Digital mätare på moppe utan batteri!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Zöölax
Elmoped
Inlägg: 87
Blev medlem: 3 juni 2014, 18:54
Ort: Ale

Digital mätare på moppe utan batteri!

Inlägg av Zöölax »

Tjena! undrar om jag på nått sätt kan få på en digital mätare som kräver 12v batteri på min Rieju rrx 06 som inte har batteri!? går de på nått sätt att koppla in ett moppe batteri som laddas när man kör? räcker de kanske med ett helt vanligt litet 12v batteri som amn köper på ica å sen kopplar en strömbrytare till? jag har oxå hört (vet inte om de är sant) att man kna klyva nån kable nånstans koppla in den till mätaren så får den 12v (samma strömm som går till lampor mm...) tack för svar! ha d!
Zöölax
Elmoped
Inlägg: 87
Blev medlem: 3 juni 2014, 18:54
Ort: Ale

Inlägg av Zöölax »

.?
Wat
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 juni 2014, 11:30

Inlägg av Wat »

Bump.

Vill också veta.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Växelström
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Wat
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 juni 2014, 11:30

Inlägg av Wat »

Rainn skrev:Växelström
Och prylar som kräver 12V kräver likström då antar jag?
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Wat skrev:
Rainn skrev:Växelström
Och prylar som kräver 12V kräver likström då antar jag?
Nja.. jag kan inget om crossmopeder, jag tror inte det kommer att gå så bra då växelström gör så att baklyset och framlyktan lyser utan batteri.

Annars kan du koppla mätaren till baklampan eller framlampan på något sätt och när du gasar kommer det lysa starkt men det är det som är det oroliga annars kan du ju köpa ett batteri o ha det någonstans under sadeln?

!!OBS!! JAG ÄR INTE KUNNIG NÄR DET GÄLLER ELFRÅGOR OSV SÅ DET ÄR BÄST ATT G-Son ELLER NÅGON ANNAN SVARAR !!OBS!!
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Nyare Riejus (MRT) har inget batteri och har visst en Koso DB01-R mätare eller vad den heter, så visst ska det fungera!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar