DRD Pro Gianelli 2T

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vondecore
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 29 maj 2014, 14:42

DRD Pro Gianelli 2T

Inlägg av vondecore »

Hej!

Satte på ett Gianelli 2T på min Drd pro för ungefär 1-2 månad sen, men uppborrad plugg. Men varför valde jag då bara uppborrad plugg istället för att tabort den helt? Jo, min pappa testade den varje gång, så vi testade ta bort pluggen men den gick då i 85-90 när farsan körde raksträcka. Så vi svetsade fast pluggen igen, men borrade upp den ungefär 16mm stor. Den går i ca 70 km/h nu, men nu vill jag ta bort pluggen utan att farsan märker nåt, för nu tror han att pluggen kommer sitta där hela tiden. Problemet nu, jag försökte själv att lossa röret för att komma åt mynningen(där pluggen sitter), men, jag råkade vrida sönder spåren i skruven. Min farsa har inte märkt att den är utan spår, och det är bra. Men jag får inte upp skruven nu... Jag har testat polygrip och den vred sig MINI lite. Den är kanske förmodligen rostad innanför. Hur gör jag för att få upp skruven(med mutter) på andra sidan utan att pappa får reda på det? Vill verkligen ta bort den där pluggen!

Skulle vart jätte tacksam för svar!

/Leo
vondecore
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 29 maj 2014, 14:42

Inlägg av vondecore »

Inte någon som vet eller?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Kan du fixa bild på skruven?

Sen måste du vänta 7 dygn innan du får bumpa.
vondecore
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 29 maj 2014, 14:42

Inlägg av vondecore »

Hampu skrev:Kan du fixa bild på skruven?

Sen måste du vänta 7 dygn innan du får bumpa.
Oj sorry visste inte! Men här är iaf skruven, lite dålig bild, men det sticker ut ungefär 1 cm och så är det en vanlig mutter på andra sidan.

Skruv: http://prntscr.com/4fd237
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Du kan ta ett lite större bits till en skruvdragare som du bankar in och sedan vrider med. Det funkade för mig :D
vondecore
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 29 maj 2014, 14:42

Inlägg av vondecore »

TheRavenBlue skrev:Du kan ta ett lite större bits till en skruvdragare som du bankar in och sedan vrider med. Det funkade för mig :D
Tack för svaret! Ska verkligen testa detta så snart som möjligt! :)
Skriv svar