Tips om hur jag ska klara 9an?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Tips om hur jag ska klara 9an?

Inlägg av Rainn »

Hej! Jag ska börja i 9an nu efter sommarlovet och jag har alltid ångest och bekymmer om att jag inte kommer att klara 9an och mina föräldrar skulle blivit besvikna på mig och sålt moppen osv om jag får gå uven/sommarskolan! Jag skolkar aldrig men jag tänker inte så mycket i skolan alltså svårt att koncentrera mig när det gäller att lyssna på genomgång och när det är läsning! Jag kommer gå då och då i såkallad liten grupp där det är lite elever med massa lärare och som kommer hjälpa mig men jag tänker på att jag kommer misslyckas med skolan. Vi kommer att ha Nationella prov snart och det känns som att det kommer gå dåligt. Jag har tänkt på om hur det kommer att gå i 9an under hela sommarlovet exakt varje dag. Jag har inte ADHD eller något liknande och jag är rädd och blyg och hoppas ni inte skrattar åt det här.

Hoppas ni kan ge mig tips och svar.

Ville bara få ut det för att det ska kännas bättre.

Tack i förhand

Rainn
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Tycker nian var lätt, man repeterade typ bara allt gammalt man gjort sedan gjorde man massa prov, proven man inte klarade fick man träna lite på och göra om.
Sedan blev det nationella, tyckte det var pissenkelt att få godkänt i dom! Man behöver inte alls många rätt.
Kommer gå bra! :wink:
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 6 juni 2013, 12:39

Inlägg av albinzz0n »

Folk överdriver så att nian är svår, tycker den var mest chill!
Nationella proven va busenkla, man va livrädd att man skulle faila men det va sjukt enkla frågor, riktigt basic!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Först av allt, försök få koncentrera dig, försök å hitta det som får dig att koncentrera bättre,
I mitt fall är det musik, ha musik och plugga på
Fråga läraren mycket om du inte fattar något,
Fråga ofta vad som kommer på provet så du är beredd och får ett litet hum på vad du ska plugga på, och skriv anteckningar på det DU tycker är viktigast och sedan plugga på det! :)

Lycka till! :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Hampu skrev:Tycker nian var lätt, man repeterade typ bara allt gammalt man gjort sedan gjorde man massa prov, proven man inte klarade fick man träna lite på och göra om.
Sedan blev det nationella, tyckte det var pissenkelt att få godkänt i dom! Man behöver inte alls många rätt.
Kommer gå bra! :wink:
Du är bäst Hampu, respekt mannen! Vilket leende jag fick.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Hampu skrev:Tycker nian var lätt, man repeterade typ bara allt gammalt man gjort sedan gjorde man massa prov, proven man inte klarade fick man träna lite på och göra om.
Sedan blev det nationella, tyckte det var pissenkelt att få godkänt i dom! Man behöver inte alls många rätt.
Kommer gå bra! :wink:
albinzz0n skrev:Folk överdriver så att nian är svår, tycker den var mest chill!
Nationella proven va busenkla, man va livrädd att man skulle faila men det va sjukt enkla frågor, riktigt basic!
Tack Albin! Det värmer att svarar på det jag skrev! Respekt till dig med :) Riktigt go är du
Arkstar skrev:Först av allt, försök få koncentrera dig, försök å hitta det som får dig att koncentrera bättre,
I mitt fall är det musik, ha musik och plugga på
Fråga läraren mycket om du inte fattar något,
Fråga ofta vad som kommer på provet så du är beredd och får ett litet hum på vad du ska plugga på, och skriv anteckningar på det DU tycker är viktigast och sedan plugga på det! :)

Lycka till! :)
Tack Arkstar! Tack grabbar för att ni svarar på det jag skrev! Respekt till er Smile
Senast redigerad av Rainn den 11 augusti 2014, 23:06, redigerad totalt 1 gånger.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Enligt mig var 9:an mycket lättare än 8:an , man var både van vid lite svårare saker och mognare.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Agge0102 skrev:Enligt mig var 9:an mycket lättare än 8:an , man var både van vid lite svårare saker och mognare.
Bra att veta när man ska börja 9an, ni anar inte hur glad jag blir asså det kändes som att jag skulle börja i 3e ring. Nu känns det mycke mycke.

Hoppas jag kan få in mer svar
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 3 maj 2014, 19:13
Ort: gävle

Inlägg av fruktigkaka »

ska oxå börja nian :P kmr lysnna på musik och kolla på tjejernas rumpor om jag blir allt för stressad , funka i 8an iallafall :D
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

fruktigkaka skrev:ska oxå börja nian :P kmr lysnna på musik och kolla på tjejernas rumpor om jag blir allt för stressad , funka i 8an iallafall :D
Hahahah bästa på länge :lol:
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Hur du ska klara nian?

jobba på och var inte ute till 2 på nätterna, jag går IV för att jag sumpade mina chanser, och det ångrar jag grovt nu.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Lite som du känner nu, kände jag inför 9:an förrförra året.
Jag låg på bott igenom hela skolan fram till 9:an.
Då menar jag ett D om jag hade tur.
I 9:an blev de bara gamechanger direkt.
Slutade med att jag fick 2D 3A 2B och resten C.

Tycker inte du ska oroa dig :) Har du någon fin milf som lärare i något ämne?
Fjäska som fan! Jag kan då inte laga mat, jag hade A i hemkunskap.
Jag kan då inte peka ut alla länder i Europa? Jag hade B i geografi.
Och min svenska? Mjah...inte värd ett B iallafall.
MEN när du kommer till gymnasiet, slacka inte som jag har gjort nu. Ångrar det starkt då jag fick gå sommarskola 2 ämnen. På skolavslutningen när jag fick betygen så var jag bombis på att hoppa av.
Kör hårt hela vägen, jag är taggad inför nya läsåret och jag skall läsa på mycket, tycker jag du också gör!
.
.
.
.men glöm inte att titta på rumpor.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
rappe97
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 8 januari 2011, 17:17
Ort: boden

Inlägg av rappe97 »

nian är lättare än åttan, lyssna på lektionerna så fixar du betyg. sen behöver man bara typ 2/5 delar godkänt för att fixa nationella. brukar iaf vara mindre än hälften för godkänt. inget att haka upp sig på :)
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

Sebbe-Tuning skrev: .
.
.
.men glöm inte att titta på rumpor.
bästa tipset :D. nää men 9an var inte så jobbig som alla säger 8an var typ värre :)
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Jag skulle vilja säga att det bästa du kan göra är att ha sovit ordentligt varje natt, för mig gör det en otrolig skillnad :) Sen var jag inte hur det är för just dig men jag brukar försöka hitta de roliga bitarna av ett ämne och om inte annat göra så att ett ämne blir roligt för när det är roligt och intressant så kommer man lära av sig själv eftersom man är intresserad av det (typ som med mopeder :wink: ).
Sen så (inget illa menat och jag vet inte hur du gör) gör verkligen det du ska på lektionerna också, jag har tyckt att det är förvånansvärt lätt att smsa bort en lektion eftersom man måste komma in i det igen efter varje sms vilket tar tid.
Men framförallt, ha kul och gör det kul och intressant, snacka med lärarna så att det blir roliga uppgifter också, det funkade i alla fall för mig, jag hade as-bra betyg :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

Jag ska också börja nian snart, känns dock lugnt för mig :)

En fråga: Hur är det när man söker till gymnasium, söker man på vinterns betyg eller sommarens? Har hört olika från alla håll.
Måste man ha bestämt sig vid julen? Är lite förvirrad kring allt detta... :roll:
Senast redigerad av Magister543 den 14 augusti 2014, 11:54, redigerad totalt 1 gånger.
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Användarens profilbild
Dave448
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 mars 2014, 00:05
Ort: Sandviken

Inlägg av Dave448 »

Magister543 skrev:Jag ska också börja nian snart, känns dock ganska lugnt för mig. Men precis som tidigare sagt så är det bara att ligga i, plus att hitta ett eget sätt att koncentrera sig på. :)

Lånar tråden med en fråga: Hur är det när man söker till gymnasiumet, söker man på vinterns betyg eller sommarens? Har hört olika från alla håll.
Måste man ha bestämt sig vid julen? Är lite förvirrad kring allt detta... :roll:
Man söker på sommarbetyget. Valet gör man på våren och sen blir det omvalsperiod om du vill ändra dig.
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 1 april 2013, 18:19

Inlägg av derbi_pöjk »

Om du vill få bra betyg och ha möjligheten att välja vilken gymnasieutbildning du vill så måste du KÄMPA. Jag tog 9:an j*vligt seriöst för att jag ville kunna välja vilken linje som helst på gymnasiet. Och det målet uppnådde jag genom att jag pluggade över, lyssnade mer på lektionerna och satt hemma och pluggade mycket istället för att gå ut och köra moped.

I stunden var det hemskt jobbigt och jag ville göra allt förutom att plugga. Men när jag väl skulle söka in till gymnasiet då var det kul att ha så pass bra betyg så jag hade möjligheten att välja på alla linjer.

Men angående nationella proven så är det välllldiiiggtt mycket trams i det. Alltså lärarna överdriver rejält bara för att man ska ta det hela mycket mer seriöst.

jag tyckte själv att 8:an var värre än 9:an. Det ända är att i 9:ans betyg är mer "värda" än 8:ans

PLUGGA PLUGGA PLUGGA OCH LYCKA TILL :)
Bild
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Sebbe-Tuning skrev:Lite som du känner nu, kände jag inför 9:an förrförra året.
Jag låg på bott igenom hela skolan fram till 9:an.
Då menar jag ett D om jag hade tur.
I 9:an blev de bara gamechanger direkt.
Slutade med att jag fick 2D 3A 2B och resten C.

Tycker inte du ska oroa dig :) Har du någon fin milf som lärare i något ämne?
Fjäska som fan! Jag kan då inte laga mat, jag hade A i hemkunskap.
Jag kan då inte peka ut alla länder i Europa? Jag hade B i geografi.
Och min svenska? Mjah...inte värd ett B iallafall.
MEN när du kommer till gymnasiet, slacka inte som jag har gjort nu. Ångrar det starkt då jag fick gå sommarskola 2 ämnen. På skolavslutningen när jag fick betygen så var jag bombis på att hoppa av.
Kör hårt hela vägen, jag är taggad inför nya läsåret och jag skall läsa på mycket, tycker jag du också gör!
.
.
.
.men glöm inte att titta på rumpor.
Ehh milf som lärare...? skulle inte tro det va det finns nog 2 stycken i hela skolan resten kärringjävlar som klagar på en när man ska på toa ^^

Jaa, jag är rätt taggad. Skratta inte åt mig nu men jag får inte vara ute till 12 när det är skola bara under helger så får man va ute till halv 3 max. Men det är läxjävlarnas fel som gör att jag mår dåligt! Har gott om vänner i skolan för att känna mig trygg vi är ungefär 10 st moppe pojkar så det är inget som gör mig att jag känner mig ensam osv.

Tack Sebbe-Tuning för att du la ner din tid för att läsa & svara :)
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

rappe97 skrev:nian är lättare än åttan, lyssna på lektionerna så fixar du betyg. sen behöver man bara typ 2/5 delar godkänt för att fixa nationella. brukar iaf vara mindre än hälften för godkänt. inget att haka upp sig på :)
Gryymt, bra att veta hörru men jag ska inte vara lugnt för att det är 2/5 delar måste ju såklart fixa mer än sådär :)
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Derbi_pöjk skrev:Om du vill få bra betyg och ha möjligheten att välja vilken gymnasieutbildning du vill så måste du KÄMPA. Jag tog 9:an j*vligt seriöst för att jag ville kunna välja vilken linje som helst på gymnasiet. Och det målet uppnådde jag genom att jag pluggade över, lyssnade mer på lektionerna och satt hemma och pluggade mycket istället för att gå ut och köra moped.

I stunden var det hemskt jobbigt och jag ville göra allt förutom att plugga. Men när jag väl skulle söka in till gymnasiet då var det kul att ha så pass bra betyg så jag hade möjligheten att välja på alla linjer.

Men angående nationella proven så är det välllldiiiggtt mycket trams i det. Alltså lärarna överdriver rejält bara för att man ska ta det hela mycket mer seriöst.

jag tyckte själv att 8:an var värre än 9:an. Det ända är att i 9:ans betyg är mer "värda" än 8:ans

PLUGGA PLUGGA PLUGGA OCH LYCKA TILL :)
Jag har svårt att plugga det säger bara " STOPP " för mig och, jag kan mecka med moppen hela dagen och tycker att det känns kul som fan och tappar aldrig lusten men i skolan kan jag inte plugga i 2 timmar det är något fel med MIG :(
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Kan tänka mig att nationella är svåra om man har svårt för att komma ihåg saker. Jag tyckte det va pisslätt. Fick 300 poäng utan att plugga speciellt mycket, medan vissa tjejer sitter 4-5 timmar. Vilket kan va rätt orättvist. Det gäller att hitta sitt sätt att lära sig, skriva ner/läsa/repetera..
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Betamekk skrev:Kan tänka mig att nationella är svåra om man har svårt för att komma ihåg saker. Jag tyckte det va pisslätt. Fick 300 poäng utan att plugga speciellt mycket, medan vissa tjejer sitter 4-5 timmar. Vilket kan va rätt orättvist. Det gäller att hitta sitt sätt att lära sig, skriva ner/läsa/repetera..
Tack för att du ger mig tips :)
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

9:an är det lättaste året i högstadiet, och 8:an är det svåraste. Så du har nog inget att oroa dig för, bara repetition och inget nytt alls. Nationella betrakta jag mest som ett skämt. Trodde det skule vara nått svårt, tror inte någon i vår skola som faktiskt försökte fick underkänt. Vet om en kille som inte fick godkänt och han svarade inte på några frågor alls.

Redan att du är rädd att inte klara dig kommer sporra dig till att klara det, du ska se det går bra!

Lycka till, och kämpa tappert!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

TheFlyingFin skrev:9:an är det lättaste året i högstadiet, och 8:an är det svåraste. Så du har nog inget att oroa dig för, bara repetition och inget nytt alls. Nationella betrakta jag mest som ett skämt. Trodde det skule vara nått svårt, tror inte någon i vår skola som faktiskt försökte fick underkänt. Vet om en kille som inte fick godkänt och han svarade inte på några frågor alls.

Redan att du är rädd att inte klara dig kommer sporra dig till att klara det, du ska se det går bra!

Lycka till, och kämpa tappert!
Tack så mycket! Jag lovar att fixa det i 9an, jag skolkade då och då men inte för mycket ca 20 timmar sammanlagt fick jag i skolk men jag lovar att förändra mig, farsan har vägrat hjälpa mig med moppen han säger bara " tänk på skolan istället och han har rätt " han har lovat mig att ge mig pengar osv för att få en riktigt unik moppe men nu har jag inget.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 1 april 2013, 18:19

Inlägg av derbi_pöjk »

Förstår att det kan vara jobbigare för andra :/

Men om det finns läxhjälp på skolan så kan man ju sitta kvar på det. Eller bara be om mer hjälp.

Du kanske kan koncentrera dig mer i en mindre grupp? :)

Kom ihåg! Bara för att man tycker mer om att sitta själv tyst eller att man stannar kvar efter skolan för att plugga, betyder inte att man är mer dum än någon annan! Hitta ditt egna sätt att lära dig och göra så att uppgifterna blir mer roliga :)

Kämpa på! :)
Bild
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Hur är 8:an?
Ska börja i 8:an nästa vecka ..
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Speedway skrev:Hur är 8:an?
Ska börja i 8:an nästa vecka ..
8:an är det svåraste året i högstadiet, och endast 5:an är svårare i hela grundskolan =D Men jag kan inte minnas jag gjorde läxor då heller och hade även då medelbetyg strax över 8,2~
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
derbi3
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 5 september 2013, 08:50

Re: Tips om hur jag ska klara 9an?

Inlägg av derbi3 »

Jag tyckte nian var rätt okej, tycker att det är skönt att börja gymnasiet nu.
Men det enda tipset jag kan ge dig som de andra säkert redan gett är att plugga mer, även när det känns som det värsta som finns. Och även om det känns som mycket, så är det ingenting att plugga om det kan avgöra ens framtid. Det är så lite tid, så bara plugga på, och som de andra redan sagt: försök hitta ett sätt att koncentrera dig på.
Försök också att prata med dina lärare om du inte har gjort det innan, att du tycker att det är svårt, och se om dom kan hjälpa dig.
Den enda som egentligen kan känna av hur du ska klara det är du själv.
Lycka till, kämpa på! :)
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Jag tyckte att åttan var det svåraste på högstadiet. Nian var dock lättare, mycket repetition osv. Angående nationella proven så har du inget att oroa dig för! Vill du ha någon uppsats eller så så kan du skicka ett PM, jag en hel del uppsatser, bokrecensioner osv från åttan och nian med betyg C-A.
Enligt internet är din mamma den fetaste människan på jorden. Trots det har alla legat med henne?!
Skriv svar