Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...Hampu skrev:Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.Vagif skrev:Det är inte samma tråd!Hampu skrev:Du får inte göra två trådar om samma sak.
Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.Vagif skrev:Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...Hampu skrev:Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.Vagif skrev: Det är inte samma tråd!
vem vafan sluta posthunta och skit i och skriva om du inte har något vettigt att säga.Hampu skrev:Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.Vagif skrev:Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...Hampu skrev:Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.
Förlåt för att jag vill att TSR ska vara ett fint och rent forum där folket följer reglerna så att det blir lättare för våra efterträdare som söker i förumet för att hitta svaret på sina mopedproblem.Agge0102 skrev:vem vafan sluta posthunta och skit i och skriva om du inte har något vettigt att säga.Hampu skrev:Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.Vagif skrev: Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...
Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.Vagif skrev:Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?TheRavenBlue skrev:HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?GurkMarmelad skrev:Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.Vagif skrev:Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?TheRavenBlue skrev:HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Nej. Varvstopp märker man tydligtVagif skrev:Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?GurkMarmelad skrev:Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.Vagif skrev: Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?GurkMarmelad skrev:Nej. Varvstopp märker man tydligtVagif skrev:Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?GurkMarmelad skrev: Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.
Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
gjorde det lite krångligt innan när jag beskrev hur man kollar varvstopp. man kan också ha den i friläge och vrida fullgas och se ifall den börjar misstända.Vagif skrev:Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?GurkMarmelad skrev:Nej. Varvstopp märker man tydligtVagif skrev: Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
Hur vet jag om den misständer? Förlåt jag är noobGurkMarmelad skrev:gjorde det lite krångligt innan när jag beskrev hur man kollar varvstopp. man kan också ha den i friläge och vrida fullgas och se ifall den börjar misstända.Vagif skrev:Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?GurkMarmelad skrev: Nej. Varvstopp märker man tydligt
när du växlar ner till 1:an, ger du fullgas? om ja, cdi'n är strypt.