LeoVince ZX rör Aerox

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lerkan99
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 8 juli 2014, 22:16

LeoVince ZX rör Aerox

Inlägg av lerkan99 »

Hade tänkt att köpa ett LeoVince ZX rör till min Aerox och undrar om det är ett måste att byta vikter, fjädrar och munstycke? eller kan man köra med bara röret, resten original? går den jätte dåligt så det nästan är ett måste eller går den inte alls?? och är det något annat man behöver byta då? som typ insug eller så... :roll:
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 17 oktober 2013, 19:38
Ort: skene

Inlägg av HaZ »

Byter du inte munstycke så kan cylindern skära. Så ja, det är ett måste med munstycken.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
lerkan99
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 8 juli 2014, 22:16

Inlägg av lerkan99 »

HaZ skrev:Byter du inte munstycke så kan cylindern skära. Så ja, det är ett måste med munstycken.
Då är det ett större munstycke då? men behöver jag byta insug eller något sådant? :lol:
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 17 oktober 2013, 19:38
Ort: skene

Inlägg av HaZ »

lerkan99 skrev:
HaZ skrev:Byter du inte munstycke så kan cylindern skära. Så ja, det är ett måste med munstycken.
Då är det ett större munstycke då? men behöver jag byta insug eller något sådant? :lol:
Blir ju bättre effekt om du byter vikter och kopplingsfjädrar, men inget måste.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Inte värt om du inte viktar om och byter kopplingsfjädrar :D

Edit: borde inte behöva byta munstycke om du ska köra pluggat?

Sen byta insug för att du byter rör behöver du inte, men slm sagt om dj köper på twostroke.se för du ju med kopplings fjädrar och vikter sen är det bara köpa en munstycks sats och gå upp ca 10-15 storlekar sen arbeta neråt tills den går bra på full gas ;)

Kör du urpluggat orginal rör nu behöver du inte byta munstycke.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=21112 köp ZX-R om du ska köpa nytt eller ska du köpa begagnat här får du med 4,3G vikter och gula kopplingsfjädrar :) detta rör låter mindre än zx om jag kommer ihåg rätt och zx har jag och min kompis orginal aerox låter högre så polisen blir inte misstänksam som mitt stage6 rör som låter som en jävla atombomb
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Nojjan skrev:Inte värt om du inte viktar om och byter kopplingsfjädrar :D

Edit: borde inte behöva byta munstycke om du ska köra pluggat?

Sen byta insug för att du byter rör behöver du inte, men slm sagt om dj köper på twostroke.se för du ju med kopplings fjädrar och vikter sen är det bara köpa en munstycks sats och gå upp ca 10-15 storlekar sen arbeta neråt tills den går bra på full gas ;)

Kör du urpluggat orginal rör nu behöver du inte byta munstycke.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=21112 köp ZX-R om du ska köpa nytt eller ska du köpa begagnat här får du med 4,3G vikter och gula kopplingsfjädrar :) detta rör låter mindre än zx om jag kommer ihåg rätt och zx har jag och min kompis orginal aerox låter högre så polisen blir inte misstänksam som mitt stage6 rör som låter som en jävla atombomb
Jo, det är visst värt även om man inte byter vikter och kopplingsfjädrar. Funkar hur bra som helst med originalvikterna, lite sämre prestanda än ifall man byter men man har ju även lägre bensinförbrukning med lite tyngre vikter, kopplingsfjädrarna är inte heller något man måste byta. Jag kör originalfjädrarna på min slider med ZX-R.

Ifall man kör pluggat zx-r behöver man förmodligen visst byta munstycke. Pluggarna i trimrör brukar vara ännu större än i originalrör (vilket betyder att den går långsammare med pluggat trimrör än pluggat originalrör) och förmodligen är originalmunstycket för stort för ett pluggat zx.
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Hampu skrev:
Nojjan skrev:Inte värt om du inte viktar om och byter kopplingsfjädrar :D

Edit: borde inte behöva byta munstycke om du ska köra pluggat?

Sen byta insug för att du byter rör behöver du inte, men slm sagt om dj köper på twostroke.se för du ju med kopplings fjädrar och vikter sen är det bara köpa en munstycks sats och gå upp ca 10-15 storlekar sen arbeta neråt tills den går bra på full gas ;)

Kör du urpluggat orginal rör nu behöver du inte byta munstycke.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=21112 köp ZX-R om du ska köpa nytt eller ska du köpa begagnat här får du med 4,3G vikter och gula kopplingsfjädrar :) detta rör låter mindre än zx om jag kommer ihåg rätt och zx har jag och min kompis orginal aerox låter högre så polisen blir inte misstänksam som mitt stage6 rör som låter som en jävla atombomb
Jo, det är visst värt även om man inte byter vikter och kopplingsfjädrar. Funkar hur bra som helst med originalvikterna, lite sämre prestanda än ifall man byter men man har ju även lägre bensinförbrukning med lite tyngre vikter, kopplingsfjädrarna är inte heller något man måste byta. Jag kör originalfjädrarna på min slider med ZX-R.

Ifall man kör pluggat zx-r behöver man förmodligen visst byta munstycke. Pluggarna i trimrör brukar vara ännu större än i originalrör (vilket betyder att den går långsammare med pluggat trimrör än pluggat originalrör) och förmodligen är originalmunstycket för stort för ett pluggat zx.
Okej men man får mer acc om man byter vikter å fjädrar? Sen det med pluggen visste jag bara min kompis som körde pluggas drac helt orginal sen köpte han tk och körde pluggat för han får inte trimma och han ändrade inget så jag vet inte :/

men bra att du informerade så jag inge ger ut fel information nästa gång :D
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Skriv svar