Aerox som går i 55

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

victorf
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 maj 2014, 12:57
Ort: Lidingö

Aerox som går i 55

Inlägg av victorf »

Tjenare!

Jag har en 07 aerox som jag har dragit vring på. Det enda problemet är att den bara går i 55 inte snabbare. Vill gärna göra så den går lite snabbare typ 65-70. Så skulle gärna vilja ha lite trim tips.
Skulle byta cdi box göra den snbbare? byta variator vikter? Eller finns det bara någon enkel plug som ska bort?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Variator ringen. Plugg i röret mot cylindr, blindrör sen kanske luftplugg men den måste du inte ta bort.
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
jim81mie
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 augusti 2014, 08:35
Ort: Olofström

Re: Aerox som går i 55

Inlägg av jim81mie »

victorf skrev:Tjenare!

Jag har en 07 aerox som jag har dragit vring på. Det enda problemet är att den bara går i 55 inte snabbare. Vill gärna göra så den går lite snabbare typ 65-70. Så skulle gärna vilja ha lite trim tips.
Skulle byta cdi box göra den snbbare? byta variator vikter? Eller finns det bara någon enkel plug som ska bort?

Tips är att köpa dig en sats med munstycken generellt så brukar man gå upp 10 storlekar och sedan utgå ifrån det. CDI strypning finns inte på Aerox efter 2003.

Min gick i 65km/h efter v-ring borta och annat filter.
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Det blir billigare om du köper effektrör istället för att plugga ur orginal. För orginalrör är svindyrt och om du blir stoppad så kan de ta ditt rör.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Köp effektrör eller möjligtvis ett begagnat originalrör (helst urpluggat, annars får du ju plugga ur det själv ;) )
Sedan bestyckar du förgasaren men du behöver bara tänka på att byta huvudmunstycket och skruvarna, inte något annat munstycke eller nålen. (förmodligen)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

med bara V-ringen dragen behöver man egentligen inte byta munstycken.. Men vad jag vet brukar det sitta lite för tunga vikter i orginal, testa att sätta i lite lättare vikter och se om det blir någon skillnad :wink:
Nels, Nels, Pelsnernels!
Skriv svar