23/12 Bensinskalles lätt mc projekt

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

23/12 Bensinskalles lätt mc projekt

Inlägg av bensinskalle »

Bensinskalles Senda 150 sm projekt

Bild

bestämde mig nu för att göra ett litet projekt med min 125:a ;)

Historia: Köpte hojjen på påsklovet -08 i uppsala. Hade då gått 78 mil. Sedan fick den stå hemma tills ja tog kortet nu i början av sommarlovet.

Det är då en Derbi Senda baja sm 125 f -05. Sitter yamaha motor i ( finns med hondamotor också ). Det är en tvåventils, luftkyld fyrtaktare ;). Tyvärr är den ganska klen men då har ja något att bita i ^^

Anledningen till att ja köpte denhär, och inte en tvåtaktare är helt enkelt att ja vill ha en pålitlig supermotard som går att åka vardagligt med och långt. Va ska man annars me lätt mc till om inte för första gången kunna förflytta sig fritt ? Därför vägrade ja tvåtakt ( ktm, gasgas mm ), som drar en liter milen och inte går att åka långt på :P .

Bild

Nuvarande setup ( numera den förra setupen ):

150 cc bigbore ( BBR )
Trimmkamm ( BBR )
Högkomp- kolv ( BBR )
Ombestyckad förgasare
Trimm ljuddämpare ( By Me )

///kommande setup på motor nr #2 ( numera nuvarande setup ) :

Har :D , pågång :P , kanske ' :?

150 cc bigbore ( BBR ) :D
Trimmkamm ( BBR ) :D
Högkomp- kolv ( BBR ) :D
Trimm ljuddämpare ( By Me ) :D
Mikuni TM28-1 (28 mm) flatslide med accpump :D
Insug :D
Öppet luftfilter :D
Snabbgas :D
Ny krök ( dimensionerad efter toppen ) + Modda om ljuddämparen :? / :P
* Portad topp * :D
Tyngre drevning :?

( motor #1 original igen )

Styling:

Borttagna backspeglar ( 1 spegel ibland när ja åker )
Borttagen b*g-läpp = Mini LED-lampa, hemgjord reghållare
Polerat bromspeten
Polerat växelpeten

Kommer kanske:

Ny framlampa: Manga, Crossplatta, Nåt annat coolt 8) ?
Annan lack?

Mål? Få den att gå så bra som möjligt utan att skicka plånboken till månen!

_______________________________________________________

Beställde en mini LED baklampa från twostroke och byggde en reghållare av 1mm:s elzinkad plåt.

Bild

ja skar till plåten me vinkelslip och bockar sedan till den.

Bild

Bild

Bild

Skillnad ^^ ?

Sen var ja ju tvungen och polera lite:

Bild

Bild

Glänser*** :D

Bild

Sen tröttnade jag på ljudet i bågen, lät för fjösigt ^^, så bestämde mig för att fixa en ljud"dämpare" ^^. Låter bilderna tala för sig själva:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

I början körde jag utan insats ( bara en helt tom ljuddämpare ), lät som faän o gick gött, men ja märke att ja fick effektförlust eftersom de blir virvlar där avgaserna går in i ljuddämparen. Dessutom så lät de som en jävla harley davidsson ( raka rör ), vilket inte var de ja strävade efter. Ja va mer ute efter de grova ljudet från fyrtaktscrossar ;)

Så ja byggde en insats av perforerad plåt o lindade in hårt med dämparull. Blev jävligt bra, riktigt fint ljud ( exakt de ja va ute efter ), och ja fick betydligt högre effekt.

Bild

Så småningom så ville ja ha mer krut, så ja köpte ett 150 cc kitt från usa. Blev dyrt i slutändan med frakt och jävla tull :evil: , men tillslut kom de:

Bild

Bild

nedre ramen ä borttagbar så ja plocka bort alltihopa ^^

Bild

Saknas nåt?

Innan ja satte dit nya cylinderkittet så beställde ja ny förgasare, mikuni tm 33 -12 flatside accpump ;) och diverse tillbehör från vrm.se ;). Men eftersom toppen har alldeles för snåla kanaler så kunde ja inte sätta dit nya förgasaren.

Men här ä grejjerna:

Bild

Bild

riktigt stor klump xD

Bild

där ä problemet... Insugets diameter ä 36 mm, toppen är på ca 25 ^^. Så därför behövs *portning*

Till de köpte ja en ny motor:

Bild

Bild

Kameran dampa så blev lite suddiga bilder...... Men men de va från början tänkt att ja skulle köpa en ny topp eftersom ja inte vill borra sönder originaltoppen, men en NY kostar 10 k ^^, lite onödigt mkt kanske. Så köpte den här motorn beg istället till ett rimligt pris. Enda problemet är att de står yamaha på kopplingskåpan, och de står Derbi på original xD.

Så när ja fått topp nr #2 portad så hade ja tänkt flytta över 150 cc:n till motor #2 och stoppa in den i bågen...

UPPDATE 12/9

Japp, nu är toppen på portning 8) . Äntligen börjar de röra sig åt rätt riktning igen ;)

Tyvärr enligt Boost 3 ( sporthoj.com ) som portar min topp så var min avlopprörsförgasare ( mikuni 33mm ) för stor för min lilla motor :x , men ja har förhandlat med vrm som ja köpte fuggen av och får byta mot en 28 mm flatslide istället för en hundring imellan ;)

Allt för denhär gången 8)


UPPDATE 26/9

Nu har Toppen kommit tillbaka från portning samt nya 28 mm förgasaren ;)

Bild

Än så länge är a iaf skiiiitnöjd, toppen ser helbra ut ;). De som är gjort är helt omgjord insugskanal. Den är gjord så rak de går och plastad för att få rätt form ;). Ventilerna är slipade och omgjorda, förbränningsrummet är bearbetat och polerat. Avgaskanalen är uppborrad och omgjord till formen.

Bild

Bild

Fuggen är i princip densamma, men det är igjutet mer gods i den så att den bara är 28 mm stor invändigt ;). Lite andra smågrejjor som är mindre än 33:an också som bensinanslutning. 33:an hade ju fan anslutning för 9 mm slang medan vanlig slang ä 4-5 mm ^^. Accpump och flatspjäll förstås ;)

Bild

Kunde ju förstås inte låta bli o provmontera för o se hur de kommer bli xD

Bild

kan inte annat än säga att de är en vacker motor ;) ^^

Bild

Bild

Bild

Nu återstår bara en ny packningssats till 150 cc kittet så kan ja i princip flytta över grejjorna till motor nr # 2 ;) Ja kommer behöva en ny gasvajjer förmodligen också o så får vi se om de blir snabbgashandtag eller inte :P

Bild

UPPDATE 27/9

Som svar på MarcusRRX inlägg så kommer här en liten film :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m_gPvQvyhAU[/youtube]

Kommer uppdate när de händer nåt mer ;)


och de ä nu:

UPPDATE 24/10

Nu har det varit mycket aktivitet den sista veckan ;) Jag har fått hem två packningssatser från procycle, den nya motorn är ihopsatt och monterad ;)

Bild

topp- och fotpackningarna till 150 cc:n ;)

Bild

tvättar bågen en sväng innan det är dags för motorbyte ;)

Bild

Bild

In i garaget....

Bild

Bild

Bild

Hela motorsystemet bortplockat förutom en del el och ljuddämparen ;)

Bild

Motorerna ;)

Bild

Kopplingskåpan på originalmotorn....

Bild

Och den nya motorn ;) Som ni ser är det en yttepytte liten skillnad ^^

Bild

Skruvat isär båda motorerna. efter de så börja ja med att flytta över BBR-kammen till den nya toppen och sätta tillbaka originalkammen i originaltoppen...

Sen var de bara att byta cylindern.

Bild

Bild

150 cc har gått över 200 mil under sommaren, men ser hur fin ut som helst, och lär garanterat gå säkert 500 mil till så fin som kolven och cylindern var ;)

Bild

Bild

En av kammarna ;)

Bild

Startmotorn har flyttats över till den nya motorn, och allt annat som lite kablar, ramen mm ;) Sen var de bara att smälla dit den


Bild

Sen så kan man ju tro att jag var färdig, men självklart inte... Allt ,förutom själva motorn, som kan gå fel gick fel! xD

Förgasaren tog i tanken, fästet till gaswiren tog i tanken, luftfiltret fick inte plats osvosv, gaswiren passade inte....

Efter miner och vackra ord så kom ja fram till lösningen att höja upp hela tanken! Den sitter med tre lodräta skruvar och de två bakre lade jag emellan ett par muttrar så tanken kom upp från förgasaren.

Gaswire fästet på förgasaren fick jag göra om helt.. Det var bara att skruva loss och kapa sönder, och svetsa om. Tillslut blev det bra, inte vackert.. men bra ^^

Gaswire fick jag köpa en ny av. De fick bli en universalwire eftersom den först och främst måste ha stora kulor i båda ändarna. 28mm fuggen har ju flatspjällstrottel så det sitter extern styrning där man fäster wiren ( kika bilderna ) och den kräver längre wire. Själva höljet till wiren vara mycket kortare... SJälva wiren var tvungen att vara extra lång för att räcka till det nya snabbgas handtaget och till förgasaren.. Så det blev lite moddning kan man säga ^^

Ja fick köpa slang till luftfiltret och efter ca 4 olika försök så kom de på plats ;)

Bild

Snabbgasen ;) funkar ruggigt bra och ä störtskönt ^^ Rekommenderas starkt!

Efter att ha pillat ihop allt ser det ut såhär:

Bild

Klistrat dit procycle, BBR och twostroke dekaler ;)

Bild

Bild

Körde en provrunda med bestyckningen : Huvudmunstycke 115, lågfart 25 och den gick lite taskigt... Bytte sedan upp till 122,5 och 27,5 ;) och då gick den bättre ch ja har kunnat köra lite, men det återstår en del att göra med bestyckningen innan ja kan börja köra ordentligt xD

_____________________________________________________________

Nu ser setupen ut såhär:


///Nuvarande setup på motor nr #2:

Har :D , pågång :P , kanske ' :?

150 cc bigbore ( BBR ) :D
Trimmkamm ( BBR ) :D
Högkomp- kolv ( BBR ) :D
Trimm ljuddämpare ( By Me ) :D
Mikuni TM28-1 (28 mm) flatslide med accpump :D
Insug :D
Öppet luftfilter :D
Snabbgas :D
* Portad topp * :D

Sen sånt som kanske ska fixas:

Ny krök ( dimensionerad efter toppen ) + Modda om ljuddämparen/ göra ny? :? / :P
Tyngre drevning :?

( motor #1 original igen ) Ska beställa hem ny topplockspackning så att jag kan skruva ihop originalmotorn igen
_____________________________________________________________


UPPDATE 29/10

Fått fart på monstret nu !! ;) Ja lovar de låter fint o de verkar vara en hel del kräm ;) Problemet ä bara att kopplingen ä helt slut på den nya motorn så de blir till att köpa nya lameller o fjädrar ^^ Gjorde en liten film så ni ska få höra besten :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n_JBCCzBNrk[/youtube]

UPPDATE 21/1 -09

Nu har de inte hänt så äckligt mycket med derbin, för de är inte direkt hojsäsong… Då tänker i kanske att det är under icke-hoj-säsongen som man skruvar o håller på som mest, men problemet är det att det mesta av skruvandet är klarrt och nu väntar inställning…. Men de ä svårt eftersom det är icke-hoj-säsong som sagt ^^ .

Men i alla fall, lite har hänt. Jag har fått dit en NY koppling ;) Ni som har läst vet att den gamla slirade som slicks-däck i lera ^^

Bild

Bild

1000 spänn =) 5 lameller + 4 fjädrar, och en packning

Bild

Da motor:

Bild

Kopplingskåpan:

Bild

Ny packning. Visade sig behövas då den gamla blev till många delar när ja skruva isär ^^

Bild

Bild

Bild

Bild

Gamla kopplingen ;) Vad ja kan se så är faktiskt inte lamellerna så slitna så dom funkar nog finfint i reserv, fjädrarna verkade heller inte vara så värst välanvända. Anledningen till att kopplingen slirade kan vara att ”staget” som ska lätta trycket på kopplingen var så spänt att kopplingen inte gick ihop ordentligt. Men tyckte de va lika bra att byta kopplingen när ja ändå var igång, och hade en ny låg. Den gamla fick helt enkelt bli reserv ;)

Bild

Sen var de bara att skruva ihop allt igen :D

Den nya kopplingen fick bli en originalkoppling, för de hade blivit så jäkla dyrt att ta hem en från staterna ( typ enda stället dom har bra delar till min motor )… Så eftersom fjädrarna är original och jag har betydligt mer vrid i motorn nu så la ja brickor vid fjädrarna för att de skulle bli extra spänn ;) Blev riktigt bra faktiskt, nya kopplingen drar som fan :D

Lite senare så putsade ja upp ljuddämparen lite, o passade på att kolla dämparullen? =

Bild

Bild

Blir till att fixa lite ny ^^ . Men går i ”bygga ny dämpare”-tankar så jag kommer nog inte lägga ner så värst mycke krut på den här dämparen. Bygger ja en ny ska de bli med konat utblås ;) ( som giannelliburkar )
_____________________________________________________________

Sen händer de ”lite” annat i garaget som ja tänkte skriva lite om…

Bild

Jonas ( yamaha125:s ) nyinköpta 240 traktor skulle få sig ett nytt flak ;) Så där blev de en månads hårt arbete men de blev jävligt bra !

Bild

Sen var de bråttom att få ut epan för då skulle nästa in så fort som möjligt… Fassans porsche projekt som håller på i full fart i skrivandets stund ;) Den ska fräschas upp och bli ombyggd till RSR…

Bild

Så ska det nya objektet in efter porschen ;) Ska fräschas upp och besiktas och förmodligen säljas efter de …

Bild

Krigshjälten fick några skador efter drabbningarna under Allhelgonarullet på kägleborgs banan ;) Så den ska in i garaget och få sig en liten omgång…

Bild

Så de är full fart i garaget :D Kommer hända mer med bågen senare under våren när snön dragit iväg, då blir de full fart :D

Bild



UPPDATE 22/4 -09

Bild

NU HAR VÅREN KOMMIT som dom flesta har märkt :D

Har börjat ställa in förgasaren på hojen på allvar nu ;) Och ja kan avslöja att de inte är lätt, har typ bytt munstycke 20 ggr... Men nu ligger jag på 32,5 i lågfart och 165 i huvudmunstycke och motorn går 99 % ;) Behöver aning mindre huvudmunstycke för han blöddrar lite när motorn blivit riktigt varm, och han går lite snålt på jämngas så ska testa lite större lågfartmunstycke ;)

Har ingen vettig film eller så så tyvärr så kan ja inte låta er höra de fantastiska ljudet som kommer från denna maskin, alltså satan va gött de låter!!! Riktigt dovt o kraftigt när man gasar på :D

Bild

Motorn går äckligt bra på lågvarven, den har urmycke vrid. 0-70 gör man i princip på typ fyra sekunder mellan 3-6000 varv ;)

Den trycker på som fan på toppregistret också, men han ä tydligt svagare där så ja ska klura på lite lösningar... Jag har fått reda på att bbr kammen sägs vara slö som fan så får ja bekräftelse på de så ska ja fixa en ny... Ska se om ja kan plocka bort balansaxeln också, de sägs ge effekt :D Och så ska ja försöka lätta svänghjulet ;)

Bild

Ja har börjat göra en ny ljuddämpare i skolan nu, de blir en rejäl dämpare med konad bakdel, och den kommer bli betydligt mer optimalt utformad så de kommer bli betydligt bättre flöde ;) Har inga bilder på den än men har inte gjort så mycke på den än :P

Bild

Sen har ja fått ett nytt problem, de har börja läcka olja från toppen... Jag skruva isär motorn en omgång och jag satte i en styrning ja hade glömt sedan tidigare, men de hjälpte ju inte.... -.- .....

Bild

Så ja rev ner skiten igen, och då lyfte ja av hela cylindern och då visade de sig att ja hade glömt en styrning nertill också ^^. Hade dessutom på flänstätning på topplockspackningen så den skulle täta ordentligt... Men de hjälpte ju förstås inte...

Bild

Så ja rev motorn en tredje gång, och tog med toppen till skolan och planade den ;) de blev -27 hundradelar innan de blev bra, för räsen var felinställd när ja börja så först blev de snett... :roll: ... Kom hem och snickrade ihop motorn.. Tror ni de hjälpte?

Bild

Bild

Nej inte fan gjorde de de, den dräller fortfarande olja..... Så nu måste ja skaffa nya packningar till motorn för alla är använda och återanvända... Ska försöka plana cylindern också, då ska fan packningsytan bli rak! :D

Ska försöka ta reda på mer om svänghjulet o balansaxeln ;) Kommer med påfyllning när de händer nåt nytt ;)

Bild








UPPDATE 23/12 -09

Nu har de gått över halvåret sedan senaste uppdaten men de har inte hänt så mycke sen dess. Tyvärr svalnade intresset ganska hårt under sommarlovet då de bara strulade. Motorfan fortsatte läcka olja trots planingen osv. Förgasaren ville heller inte samarbeta, lyckades aldrig få den att gå 100%. Tror nästan den var aningen för stor för motorn tyvärr... Eftersom ja redan spenderat så jävla mycke pengar så orkade ja inte lägga en ny betällning på packningar, kam osv.

När hösten börja smyga på sålda ja hojen då de under vintern blir bil. Kanske blir någon större hoj om ekonomin tillåter i framtiden :roll:

Men i alla fall, innan ja sålde hojen hann ja göra lite roliga saker också. Skrev ju tidigare att ja började bygga på en ny ljuddämpare och den slutförde jag på sommarlovet.

Låter bilderna prata sitt eget språk:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Lacken blev jävligt bra. Härdade den i en ugn och de blev stenhårt då ;)

Bild

Bild

Och sähär blev ljudet ^^ :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=spyBkklRXjs[/youtube]



The end

Får somsagt se om de blir en ny hoj i framtiden, en husa vore inte fel :D




**Kommentera**
Senast redigerad av bensinskalle den 9 maj 2010, 09:49, redigerad totalt 23 gång.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
turbolasse
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 december 2007, 20:22

Inlägg av turbolasse »

grymt! hoppas det blir riktigt bra!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Grymt : D
Men fan byt framlyktan xD
retur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 25 december 2007, 17:22

Inlägg av retur »

ser riktigt bra ut :D:D ! gl :D
Användarens profilbild
Keeroy
Ktm 125!
Inlägg: 300
Blev medlem: 2 december 2007, 00:26
Ort: Skara

Inlägg av Keeroy »

Jag vill se mera :D
Signatur:
Det här är ett stycke text som kan läggas till automatiskt i slutet på alla inlägg du postar. Signaturen kan inte vara längre än 255 tecken.
Användarens profilbild
johann
Elmoped
Inlägg: 147
Blev medlem: 6 maj 2008, 19:30
Ort: Växjö

Inlägg av johann »

ja, frän! lätt mc projekt är alltid kyyl! en krossplatta eller nytt lyse vore inte helt fel?
Bild
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

ganska grymt. måne va den kommer göra efter allt de där :D
kolla gjärna mina projekt :D

Rieju drac 50cc PF RACING GPS 98,10km/h just nu http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49442

suzuki pv 50

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49228
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Snyggt ! fräcktmed något anorlunda



Btw : crossplatta skulle varigt snyggt !
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

vroom det kommer bli superb :o 8)
dj_philip
Svårstartad skrothög
Inlägg: 296
Blev medlem: 26 augusti 2007, 21:25

Inlägg av dj_philip »

såg din pärla på skolan i dag du stog brevid min areox på ullvi
vi får höras

jag går el
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

nice :) men som många säger, byt framlampa ^^
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Gusrieju
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 14 december 2007, 15:24
Ort: kallinge

Inlägg av Gusrieju »

Duktigt nice. Gillar jobet du gjorde med ljud dämparen :wink:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Tack för alla fina kommentarer, fortsätt så :P

btw: UPPDATE
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406
Blev medlem: 27 november 2007, 18:59
Ort: Götet

Inlägg av Senda »

Faan va nice :D Jag vill haaaaaa!!! :D :evil:
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Grymmt !


Byta ut lampan och ge oss en film när du kör :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

MarcusRRX skrev:Grymmt !


Byta ut lampan och ge oss en film när du kör :)
kirrat ;)UPPDATE ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
retur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 25 december 2007, 17:22

Inlägg av retur »

Riiktigt snyggt! :D men byt framlampan?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

FET uppdate ;)


Kommentera xO ! ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Cpi Driver
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 17 mars 2008, 17:36

Inlägg av Cpi Driver »

Så jävla nice :D Sen när du har fått in rätt inställningar o de så vill jag se exakt topphastighet. plus att du måste bänkan ^^ blir kul o se
Fett nice me lätt mc projekt :)
Användarens profilbild
Stunt-Nisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 312
Blev medlem: 31 augusti 2008, 14:50

Inlägg av Stunt-Nisse »

Moddad skrev:Grymt : D
Men fan byt framlyktan xD
håller med moddad byt framlyckta för den dära ser ut som ett teleskop eller nåt.
Ta inte illa upp :wink:
Användarens profilbild
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675
Blev medlem: 16 november 2008, 18:14
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av DraceN^ »

4-takt :)
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

vill se mera! lammel spinn 2000! den slirar ju som ett litet offer! det hördes. om den in te släpte på bakhjulet
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

beckvall skrev:vill se mera! lammel spinn 2000! den slirar ju som ett litet offer! det hördes. om den in te släpte på bakhjulet
Haha ja som fan xD Men nu har ja satt i ny koppling, ja håller på med inställningar nu men de är knepigt....

Så damp snön ner nu också så projektet får väl vänta till våren antar ja ;)

ja ska försöka slänga upp en updajt på det senaste när ja får tid :D
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Riktigt gött ljud :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
moppe galen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 645
Blev medlem: 9 januari 2008, 16:51

Inlägg av moppe galen »

Har du bytt framlycktan än?
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres
Inlägg: 1454
Blev medlem: 9 december 2007, 17:46
Ort: Karlstad

Inlägg av riejumannen »

fan va najs ;D
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773
Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter

Inlägg av derbi_senda93 »

jävlar va najs! :D

btw, skulle vilja göra samma regplåtshållare som du. blev riktigt snyggt!! :D jag har ju också en Derbi Senda och jag har kikat lite på din ram där bak och kommit fram till att det är ungefär samma, så jag skulle vilja veta vilka mått du använde för plåten :)

sen undrar jag också, sitter plåten bara fast på ett ställe med de två skruvarna på ramen? så att den "hänger löst" därifrån och ner till själva skylten? sen skulle det vara snällt om du kunde länka miniled-lampan du köpte :D tack på förhand!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Derbi_senda93 skrev:jävlar va najs! :D

btw, skulle vilja göra samma regplåtshållare som du. blev riktigt snyggt!! :D jag har ju också en Derbi Senda och jag har kikat lite på din ram där bak och kommit fram till att det är ungefär samma, så jag skulle vilja veta vilka mått du använde för plåten :)

sen undrar jag också, sitter plåten bara fast på ett ställe med de två skruvarna på ramen? så att den "hänger löst" därifrån och ner till själva skylten? sen skulle det vara snällt om du kunde länka miniled-lampan du köpte :D tack på förhand!
Hittar inte lampan =/ ... Men de går ju bra med vilken lite LED lampa som helst, man får ha lite fantasi bara när man sätter dit den ;)

ja vet inte måtten, men de tar du enklast reda på själv eftersom ramen på mc:n ä större än på moppen ;)

Plåten sitter bara fast i två skruvar som läppen satt fast i :D
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Debianbil
Pimp á la krääm
Inlägg: 721
Blev medlem: 21 februari 2008, 20:41
Ort: Norrköping

Inlägg av Debianbil »

Fin fin :D gött ljud också
<---- :)
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

bensinskalle skrev:
Derbi_senda93 skrev:jävlar va najs! :D

btw, skulle vilja göra samma regplåtshållare som du. blev riktigt snyggt!! :D jag har ju också en Derbi Senda och jag har kikat lite på din ram där bak och kommit fram till att det är ungefär samma, så jag skulle vilja veta vilka mått du använde för plåten :)

sen undrar jag också, sitter plåten bara fast på ett ställe med de två skruvarna på ramen? så att den "hänger löst" därifrån och ner till själva skylten? sen skulle det vara snällt om du kunde länka miniled-lampan du köpte :D tack på förhand!
Hittar inte lampan =/ ... Men de går ju bra med vilken lite LED lampa som helst, man får ha lite fantasi bara när man sätter dit den ;)

ja vet inte måtten, men de tar du enklast reda på själv eftersom ramen på mc:n ä större än på moppen ;)

Plåten sitter bara fast i två skruvar som läppen satt fast i :D
Lampan finns att köpa på cykelkraft.se, gå bara in på belysning så kommer du se den, kostar 160:-. jag ska också byta till den lampan :)

denna Derbi ser ju riktigt grym ut! verkar gå grymt bra också.
btw, den låter riktigt göött också :D
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773
Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter

Inlägg av derbi_senda93 »

bensinskalle skrev:
Derbi_senda93 skrev:jävlar va najs! :D

btw, skulle vilja göra samma regplåtshållare som du. blev riktigt snyggt!! :D jag har ju också en Derbi Senda och jag har kikat lite på din ram där bak och kommit fram till att det är ungefär samma, så jag skulle vilja veta vilka mått du använde för plåten :)

sen undrar jag också, sitter plåten bara fast på ett ställe med de två skruvarna på ramen? så att den "hänger löst" därifrån och ner till själva skylten? sen skulle det vara snällt om du kunde länka miniled-lampan du köpte :D tack på förhand!
Hittar inte lampan =/ ... Men de går ju bra med vilken lite LED lampa som helst, man får ha lite fantasi bara när man sätter dit den ;)

ja vet inte måtten, men de tar du enklast reda på själv eftersom ramen på mc:n ä större än på moppen ;)

Plåten sitter bara fast i två skruvar som läppen satt fast i :D
jag hittade lampan förut =) men jag ska mäta och grejsa nu till helgen så då bygger jag en egen :D
O-W
Workz 07
Inlägg: 491
Blev medlem: 30 maj 2008, 17:14
Ort: stockholm

Inlägg av O-W »

Snyggg Senda ! :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Uppdaaaaaaaate :D

Kommentera :D
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
micke07
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 augusti 2008, 19:58

Inlägg av micke07 »

vad kostar en sån begagnad? :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

micke07 skrev:vad kostar en sån begagnad? :D
Finns fina exemplar runt 20.000 som gått under 1000 mil ;)

Köpte min för 26.000, och då hade den gått 60 mil ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar