Derbi kopplings problem?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

leelok
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 20 mars 2014, 22:42

Derbi kopplings problem?

Inlägg av leelok »

Hallå! behöver hjälp med min Derbi drd pro. När den är ny startar och man lägger i 1:an så låter det som den hugger in och samma när man är ute och köra när man kommer ner i växel 1-2 så hugger den och när man har han i växel och kopplar och rullar fram han så är det nästan som han är i växel han kan rulla men det är trögt (hack som man känner).. kan det vara kopplingslamellerna som är paj eller kan det vara någonting annat?

tackar för alla svar!! :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Re: Derbi kopplings problem?

Inlägg av TheFlyingFin »

leelok skrev:Hallå! behöver hjälp med min Derbi drd pro. När den är ny startar och man lägger i 1:an så låter det som den hugger in och samma när man är ute och köra när man kommer ner i växel 1-2 så hugger den och när man har han i växel och kopplar och rullar fram han så är det nästan som han är i växel han kan rulla men det är trögt (hack som man känner).. kan det vara kopplingslamellerna som är paj eller kan det vara någonting annat?

tackar för alla svar!! :)
Nu kan jag inte tolka din text (kanske ag som är trög såhär på kvällen) men jag fattar det som om den gör så endast då den är kall. I såna fall är det normalt.

Sålänge oljan i motorn är kall tar kopplingen lite dåligt, och den beskrivna effekten fås. Låt motorn gå 1-2 minuter innan du kör iväg så ska du se det slutar
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

På min Derbi så går det knappt att rulla moppen på 1:a växeln så det KANSKE ska vara så men är inte säker...
Skriv svar