Stegra med beta rr

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Stegra med beta rr

Inlägg av Vagif »

Hej har en beta rr 70cc o allt, kan stegra på 1 ans växel men den varvar snabbt och framhjulet åker ner, kan inte få upp den på 2, tips? Jag stegrar utan att använda koppling, kan inte stegra med kopplingen
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

kan inte heller de, men växla bara när varven blir för höga så får du effekt igen :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

david96 skrev:kan inte heller de, men växla bara när varven blir för höga så får du effekt igen :)
Har försökt det men så fort jag tar ut fingrarna för att dra kopplingen så är jag nere.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev:
david96 skrev:kan inte heller de, men växla bara när varven blir för höga så får du effekt igen :)
Har försökt det men så fort jag tar ut fingrarna för att dra kopplingen så är jag nere.
Kan du inte koppla med ett finger då? Isåfall är det ju bara öva på att ha ett finger där.
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

12a kanske kan hjälpa dig
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Hampu skrev:
Vagif skrev:
david96 skrev:kan inte heller de, men växla bara när varven blir för höga så får du effekt igen :)
Har försökt det men så fort jag tar ut fingrarna för att dra kopplingen så är jag nere.
Kan du inte koppla med ett finger då? Isåfall är det ju bara öva på att ha ett finger där.
Det var lika som när jg började köra på bakhjulet jag kunde inge ha ett finger på bakbromsen men nu har jag lärt mig det och kan kör mycket längre :)

Ha ett finger på koppling hela tiden mesans du bara köra också då kommer du Bli van :) du kan ju köpa rsc stunt koppling om du tucker det är trögt med ett finger den ska vara enklare att trycka in för annan utväxling på varjer sägs det :)
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Nojjan skrev:
Hampu skrev:
Vagif skrev: Har försökt det men så fort jag tar ut fingrarna för att dra kopplingen så är jag nere.
Kan du inte koppla med ett finger då? Isåfall är det ju bara öva på att ha ett finger där.
Det var lika som när jg började köra på bakhjulet jag kunde inge ha ett finger på bakbromsen men nu har jag lärt mig det och kan kör mycket längre :)

Ha ett finger på koppling hela tiden mesans du bara köra också då kommer du Bli van :) du kan ju köpa rsc stunt koppling om du tucker det är trögt med ett finger den ska vara enklare att trycka in för annan utväxling på varjer sägs det :)
Jag har två fingrar på kopplingen, men ska försöka bli van med en. Kopplingen är lite lös, hur kan jag spänna den?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev:
Nojjan skrev:
Hampu skrev:Kan du inte koppla med ett finger då? Isåfall är det ju bara öva på att ha ett finger där.
Det var lika som när jg började köra på bakhjulet jag kunde inge ha ett finger på bakbromsen men nu har jag lärt mig det och kan kör mycket längre :)

Ha ett finger på koppling hela tiden mesans du bara köra också då kommer du Bli van :) du kan ju köpa rsc stunt koppling om du tucker det är trögt med ett finger den ska vara enklare att trycka in för annan utväxling på varjer sägs det :)
Jag har två fingrar på kopplingen, men ska försöka bli van med en. Kopplingen är lite lös, hur kan jag spänna den?
Du kan annars köra med två fingrar, när jag skulle lära mig dra upp min moped så klarade inte jag av att ha två fingrar på bromsen (långfingret ville följa med ringfingret vilket resulterade i att jag bromsade när jag ryckte) men nu har jag inga som helst problem eftersom jag knappt rycker i styret, lättare att bara dra upp den med kroppsvikten på sadeln.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Hampu skrev:
Vagif skrev:
Nojjan skrev: Det var lika som när jg började köra på bakhjulet jag kunde inge ha ett finger på bakbromsen men nu har jag lärt mig det och kan kör mycket längre :)

Ha ett finger på koppling hela tiden mesans du bara köra också då kommer du Bli van :) du kan ju köpa rsc stunt koppling om du tucker det är trögt med ett finger den ska vara enklare att trycka in för annan utväxling på varjer sägs det :)
Jag har två fingrar på kopplingen, men ska försöka bli van med en. Kopplingen är lite lös, hur kan jag spänna den?
Du kan annars köra med två fingrar, när jag skulle lära mig dra upp min moped så klarade inte jag av att ha två fingrar på bromsen (långfingret ville följa med ringfingret vilket resulterade i att jag bromsade när jag ryckte) men nu har jag inga som helst problem eftersom jag knappt rycker i styret, lättare att bara dra upp den med kroppsvikten på sadeln.
Hur gör du då? Jag rycker ganska kraftigt. Hur menar med att dra upp den med kroppsvikten?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev:
Hampu skrev:
Vagif skrev: Jag har två fingrar på kopplingen, men ska försöka bli van med en. Kopplingen är lite lös, hur kan jag spänna den?
Du kan annars köra med två fingrar, när jag skulle lära mig dra upp min moped så klarade inte jag av att ha två fingrar på bromsen (långfingret ville följa med ringfingret vilket resulterade i att jag bromsade när jag ryckte) men nu har jag inga som helst problem eftersom jag knappt rycker i styret, lättare att bara dra upp den med kroppsvikten på sadeln.
Hur gör du då? Jag rycker ganska kraftigt. Hur menar med att dra upp den med kroppsvikten?
Flyttar fram arslet ca 5cm sen när motorn varvar upp som mest så flyttar jag tillbaka arslet dom dära 5 centimetrarna + 5 till ungefär :) Med timing blir det mycket lättare och mindre ansträngande, för mig iallafall :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Enklast är ju att rycka, men med kroppsvikten så menar han att han lutar sig bakåt så vikten hamnar på bakhjulet, sedan gasar upp den.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
gashäng
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 28 november 2013, 10:28

Inlägg av gashäng »

om man lär sig stunta med crossmoppe så kan man inte förvänta sig att de är lika lätt som på vespa...
så börja lära dig koppla ev träna dina fingrar?
jag gör så att jag står med en fot på höger sida(så ja är redo med bakbromsen) sen så står jag på knä med andra benet på sadel och vänstra foten precis utanför bakstänkan :D
börja så så kan de va lättare och ex starta på 2:an och köra iväg eller 3:an
men somsagt allting tar sin tid :wink:
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

gashäng skrev:om man lär sig stunta med crossmoppe så kan man inte förvänta sig att de är lika lätt som på vespa...
så börja lära dig koppla ev träna dina fingrar?
jag gör så att jag står med en fot på höger sida(så ja är redo med bakbromsen) sen så står jag på knä med andra benet på sadel och vänstra foten precis utanför bakstänkan :D
börja så så kan de va lättare och ex starta på 2:an och köra iväg eller 3:an
men somsagt allting tar sin tid :wink:
Jo men min moppe toppar typ 100-110. När axxet verkligen kommer i växlarna så är det precis innan jag har nått varvstoppet. Så jag stegrar 10 meter så har jag gått över varvmätaren och jag åker ner igen. Med första växeln kan jag bara gasa lite innan jag måste byta växel igen.
Vad jag måste lära mig är att stegra på tvåans växel då kan jag åka längre.

Men som sagt kan jag få upp moppen på första, men tränar på andra.
Det är bara att träna tills jag kan få upp den på andra då?
Skriv svar