Custom / trimmad ciao vs orginal

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 mars 2014, 17:45

Custom / trimmad ciao vs orginal

Inlägg av Knatten123 »

Tjenare!

Då grannarna har flyttat fick jag ta över deras defekta ciao moped. Då jag älskar att mecka med motorer tänkte jag kanske bygga om den till en liten stunt maskin eller bara langa på lite trim.

Nu till frågan... Om jag sedan vill sälja vidare den för att ha råd med andra projekt vad skulle folk vara mest intresserade av? En orginal gammal ciao eller ett fränt trim eller custom projekt?

Tack i förhand!
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Då får mellan 5-9k för en rejält stylad ciao! Du får oftast mer om den är hyffsat original i motorn! Men för en originalare får du runt 3-6k beroende på skick och årgång! Oftast lättsålda! Sen får du ju tänka på att stylar du en Ciao lägger du oftast mer pengar på den än du får!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 mars 2014, 17:45

Inlägg av Knatten123 »

Speedway skrev:Då får mellan 5-9k för en rejält stylad ciao! Du får oftast mer om den är hyffsat original i motorn! Men för en originalare får du runt 3-6k beroende på skick och årgång! Oftast lättsålda! Sen får du ju tänka på att stylar du en Ciao lägger du oftast mer pengar på den än du får!
Får jag mer pengar ju äldre ciaon är?
Om allt fungerar så klart. :)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Eller dom brukar ligga runt 3-4 för dom som har årgången upp till 1999 efter 2000 fick dom bättre fälgar och mycket annat blev nytt. Så det är dom efter 2000 som är värda mest!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Skriv svar