Ska köpa crossmoppe nu då jag inte orkar med min pulka längre. Har fått napp på en DT50R 04 med 70cc, förstärkt vev, 19mm förgasare och TK rör. Nya bromsar och broms/kopplings handtag, nya däck osv osv.
Fast han säger att tändplattan inte snurrar som den ska för att något sitter fast. Men om man bara öppnar och rengör så ska den funka igen. Någon som har haft det problemet eller vet hur man ska fixa det.
Annars ser den rätt fräsch ut.
Han ska ha 5000:- för den. Värt/inte värt? Ska jag pruta något?
Kylarvingar finns!
Tack på förhand.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Annars om du har pengar och kan fixa upp den sen om du vill så är det värt det.
Fast ingen kan ju säga vad du ska göra egentligen, det är ju du som ska köpa den så du får bestämma
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
emilnordman skrev:Så mycket skulle inte jag betala för en trimmad moppe, för du kan räkna med att ramen är ganska slutkörd , samma sak med växellådan, kopplingen osv
70ccn åkte på för 4 månader sedan. Men tydligen inte körd med alls mycket. Bara några mil.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
emilnordman skrev:Så mycket skulle inte jag betala för en trimmad moppe, för du kan räkna med att ramen är ganska slutkörd , samma sak med växellådan, kopplingen osv
70ccn åkte på för 4 månader sedan. Men tydligen inte körd med alls mycket. Bara några mil.
Alla som säljer moped med annan cylinder än original säger ju att den inte gått länge alls...
Det kan ju vara ett lätt fel på tändplattan som är lätt att fixa och det kan vara värre fel på den så det bästa hade ju varit att åka och kolla på den och fundera över det.
emilnordman skrev:Så mycket skulle inte jag betala för en trimmad moppe, för du kan räkna med att ramen är ganska slutkörd , samma sak med växellådan, kopplingen osv
70ccn åkte på för 4 månader sedan. Men tydligen inte körd med alls mycket. Bara några mil.
Alla som säljer moped med annan cylinder än original säger ju att den inte gått länge alls...
Anledningen till varför den inte är körd mycket är för hans mor och far inte vill att han ska köra så trimmat.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
HaZ skrev:
Anledningen till varför den inte är körd mycket är för hans mor och far inte vill att han ska köra så trimmat.
Hahaha den ''anledningen'' låter inte alls legit.
Antingen kör man trimmat eller så trimmar man inte.
Hans mor var tydligen polis så :p
Varför får han trimma lite men inte ny cylinder? Fattar inte grejen med det Sanna straff för avstrypt som 95cc R/T, ska man trimma så ska man göra det ordentligt tycker jag
Hampu skrev:Hahaha den ''anledningen'' låter inte alls legit.
Antingen kör man trimmat eller så trimmar man inte.
Hans mor var tydligen polis så :p
Varför får han trimma lite men inte ny cylinder? Fattar inte grejen med det Sanna straff för avstrypt som 95cc R/T, ska man trimma så ska man göra det ordentligt tycker jag
Föräldrar är inte rädd för att barnen ska åka fast och få böta osv, föräldrar är rädd för att barnen ska vara med om olyckor.
Tändplattan ska inte snurra alls, påstår säljaren att den ska det så skulle jag nog backa ett steg. Menar han att svänghjulet är stumt så är veven stum. Då kan du vänta dig ett motorhaveri.
Jag är också nyfiken på vad han vill rengöra för att få den att fungera igen, och varför han inte gjort det själv isåfall?
Nojjan skrev:
Varför får han trimma lite men inte ny cylinder? Fattar inte grejen med det Sanna straff för avstrypt som 95cc R/T, ska man trimma så ska man göra det ordentligt tycker jag
Trimmar du mer så kommer det gå fortare. Går det fortare så ökar risken för olyckor. Dina föräldrar vill förmodligen inte att du ska köra ihjäl dig.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Tändplattan ska inte snurra alls, påstår säljaren att den ska det så skulle jag nog backa ett steg. Menar han att svänghjulet är stumt så är veven stum. Då kan du vänta dig ett motorhaveri.
Jag är också nyfiken på vad han vill rengöra för att få den att fungera igen, och varför han inte gjort det själv isåfall?
Nojjan skrev:
Varför får han trimma lite men inte ny cylinder? Fattar inte grejen med det Sanna straff för avstrypt som 95cc R/T, ska man trimma så ska man göra det ordentligt tycker jag
Trimmar du mer så kommer det gå fortare. Går det fortare så ökar risken för olyckor. Dina föräldrar vill förmodligen inte att du ska köra ihjäl dig.
Han skrev såhär när jag frågade om det.
"tändplattan ska ju snurra kan han inte moppeder eller?
tror din kompis tänker på fel sak"
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter