvudmunstycket först eftersom man börjar normalt sätt uppifrån och går ned i registret!