Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Blir ju bättre effekt om du byter vikter och kopplingsfjädrar, men inget måste.lerkan99 skrev:Då är det ett större munstycke då? men behöver jag byta insug eller något sådant?HaZ skrev:Byter du inte munstycke så kan cylindern skära. Så ja, det är ett måste med munstycken.
Aerox Setup:G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Jo, det är visst värt även om man inte byter vikter och kopplingsfjädrar. Funkar hur bra som helst med originalvikterna, lite sämre prestanda än ifall man byter men man har ju även lägre bensinförbrukning med lite tyngre vikter, kopplingsfjädrarna är inte heller något man måste byta. Jag kör originalfjädrarna på min slider med ZX-R.Nojjan skrev:Inte värt om du inte viktar om och byter kopplingsfjädrar
Edit: borde inte behöva byta munstycke om du ska köra pluggat?
Sen byta insug för att du byter rör behöver du inte, men slm sagt om dj köper på twostroke.se för du ju med kopplings fjädrar och vikter sen är det bara köpa en munstycks sats och gå upp ca 10-15 storlekar sen arbeta neråt tills den går bra på full gas
Kör du urpluggat orginal rör nu behöver du inte byta munstycke.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=21112 köp ZX-R om du ska köpa nytt eller ska du köpa begagnat här får du med 4,3G vikter och gula kopplingsfjädrar detta rör låter mindre än zx om jag kommer ihåg rätt och zx har jag och min kompis orginal aerox låter högre så polisen blir inte misstänksam som mitt stage6 rör som låter som en jävla atombomb
Okej men man får mer acc om man byter vikter å fjädrar? Sen det med pluggen visste jag bara min kompis som körde pluggas drac helt orginal sen köpte han tk och körde pluggat för han får inte trimma och han ändrade inget så jag vet inte :/Hampu skrev:Jo, det är visst värt även om man inte byter vikter och kopplingsfjädrar. Funkar hur bra som helst med originalvikterna, lite sämre prestanda än ifall man byter men man har ju även lägre bensinförbrukning med lite tyngre vikter, kopplingsfjädrarna är inte heller något man måste byta. Jag kör originalfjädrarna på min slider med ZX-R.Nojjan skrev:Inte värt om du inte viktar om och byter kopplingsfjädrar
Edit: borde inte behöva byta munstycke om du ska köra pluggat?
Sen byta insug för att du byter rör behöver du inte, men slm sagt om dj köper på twostroke.se för du ju med kopplings fjädrar och vikter sen är det bara köpa en munstycks sats och gå upp ca 10-15 storlekar sen arbeta neråt tills den går bra på full gas
Kör du urpluggat orginal rör nu behöver du inte byta munstycke.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=21112 köp ZX-R om du ska köpa nytt eller ska du köpa begagnat här får du med 4,3G vikter och gula kopplingsfjädrar detta rör låter mindre än zx om jag kommer ihåg rätt och zx har jag och min kompis orginal aerox låter högre så polisen blir inte misstänksam som mitt stage6 rör som låter som en jävla atombomb
Ifall man kör pluggat zx-r behöver man förmodligen visst byta munstycke. Pluggarna i trimrör brukar vara ännu större än i originalrör (vilket betyder att den går långsammare med pluggat trimrör än pluggat originalrör) och förmodligen är originalmunstycket för stort för ett pluggat zx.