Beta rr går seeeegt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Beta rr går seeeegt

Inlägg av Vagif »

70cc
Trimmkrök
större förgasare
95 munstycke
sportluftfilter
14 framdrev, 52-56 bakdrev (är inte säker)

Den åker ca 70. Ganska bra acc, men skit toppfart. Det läcker lite avgaser mellan cylindern och avgassystemet. Topplocket läcker jätte lite vätska.
Den varvar för mycket också. Åker upp på bakhjulet på 1an utan kopllingen.
En annan konstig grej är att moppen axxar riktigt bra i slutet av växeln. Liksom axxet kommer när jag måste byta växel annars hackar den och saktar in.

Kan det vara så att det finns en plugg i röret? Vet inte om jag har org rör eler inte. Strypt cdi? (har ingen varvtalsmätare) Förgasaren har jag rengjort men hjälpte inte.
Den har ingen kick jag måste rulla igång den.

Hjälp snälla jag är förvirrad.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Du får inte göra två trådar om samma sak.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Hampu skrev:Du får inte göra två trådar om samma sak.
Det är inte samma tråd!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev:
Hampu skrev:Du får inte göra två trådar om samma sak.
Det är inte samma tråd!
Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Hampu skrev:
Vagif skrev:
Hampu skrev:Du får inte göra två trådar om samma sak.
Det är inte samma tråd!
Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.
Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev:
Hampu skrev:
Vagif skrev: Det är inte samma tråd!
Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.
Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...
Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

mycket större munstycke har kompisar som bara kör urpluggat med 115 munstycke och du har 70cc och sportluft
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Hampu skrev:
Vagif skrev:
Hampu skrev:Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.
Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...
Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.
vem vafan sluta posthunta och skit i och skriva om du inte har något vettigt att säga.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Agge0102 skrev:
Hampu skrev:
Vagif skrev: Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...
Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.
vem vafan sluta posthunta och skit i och skriva om du inte har något vettigt att säga.
Förlåt för att jag vill att TSR ska vara ett fint och rent forum där folket följer reglerna så att det blir lättare för våra efterträdare som söker i förumet för att hitta svaret på sina mopedproblem.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Voltfax skrev:mycket större munstycke har kompisar som bara kör urpluggat med 115 munstycke och du har 70cc och sportluft
Jag kan ha 98 på, men något större så kan man inte ens starta moppen.
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

TheRavenBlue skrev:HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Vagif skrev:
TheRavenBlue skrev:HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.

Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

GurkMarmelad skrev:
Vagif skrev:
TheRavenBlue skrev:HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.

Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Vagif skrev:
GurkMarmelad skrev:
Vagif skrev: Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.

Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
Nej. Varvstopp märker man tydligt
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

GurkMarmelad skrev:
Vagif skrev:
GurkMarmelad skrev: Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.

Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
Nej. Varvstopp märker man tydligt
Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Vagif skrev:
GurkMarmelad skrev:
Vagif skrev: Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
Nej. Varvstopp märker man tydligt
Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?
gjorde det lite krångligt innan när jag beskrev hur man kollar varvstopp. man kan också ha den i friläge och vrida fullgas och se ifall den börjar misstända.

när du växlar ner till 1:an, ger du fullgas? om ja, cdi'n är strypt.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

GurkMarmelad skrev:
Vagif skrev:
GurkMarmelad skrev: Nej. Varvstopp märker man tydligt
Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?
gjorde det lite krångligt innan när jag beskrev hur man kollar varvstopp. man kan också ha den i friläge och vrida fullgas och se ifall den börjar misstända.

när du växlar ner till 1:an, ger du fullgas? om ja, cdi'n är strypt.
Hur vet jag om den misständer? Förlåt jag är noob :roll: :oops:

Vad menar du med att om jag ger fullgas?
Skriv svar