Lackera om metalldetaljer.

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Lackera om metalldetaljer.

Inlägg av p0d1 »

Finns vissa här inne som har grymma lackeringar i sina projekt.

Jag vill lacka om olackerade metallytor, antagligen aluminium, styrets överfall, höjning och så vidare.

Hur ska jag gå tillväga för att det ska hålla så bra som möjligt? Slipa med våtslip? Fint eller grovt papper? Grundlack? Klarlack?

Vilka produkter rekommenderar ni för att det ska hålla så bra som möjligt, inget som kräver kompressor bara eftersom det har jag inte.
Köpas i fysisk butik är stort plus.
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped
Inlägg: 125
Blev medlem: 30 juni 2014, 22:08
Ort: Götet!

Inlägg av Piratenn »

1: slipa med fint papper
2: Torka av noggrant
3: grundlackera
4: lackera
5:klarlack

men för motorn vet jag inte, du köper antagligen motor färg och lackerar efter du slipat :roll:
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Följ mitt projekt! (Klicka Bilden)
Bild[/url]
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Piratenn skrev:1: slipa med fint papper
2: Torka av noggrant
3: grundlackera
4: lackera
5:klarlack

men för motorn vet jag inte, du köper antagligen motor färg och lackerar efter du slipat :roll:
Är det så simpelt? Det jag har läst innan jag gjorde tråden var att det är svårt att få färgen att fästa en längre tid utan att det flagnar/lossnar av stenskott eller dylikt.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Allt beror ju på hur noggrann man vill vara. Men Se till att du hänger upp grejerna i en bra arbetshöjd när du ska lacka och du kan till och med blöta golvet före för att minska risken att det dammar!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Arkstar skrev:https://www.youtube.com/watch?v=Szn_cmG3iPg Hoppas detta hjälper! :)
Verkligen, tackar så mycket!
Persson97 skrev:Allt beror ju på hur noggrann man vill vara. Men Se till att du hänger upp grejerna i en bra arbetshöjd när du ska lacka och du kan till och med blöta golvet före för att minska risken att det dammar!
Viktigt att det blir schysst och tåligt, väldigt utsatt längst ner på gaffeln för stenskott och skit.
Är såpass små grejer som kommer lackeras så kommer nog bygga ett "skåp" av kartong då :)
Skriv svar