TWS Eagle 50

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

cicciol
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 2 augusti 2014, 08:24

TWS Eagle 50

Inlägg av cicciol »

hej :) ny i forumet och hoppas på att få hjälp. har köpt en begagnad tws eagle 50 och allt funkar bra förutom att den går på så höga varv vid låg gas. någon säger att det ska vara så men det känns crazy. När jag kör typ 10 km/tim så går varvnålen upp till 6 så hela maskinen bara vibrerar. Någon som har svar? Har justerat tomgången så den är normal så om det är nåt fel så är det inte där :D Ha dé
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Skit i förgasaren kanske
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Går den bra annars? Kanske remmen slirar
cicciol
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 2 augusti 2014, 08:24

Inlägg av cicciol »

Tack för svar :)Ska kolla förgasaren :) Drivrem bytte jag för två veckor sedan och det blev ingen skillnad!
cicciol
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 2 augusti 2014, 08:24

förgasare

Inlägg av cicciol »

Ursäkta en 57 årig nybliven moppeägare men förgasare är det detsamma som luftfilter? :? läser igenom instruktionsboken och hittar inget som heter förgasare 8) Ha dé
Användarens profilbild
Ogge98
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 28 april 2013, 20:13
Ort: Eskilstuna

Re: förgasare

Inlägg av Ogge98 »

cicciol skrev:Ursäkta en 57 årig nybliven moppeägare men förgasare är det detsamma som luftfilter? :? läser igenom instruktionsboken och hittar inget som heter förgasare 8) Ha dé
Nej, förgasare och luftfilter är två helt olika saker även om de hör ihop. Luftfiltret filtrerar luften (därav namnet) som åker in i förgasaren. Förgasaren blandar bensin och luft.
Som gamle Bertil en gång sade: om polisen hänger på, då går det inte tillräckligt snabbt.
cicciol
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 2 augusti 2014, 08:24

Inlägg av cicciol »

men hur ser förgasaren ut då :oops: och hur gör jag rent den :roll: står inget i manualen om det! Har rensat luftfiltret idag entligt instruktioner, det var jätteskitigt. moppen går bättre, bara fyratusen varv nu på låg gas mot sex förut så det kanske var det som var felet :D
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

cicciol skrev:men hur ser förgasaren ut då :oops: och hur gör jag rent den :roll: står inget i manualen om det! Har rensat luftfiltret idag entligt instruktioner, det var jätteskitigt. moppen går bättre, bara fyratusen varv nu på låg gas mot sex förut så det kanske var det som var felet :D
Här finns det lite grejer som kanske kan hjälpa dig:
http://www.twostrokerider.se/stall-in-d ... are-moped/
cicciol
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 2 augusti 2014, 08:24

Inlägg av cicciol »

oj oj lite för avacerat för mig :D får se mig om efter nån som kan hjälpa. Tack för alla svar. :D
cicciol
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 2 augusti 2014, 08:24

gnissel

Inlägg av cicciol »

hej igen :) moppen går som sagt bättre sen jag rensade luftfiltret men den gnisslar när jag kör sakta, runt 10 km/tim och med lite uppför så gnisslar det som attans någonstans runt bakhjulet. Drivremmen är ny så det kan inte vara den. Förslag någon? Kan jag testa att spruta lite rostskyddsmedel på vissa detaljer för att kolla om det går över? Ha de :)
Skriv svar