Tillåtet att åka buss/tåg med bensindunk?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Tillåtet att åka buss/tåg med bensindunk?

Inlägg av Rainn »

Hej! Jag har min moped hos en kompis och den har slut på bensin som sagt, jag bor 2 mil ifrån honom och vi går i samma skola. Jag lämnade mopeden i garaget då dem inte har någon bensinmack i orten och det har jag nära mig.

En fråga som ingen i forumet har frågat!

Om jag tankar en bensindunk typ nästan halvfull och sedan åker buss med dunken kommer jag bli utkastad samt kan jag få böter om jag möter polisen och går runt med en bensindunk?

Såklart att bensindunken inte kommer att lukta då jag har lagt in den i 2-3 påsar och knyter.

Men vad är det värsta som kan hända?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Tanka i två 2l petflaskor och stoppa i en väska
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Dom kan väl inte säga nåt, du fick ju soppatorsk och det är enda sättet att transportera bensinen dit om du inte stjäl en bil eller pumpar bensin ur nån annans bil osv , vilket ju inte är lagligt ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Så vitt som jag vet så får man ha med sig packning på bussen.. Och eftersom du inte gör någonting med bensinen när du åker så ser jag inga problem.. ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar