startar bra kall, starta skit varm...

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
spokiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 juni 2014, 20:53
Ort: borlänge

startar bra kall, starta skit varm...

Inlägg av spokiii »

yes som sagt har på sista tiden har jag märkt att min moppe startar ovanligt bra när den är kall, den hoppar igång ca efter en halv kick.

Men när den är varm behöver jag säkert stå i 5 min o damp kicka för sen segt gå igen, jag måste gasa lite för den ens ska starta,

Har min tomgångsskruv längst in, och luftskruven 1 och en halv varv ut från längst in. så var tror ni är problemet? :)

kan lixom gå skit bra men om med failar med kopplingen t.ex vid ett stopplyse så den dör efter gått skit bra är den lika svår ändå :) gjort ren förgasarn och allt sånt, har nytt tändstift men har ej bytt de än, men moppen får tändning varje gång.

så va har ni för lösningar till detta? :)
Användarens profilbild
spokiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 juni 2014, 20:53
Ort: borlänge

Inlägg av spokiii »

edit* de är en Derbi Senda sm xtream 04, alltså med Derbi motorn osv :)
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 oktober 2012, 20:45

Inlägg av Böldhare »

så va de på min 125 den startar runt 2 kicken, men när den blev varm och den dog eller man stängde av va det bara att rulla hem den va omöjlig att starta. Bytte kolvringarna på den så startade den lätt igen.
Hur långt har din gått?
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Prova skruva på blandning skruven den kanske inte får någon bra luft och bränsle blandning
Användarens profilbild
spokiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 juni 2014, 20:53
Ort: borlänge

Inlägg av spokiii »

TheRavenBlue skrev:Prova skruva på blandning skruven den kanske inte får någon bra luft och bränsle blandning
okej idag körde jag lite längre och den blev så varm den nästa kan bli liksom(så varm så man bränner sig på avgasröret) och märkte när den gick under 4k varv svarade den inte så man behövde växla nej varva upp ännu mer till 8-9k varv för sen växla tillbaka upp, och nej den ligger över 4k varv går den skit bra!

nu vill den inte starta på tomgång ens, jag måste gasa för hålla den i liv, har tomgångs skruven längst in(så långt in den går o skruva)

luftskruven är 1.5 varv ut från längst ut..

är de något ni tycker jag ska ändra för jag vet inte speciellt mycke så jag behöver er hjälp!
Skriv svar