nästan klar projekt me köjligt mkt delar

Twostrokeriders egna bytesavdelning.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Zöölax
Elmoped
Inlägg: 87
Blev medlem: 3 juni 2014, 18:54
Ort: Ale

nästan klar projekt me köjligt mkt delar

Inlägg av Zöölax »

efter haft den ett tag nu så har ja tröttnat! detta är doc en intessekoll men om de finns nån sariös köpare där ute så ee den till största sannolighet din! så de ja säljer är ett nästan färdigt projekt! motorn går doc inte men jag har ny cylinder förgasare packboxar mm så de borde inet vara allt för svårt att lista ut! lagt ner ca 15 000 på de de som finns är!
rijeu rrx 06 750 mil fint skick
hemmalackade kåpor
3 dellorto förgassare 16,17,5 och 21mm
3 membran (reed) ett orginal ett stage6 racing och ett okänt (antagligen stage 6 de med)
2 st motorer en ganska ny och fin som doc inte startar men veven är helt intakt och går bra nya packboxar och bra vevlager! den andra lite äldre och gått lite hårdare.
3 st cylindrar en 75cc sprillans ny (okänt märke) en orginal 50cc och en airsal 70cc som har en ganska stor repa i sig.
4 st kolvar 1 orginal ny kolv 1 orginal skuren kolv en kolv till 70cc helt ny och en kolv till airsal som en liten bit lossnat på!
1 st stage 6 sportluftfilter helt nytt
2 st orginal insug
kolvbultar nållager till alla kolvar förstås
2 st cdi en orginal och en ducati
2 st tändstift
2 elsystem (som sitter monterat på motorenrna) ett som (jag tror) gåt att ha batteri till och ett orginal som funkar galant.
1 st helt ny racing koppling (från stage 6 tror ja)
1 st ny baklampa med blinkers
1 st hantag och handtags skydd (protaper)
1 st extra tnt styre
1 st backspegel
1 st godkänt mc lås
1 st orginal avgassustem
nästan nya hjullager!
okey ja tror de va allt men har säkert glömt massa små saker har tex delar till en bonde (inte super bra gjord) 12:a som bara behövs svetsas och borras.
som sagt så är de 15 000+ nerlagt på detta projekt andledning till att jag säljer är för att jag trodde den skulle vara redo innan skolstart
men som sagt motorn går inte men de följer med mestadels nya delar direkt från TS så för den som kan lite mera är det nog inga poroblem att fixxa då ja har ny förgasare cylinder bra vev mm.....
jag hadde tänkt mig typ 8 tusen för allt kanske nåt sånt + eller - men jag är heeelt öppen för diskussion och kan gå ner rätt rejält om köpet sker snabbt! jag kan tänka mig att byta mot en helt (å då menar ja 100% felfri) maskin hälst cross moppe Rieju,beta,Derbi,yamaha mm inga sånadära gammla moppar. jag gillar av prinsip inte bögpulkor men om nån har en aerox som ja fassnar för så är ja inte omöjlig jag har oxå ca 1000 kr ja kan lägga imellan och en nästan ny ns holy 1 bike (trick cykel) dne på min PF bild och massa långboards å kullager å sånt av bra märken om de är intressant
ja bits inte vill du komma me skammbud eller nåt sånt skicka iväg ett pm å hoppas på de bästa!! ha de gött
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Wow! Skulle jag bott i Sverige skulle jag hämtat alltihop direkt, skulle inte funderat en sekund :o

Om jag var du skulle jag dock behållit en maskin och plockat ihop den med hjälp av dom delarna du har som är hela, och sen sålt den för en jäkla massa pengar :)
Zöölax
Elmoped
Inlägg: 87
Blev medlem: 3 juni 2014, 18:54
Ort: Ale

Inlägg av Zöölax »

haha bara de att ja gett upp efter att ha haft de värsta sommalovet i mitt liv!
Skriv svar