AM6 motor bränner tändstift efter tändstift

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

okka
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 10 juni 2012, 04:47

AM6 motor bränner tändstift efter tändstift

Inlägg av okka »

Tjena, har just trimmat min MH furia med AM6 motor med 70cc och inget annat... Och nu går den som jag vill hårt uta satan dvs men ja kan köra max typ 2h sen går tändstiftet och jag har ingen aning om varför?! Någon som har nå idéer?
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Ge oss mer info. Ge oss ALL info. Vilka tändstift, allt trim, förgasarbestyckning, oljemängd och så vidare, och så vidare. Hur ser stiften ut när dom lagt av, hur beter sig moppen - tvärdöd, misständer, eller vad?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
okka
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 10 juni 2012, 04:47

Inlägg av okka »

[quote="G-son"]Ge oss mer info. Ge oss ALL info. Vilka tändstift, allt trim, förgasarbestyckning, oljemängd och så vidare, och så vidare. Hur ser stiften ut när dom lagt av, hur beter sig moppen - tvärdöd, misständer, eller vad?[/quote]

Allt orginal förutom ett metrakit 70cc cylinder kit, 12mm förgasare me 85 i munstycke klipset på nålet sitter näst högst upp, 2% blandning i tanken, Stiften är oboybruna och först börjar dom misstända sedan dör dom helt.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Låter som att du kör med för varma tändstift helt enkelt
okka
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 10 juni 2012, 04:47

Inlägg av okka »

[quote="SickRazer"]Låter som att du kör med för varma tändstift helt enkelt[/quote]

Vet du vad man ska ha för tändstift till 70cc? för har br9es nu :)
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Ta med ett tändstift du brukar använda och ta med det till någon verkstad och visa tändstiftet och berätta att det går sönder hela tiden de kan förmodligen hjälpa dig.
Skriv svar