Yamaha DT50mx startar inte?

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Hampusjanson
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 juni 2014, 23:17

Yamaha DT50mx startar inte?

Inlägg av Hampusjanson »

Tjena!

Har lite strul med min förgasare på min yamaha dt50mx (ca -94)
Ändrade flottörnivån idag, och där ligger inte felet.
Luftläckage är det stor risk för, rätt kassa packningar, kan det verkligen göra att den inte vill gå?
kommuns mest sleetna moped men även dom behöver kärlek.


Gick igenom förgasaren idag IGEN, han får bränsle ner i flottörhuset. Och det är inte bränsle/luftskruv eller trottelnivå eller flottörnivå.
Om man blåser igenom bränsleintaget när förgasaren är ihopplockad går det igenom luft men det är inte mycket.

- Han får gnista. rätt färg på stift, inte blött
- Fri tillgång till syre
- Reeds/membran täta och flexibla
- Söpp med 2% oljeblandning
- Dog helt plötsligt efter lång färd, som om de vart soppatorsk.
- ingen respons vid kick, vid rullstart baaooumar den några sekunder, sen kommer en kräftig baksmäll. om och om igen.
- Redigt sleeten moped, dåliga packningar är de säkert i i stort sätt hela motorn, kan tjuvluft skapa så stora problem?

Behöver verkligen hjälp att få igång härket, vad kan de va för fel? rengjort förgasaren flertalet gånger sen defekten.
Problemet sitter nånstans mellan flottörhuset och cylindern, finns bränsle i flottörhuset men kommer inget bränsle in i cylindern.

Har bilder på fögasare och insug här: http://www.moppenet.nu/showthread.php/2 ... artar-inte
-Vart jag än i världen strögar, drar jag alla moppebögar- #snabbatraktor
skymningsrejser_1337
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 22 september 2012, 18:13
Ort: Tyresö

Inlägg av skymningsrejser_1337 »

På första bilden ser ju förgasaren ut att innehålla en del skit som inte skall vara där, lägg den i ett bad med E85 eller bensin och se om det släpper. Ett litet munstycke täpper igen fort.
--------------------------------------------
Yamaha dt50mx -90
Hampusjanson
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 juni 2014, 23:17

Inlägg av Hampusjanson »

skymningsrejser_1337 skrev:På första bilden ser ju förgasaren ut att innehålla en del skit som inte skall vara där, lägg den i ett bad med E85 eller bensin och se om det släpper. Ett litet munstycke täpper igen fort.
Det har jag gjort flertalet gånger, men nånting e de ju som sätter stopp så får kanske bada skiten igen i hopp om förändring?
-Vart jag än i världen strögar, drar jag alla moppebögar- #snabbatraktor
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Köp lite störremunstycken och prova!
Skriv svar