Hej! Har kollat på 2 moppar som jag är jätte intresserad av. En Beta RR med 50cc sport, uppluggat rör, och så har jag hittat en CH racing med 50cc original och uppluggat original rör, 21mm förgasare. Hört att Beta RR funkar väldigt bra med bara uppluggat rör, men undrar hur det är med CH? Är de lika bra? CH har även upsidedown gaffel som Betan inte har
SebastianB skrev:Hej! Har kollat på 2 moppar som jag är jätte intresserad av. En Beta RR med 50cc sport, uppluggat rör, och så har jag hittat en CH racing med 50cc original och uppluggat original rör, 21mm förgasare. Hört att Beta RR funkar väldigt bra med bara uppluggat rör, men undrar hur det är med CH? Är de lika bra? CH har även upsidedown gaffel som Betan inte har
Råd uppskattas!
Enda jag vet är att ch har bättre framgaffel, men sett folk Stunta med bägge så spelar nog ingel större roll, köp den du tycker om mest
Japp, det är det som "ställer till" det hela :p
Har i hela mitt liv haft svårt att bestämma mellan två saker haha inget allvarligt problem men alltid så jävla jobbigt när man ändrar sig lol
Hade betan haft CHs framgaffel hade jag köpt den nu på direkten! Så alla som har några tips/varningar, snälla skriv uppskattar alla svar
SebastianB skrev:Hej! Har kollat på 2 moppar som jag är jätte intresserad av. En Beta RR med 50cc sport, uppluggat rör, och så har jag hittat en CH racing med 50cc original och uppluggat original rör, 21mm förgasare. Hört att Beta RR funkar väldigt bra med bara uppluggat rör, men undrar hur det är med CH? Är de lika bra? CH har även upsidedown gaffel som Betan inte har
Råd uppskattas!
Som Nojjan säger så finns det ju för och nackdelar med båda, men jag skulle köpt CH Racing för att den syns knappt på vägarna och då blir den ju väldigt mycket unikare om man jämför med Derbi, beta mm då de syns ganska mkt mera. Lycka till
Min kompis har en CH och det finns absolut inga reservdelar. Kan även sägs att CH lär ha det bästa urpluggade röret en moped haft, närmare 6hk. Dett har även ett sjukt gott ljud och gaffeln är sjukt bra. Ska själv handla endera av dom 2 och står inför exakt samma trubbel som dig förutom att CH är så förbannat dyra och inga org dekalsatser verkar finnas att köpa.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Okej, tack för alla svar! Tror ni det går att stunta med en CH med org 50cc, 21mm (sitter på nu, har en 16 annars) och urpluggat? Annars kanske jag köper mig en 50sport
Hampu skrev:Ska du byta cylinder så köp 70cc, 50cc sport lär inte hjälpa när du stuntar eftersom det är lika dåligt bottendrag som originalcylindern.
Om du kunnat läsa skulle du ha sett att han har en Metrakit 70cc som han inte får använda för far sin!
Såg nu att det stod i hans signatur, jag vet inte riktigt men du kanske läser allas signaturer för att få veta vilka fordon de äger? Brukar inte jag iallafall.
Jag läste tråden och kommentarerna, där stod det inget om att han har en 70cc.
Hampu skrev:Ska du byta cylinder så köp 70cc, 50cc sport lär inte hjälpa när du stuntar eftersom det är lika dåligt bottendrag som originalcylindern.
Om du kunnat läsa skulle du ha sett att han har en Metrakit 70cc som han inte får använda för far sin!
Såg nu att det stod i hans signatur, jag vet inte riktigt men du kanske läser allas signaturer för att få veta vilka fordon de äger? Brukar inte jag iallafall.
Jag läste tråden och kommentarerna, där stod det inget om att han har en 70cc.
På detta forum måste man göra det för att kunna hjälpa någon konkret. Du kan ju göra det till en vana =)
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!